*

Amalan Khusus Agar Disayangi

by Hasnul Hadi Ahmad on February 26, 2012

in Doa' & Amalan, Keluarga, Lelaki & Wanita

Sesungguhnya kasih kepada manusia dan diri sendiri tidak boleh melebihi kasih kepada Allah dan Rasul-Nya. Untuk memperolehi kasih manusia serta memperolehi kebahagian yang hakiki, perlulah dicari terlebih dahulu kasih Allah dan Rasul-Nya dengan membuat apa yang diperintahkan dan meninggalkan segala apa yang dilarang. Seperti mana firman Allah yang bermaksud:

Katakanlah (wahai Muhammad): “Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutlah aku (Muhammad s.a.w), niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu.” Allah Maha Pengampoun lagi Maha Penyayang. (Surah Ali-Imran 3:31)

Berikut adalah amalannya, InsyaAllah dengan keizinan Allah Ta’ala:

Hendaklah membaca ayat berikut, kemudian hembuskan dikening orang yang kita sayangi (anak atau isteri). Niatkan dan doakan didalam hati moga Allah SWT mengurniakan kasih sayang-Nya kepada kita dan orang yang kita sayangi dengan keberkatan ayat Al-Quran ini.

“Dan di antara manusia ada orang-orang yang menyembah selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allah. Dan jika seandainya orang-orang yang berbuat zalim itu mengetahui ketika mereka melihat seksa pada hari kiamat, bahawa kekuatan itu kepunyaan Allah semuanya, dan bahawa Allah amat berat siksaan-Nya (nescaya mereka menyesal).” (Surah Al-Baqarah 2:165)

Amalkan insyaAllah semoga apa yang dihajati akan diperkenankan oleh Allah Ta’ala, kerana ayat-ayat Allah ini adalah penawar, sesungguhnya sebaik-baik penawar kepada penyakit ialah ayat-ayat suci Al Quran. Sudah tentu juga, sebaik-baik penyembuh ialah Allah SWT.

Di dalam kitab Al-’Ilaj Bir-Ruqaa Min Al-Kitab Was-Sunnah, karangan said Ali Bin Wahf, menyatakan ijmak ulamak membenarkan menggunakan ayat-ayat Al-Quran untuk perubatan dan sebagainya, akan tetapi perlulah diyakini bahawa ayat-ayat Al-Quran yang digunakan tersebut tidak memberikan sebarang kesan zatnya sendiri. Bahkan Allah jualah yang memberi kesan ke atas sesuatu. Ayat yang di baca itu merupakan sebab dari sekian banyak sebab-sebab yang ditetapkan oleh Alah SWT.

HasnulHadiAhmad.Com

Wallahu’alam….

Advertise Here
Incoming search terms:
amalan pemikat wanita,doa supaya orang ingat kita,doa agar disayangi,doa melembutkan hati istri,doa supaya disayangi,doa pelembut hati kekasih,doa supaya dikasihi,doa agar suami selalu ingat istri,doa melembutkan hati isteri,doa agar dicintai pria,doa agar dicintai,doa lembutkan hati isteri,doa disayangi orang lain,doa disayangi suami,doa disayangi,doa untuk disayangi,doa untuk disayangi orang,Doa agar seseorang selalu mengingat kita,amalan doa pengasih,doa pengasih suami isteri,doa bagi orang sayang pada kita,Doa agar kekasih kembali,amalan pengasih,doa pelembut hati isteri,doa supaya disayangi orang,doa agar disayangi banyak orang,doa disayangi orang,doa melembutkan hati suami,doa agar dirindui,doa agar seseorang mengingat kita,doa supaya suami sentiasa ingat istri,doa nabi yusuf agar dicintai wanita,doa disayangi kekasih,doa agar kekasih semakin sayang,doa agar dikasihi semua orang,doa agar disayangi orang,doa dan zikir pengasih,doa pemikat wanita,doa mengeratkan kasih sayang,doa supaya orang suka kita,doa agar orang mencintai kita,doa pengasih surah an nas,doa agar disayang suami,amalan pemikat hati,doa agar dicintai kekasih,amalan supaya orang sayang,doa nabi yusuf memikat wanita,amalan agar disukai banyak orang,amalan agar dicintai wanita,surah supaya disayangi,doa agar dicintai lelaki,doa disayangi semua orang,doa supaya dikasihi orang,doa pengasih untuk suami,doa pemikat hati lelaki,doa supaya org ingat kita,doa melembutkan hati kekasih,doa untuk melembutkan hati istri,doa mengikat hati suami,doa sentiasa disayangi,surah al imran ayat 31 dalam rumi,dzikir untuk disayangi suami,doa supaya orang sayang,doa untuk melembutkan hati isteri,doa supaya dicintai,amalan memikat wanita,doa agar dicintai orang yang kita cintai,doa agar disayang kekasih,DOA AGAR DISAYANGI SEMUA ORANG,doa agar orang merindukan kita,doa biar disayang semua orang,doa dikasihi suami,doa disukai orang,doa supaya suami sentiasa ingat pada istri,doa mengeratkan hubungan suami isteri,doa pengasih dalam percintaan,doa agar d cintai suami,ayat melembutkan suami,doa untuk mengeratkan hubungan,doa kasih sayang,doa untuk mengeratkan hubungan suami istri,doa untuk rumahtannga,amalan suami isteri,amalan mencerekan suami istri,doa untuk kebahagiaan rumahtangga,doa kasih,ayat ikat isteri,agar diri disayangi,doa mengeratkan hubungan suami istri,doa agar terhindar zholiman suami,doa ayat-ayat pengasih suami isteri,doa kebahagian rumah tangga,doa kebahagiaan rumah tangga,doa pembuka nafsu isteri

{ 6 comments… read them below or add one }

nurmisnan February 29, 2012 at 11:47 pm

beruntung dapat suami ada janggut… kalau yg susah nak
tumbuh janggut mcm mana tuh.. hik3…
nurmisnan recently posted..Wordless Wednesday #34My Profile

Reply

Ali Mohamad March 2, 2012 at 8:15 am

Alhamdulullah. Banyak rencana yang menarik yang boleh diambil panduan. Terima kasih.

Reply

Hasnul Hadi Ahmad March 2, 2012 at 11:41 am

Semoga bermanfaat untuk kita semua….

Reply

MindaKini July 5, 2013 at 5:14 pm

Amalan yang sangat bagus untuk suami isteri
MindaKini recently posted..Asas Feqh PuasaMy Profile

Reply

CahayaPurnama July 16, 2013 at 8:39 am

Bagus Amalan nie, boleh di amal oleh setiap pasangan yang berkahwen
CahayaPurnama recently posted..Madu Lebah Anda Telah Dimanipulasi Untuk Keuntungan !My Profile

Reply

zainol bin ahmad August 26, 2013 at 12:31 pm

Mohon izin print untuk amalan harian.Rubuan terima kasih

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

Previous post:

Next post:

Page Rank
.