≡ Menu

Buka Hijab Melihat Jin (Makhluk Halus)

Kita boleh melihat jin jika ia menukarkan bentuknya tetapi tidak boleh melihat bentuknya yang asal sebagaimana firman Allah s.w.t bermaksud :

“Wahai anak-anak Adam! janganlah kamu diperdayakan oleh syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapa kamu dari syurga, sambil ia menyebabkan terlucutnya pakaian mereka berdua untuk memperlihatkan kepada mereka: aurat mereka (yang sebelum itu tertutup). Sesungguhnya syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka. Sesungguhnya Kami telah menjadikan syaitan-syaitan itu teman rapat bagi orang-orang yang tidak beriman.”  (Surah Al-A’raf Ayat: 27)

Al Hafiz Ibnu Hajar mengatakan, “kadang-kadang syaitan itu membentukkan dirinya dalam pelbagai bentuk, maka kita kadang-kadang dapat melihatnya. Ayat ini menyatakan kita tidak dapat melihatnya di dalam bentuknya yang asal.”

Al Imam Asy Syafie r.a mengatakan sebagaimana yang didengar oleh Ar Rabi’ yang diriwayatkan oleh Al Baihaqi r.a di dalam Kitab Manaqib Asy Syafie,“ Barangsiapa yang mengaku dia melihat jin kita tolak pengakuannya kecuali ia seorang Nabi.”

Walaubagaimanapun dapat kita buat satu kesimpulan bahawa seseorang itu dapat melihat jin dalam bentuk yang lain tetapi tidak dalam bentuknya yang asli.

Nabi Muhammad s.a.w menjelaskan baginda ternampak Ifrit melintas baginga sewaktu baginda sedang sembahyang, sebagaimana sabdanya yang bermaksud :

“Ifrit melintas di hadapan aku semalam untuk mengganggu sembahyangku, Allah s.w.t membenarkan aku sehingga aku ingin mengikatnya di pagar masjid sehingga subuh dan kamu boleh melihatnya tetapi aku teringatkan perkataan / doa saudara ku Sulaiman, “ Ya Tuhanku, kurniakanlah kepoadaku kekuasaan yang tidak akan dicapai oleh orang selepas aku.”

Di dalam hadis di atas dapatlah kita membuat kesimpulan :

1. Keupayaan manusia melihat jin adalah sesuatu yang mustahil. Firman Allah s.w.t yang disebutkan itu adalah secara umum tetapi para Nabi dikecualikan. Mereka ada kebolehan yang diberikan Allah untuk melihat bahkan boleh menguasai mereka sebagaimana Nabi Sulaiman boleh menaguasai jin.

2. Menunjukkan jin itu tidaklah kekal dalam bentuk asal mereka (api).

3. Melihat Ifrit oleh Baginda Rasulullah s.a.w adalah sesuatu yang khusus untuknya sebagaimana Baginda boleh juga melihat malaikat dalam bentuknya yang asli sehingga dapat melihat Malaikat Jibril yang mempunyai 600 kepak.

Manusia-manusia yang lain tidak mempunyai kelebihan sebagaimana yang Allah anugerahkan kepada Nabi-nabi berkenaan. Walaubagaimanapun setengah-setengah binatang juga dapat melihat jin sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud:

“Apabila kamu mendengar kokok ayam, mintalah kurnia dari Allah kerana ia melihat malaikat dan apabila engkau mendengar suara himar berlindunglah kepada Allah daripada gangguan syaitan kerana yang dilihatnya ialah syaitan.” (AL Bukhari, Muslim, Abu Daud dan Tarmizi)

Kelebihan binatang-binatang ini bukanlah sesuatu yang pelik kerana ulama telah mentahkikkan (memperakukan) kelebihan binatang yang boleh melihat sesuatu yang kita tidak dapat melihatnya. Lebah boleh melihat cahaya, mereka boleh melihat matahari di waktu awam gelap. Burung hantu dapat melihat tikus di waktu malam yang gelap gelita.

Sumber: Perubatan Islam Darussalam Malaysia

Wallahu’alam….
HasnulHadiAhmad.Com

Incoming search terms:
buka hijab mata,cara melihat makhluk halus,buka hijab,hijab mata,ayat buka hijab,doa buka hijab,Cara membuka hijab,cara buka hijab,amalan melihat jin,ayat buka hijab mata,buka hijab melihat makhluk halus,doa membuka hijab,doa buka hijab mata,doa membuka hijab mata,doa melihat jin,ilmu buka hijab,ayat alquran untuk melihat jin,ayat untuk membuka hijab,doa untuk melihat jin,doa untuk buka hijab mata,doa melihat makhluk halus,cara membuka hijab mata,buka hijab ghaib,ayat untuk melihat jin,ayat melihat makhluk halus,mata hijab,makhluk jin,doa zikir bertemu alam,buka hijab mata menurut islam,doa pembuka hijab,membuka hijab mata,cara nak buka hijab,cara melihat jin dengan mata terbuka,ayat membuka hijab mata,cara membuka hijab mata cara islam,hukum membuka hijab mata,surah buka hijab,amalan membuka hijab,cara nak buka hijab mata,Buka pintu alam gaib cara perubatan,ayat membuka hijab,ayat pembuka hijab,doa kashaf,amalan melihat makhluk halus,cara bukak hijab,cara melihat makhluk halus secara islam,mentera buka hijab,doa pembuka hijab mata,membuka hijab,zikir buka hijab,hukum buka hijab mata,doa utk lihat jin belaan,nampak benda ghaib,surah al jin buka hijab?,hijib doa para nabi,www hijib mata terbuka,manfaat pintu hijab terbuka,hijab manusia dan jin,mentera nak tengok hantu,ilmu membuka hijab,hzib buka hijap mata dn tutup hijap mata,ayat pembuka hijab mata,amalan membuka mata batin dengan ayat kursi,cara nak tengok jin,buka hijab alam ghaib,doa buka alam bunian,cara cara membuka hijab mata,cara nak tengok hantu,benarkah surah al jinn dapat membuka mata natin,ada kah raja mahkluk alus,belajar perubatan makrifat,ayat pembuka pandangan mata batin,ayat penutup gaib,cara buka hijap,cara nak nampak jin,cara nak nampak hantu,ayat nampak jin,cara nak melihat hantu,cara membuka hij,cara melihat mahluk halus bagi orang awam,CARA BUKA PAGAR HALUS PETUA DAN CARA,cara membuka hijab gaib,cara buka hijab mata,cara melihat bunian,cara nak bertemu jin hantu,belajar scan manusia,cara nak bukak hijab mata,ayat untuk mengunci hijab dari pandangan ngaib,ayat untuk melihat mahluk halus,cara cara membuka dan menutup hijab,ayat untuk buka alam jin,cara membuka al hijab,cara-cara membuka hijab orang,apa maksud ijap mata,ara membuka mata halus,Bisa melihat makhluk halus,ayat alquran untuk melihat alam,ayat al-quran melihat mahluk,doa bukak hijab,ayam jantan boleh nampak makhluk halus dalam al quran,ayat al quran untuk melihat makhluk halus,ayat al quran pembuka mata batin,doa buka dan tutup hijab,doa ilmu scan jin setan,ayat nampak hantu,adakah makhluk halus makan siput babi,cara untuk melihat makhluk halus dengan ayt alquran,pembukaan hijab mata,pembukaan hijab mata secara islam,rasulullah cahaya alam,macam mana nak nampak makhluk halus,kenapa boleh nampak jin dengan mata hati,kelebihan ayat al quran buka mata,kelebihan buka hijab,ilmu hijab mata,kelebihan haiwan nampak jin dan malaikat,nabi mana pandai dalam alam ghaib,hijab manusia,menutup mata jin,hijab mata terbuka,hijab boleh tengok makhluk ghaib,ilmu hijab,doa scan makhluk halus,melihat makluk halus,pengalaman tengok jin,melihat alam ghaib,pembuka hijab,melihat alam gaib dengan mata terbuka,orang yang boleh buka hijab hantu syaitan,jasa pembukaan mata batin,mata hijab terbuka,doa membuka mata batin dalam al quran,ilmu melihat jin,mantra agar boleh nampak alam ghaib,membuka hijab ghaib,doa-doa hijab,doa untuk membuka hijab mata,doa untuk membuka hijab,kebolehan melihat,maksud buka hijab,fadilat ya batin,nampak alam ghaib,nampak jin,orang mampu buka mata tengok jin,nampak alam jin,orang yang boleh melihat hantu,nampak jin hijab bukak,nk tengok bende binatang,orang yang boleh melihat jin,nak tengok mahluk alus,membuka hijab manusia,membuka hijab gaib,membuka hijab diri,membuka dan menutup mata batin dengan ayat kursi,membuk hijab mata,melihat dunia hijab,melihat alam gaib dengan surah al quran,melihat alam bunian,mcm mna cara buka hijab,mcm mna baca mantara paukau org,mata nampak hantu,membuka hijab mata batin,membuka hijab mata batin melalui rawatan islam,membuka hijab mata ketiga,nak buka hijab,Nak baca surah apa kalau nampak makhluk halus,menutup hijab makhluk halus,mentera naik bisa,mentera jin,mentara bukak ijab,Mencari orang qashaf,menbuka hijab manusia,membuka n menutup hijab,membuka mata batin dengan ayat kursi,membuka hijab pandangan,mata halus,orang yang boleh nampak makhluk halus,zikir untuk melihat alam ghaib,surat al qur\ an pembuka hijab,surah yang boleh buka hikab,Surah untuk scan melalui mata batin,surah qaf ayat 22 utk buka mata bathin,surah qaf ayat 22 rumi,zikir untuk melihat jin,surah qaf ayat 22 dalam rumi,surah pembuka hijab,surah nabi musa buka hijab,surah melihat makhluk halus,surah melihat jin,Surah jin untuk membuka hijab,surah alquran yang membuka mata halus,teknik buka hijab mata,tengok jin guna al quran,zikir untuk ke alam gaib,zikir untuk buka hijap,zikir pembuka hijab,zikir lihat jin,zikir lailahaillallah buka mata batin,zikir lailahaillallah buka hijab,zikir alam ghaib,www ilmubuka com,untuk membuka ijad,terbuka hijab nampak diri,terbuka hijab mata,terbuka hijab,tentang perubatan islam alam ghaib,surah alquran untuk tengok makluk halus,surah aljin dan mahluk gaib,penutup hijab2 pada manusia,Penghilang hijab doa,pengalaman terbuka mata batin,tutup hijab mata,pengalaman berdoa supaya boleh nampak jin,pembuka pagar ghaib penutup gaib,pembuka hijab rasulullah,pembuka hijab m,pembuka hijab alam ghaib,pejam mata batin kenapa tak boleh lihat,orang yg di bukakan ijab,orang yang dapat tengok makhluk halus,orang yang dapat tengok mahluk halus,perubatan menutup injap mata,rasulullah melihat 7 petala langit,Surah al-quran untuk melihat alam ghaib,surah al quran yang boleh lihat jin,surah al jin pembuka hijab batin,Surah al jin buka hjab,surah al jin boleh menyebabkan terbukannya hijab,siapakah pernah buka hijjab mata,sebab tk boleh dengan mata batin,sebab hijab dibuka,sebab apa pandangan batin terhalang,saya boleh lihat hantu,sahabat nabi teringin melihat jin,sahabat ku bunian,rawatan islam buka hijab,orang yang boleh tengok hantu,Ilmu Gaib Surat Al Jin,hijab pada mata,hijab nampak jin,hijab menutupi diri dari alam gaib,hijab mata manusia,hijab mata d,hijab malaikat,hijab ghoib,hijab diri makhlus halus,hijab boleh tengok ayat alquran,hijab antara manusia & jin,hijab alam ghaib,hijab alam gaib,hijab pd manusia,hijab terbuka kelebihan,hijab terbuka melihat qarin,ilmu buka ijap com,ilmu boleh melihat makluk halus,ilmu berkomunikasi dg makhluk halus secara islami,ilmu apa yg dapat melihat jin bunian,ikat hijab jin,hukum buka tutup hijab mata,hukum buka tutup hijab hadis,hukum buka hijab,hukum buka hija,hijabmata,hijab yang terbuka,hijab yang nampak mata,hantu hijap,haiwan yg bole tengok makhluk halus,haiwan yang punya kelebihan melihat makhluk halus,doa pembuka ijab mata,Doa Pembuka Hijab Ghoib,doa nampak jin,Doa nabi sulaiman untuk melihat mahluk halua,doa nabi sulaiman untuk melihat jin,doa nabi sulaiman lihat mahluk halus,doa nabi sulaiman as untuk membuka mata batin,doa minta di tajamkan mata melihat makhluk halus,doa menutup mata batin,doa membuka mata gaib,Doa membuka mata batin rumi,doa melihat saitan,doa perubatan guna doa nabi sulaiman,doa perubatan nabi sulaiman,doa rasulullah saw membuka mata batin,haiwan ghaib,Gadis hijab terbuka melukis gambar hantu,faedah dan keistimewaan surat al jinn,Doa Yang Boleh Melihat Hantu,doa untuk nampak jin,doa untuk mengikat jin,doa untuk melihat makhluk halus,doa untuk melihat alam ghaib,doa untuk buka hijab,doa tutup hijap,doa tutup hijab mata anak,doa tengok mahluk halus nabi sulaiman,doa kterbuka hijab,ilmu hijib apa yang bisa melihat mahluk halus,mata boleh melihat benda halus,mantera buka hijab,maksud terbuka hijab di depan mata,maksud hijab terbuka,maksud hijab mata terbuka,maksud buka hijab pada mata,makluk alam ghaib,macam mana nak buka ijab mata,macam mana hendak buka mata hijab,lslam kelebihan orang yang dapat tengok alam ghaib,lapisan hijab,laluan hijap gaib dibuka,kisah terbuka hijab hati,mantera memanggil bunian,mantera membuka hijab,mantra buka hijab,manusia yang dapat melihat makhluk halus,manusia nampak jin,manusia jin di hijab,manusia boleh melihat benda halus,mantramelihatmelhatmakhlukhalusdenganmatatrbuka,mantra yang melihat sesuatu,mantra trwang makluk halus dengan mata ter buka,mantra terlarang buka hijab,Mantra separuh hantu,mantra pembuka mata agar bisa melihat bangsa bunian,mantra pembuka hijab,mantra melihat mahluk allah,Kisah terbuka hijab,kisah tentang orang yg boleh nampak jin,kisah orang melihat jin,jibil ada kepak tak,jasa pembuka mata batin,jasa buka mata ketiga,jampi mata batin,ilmu tengok orang,ilmu surat al jinn,ilmu pembuka hijab gaib,ilmu nampak alam ghaib,ilmu membuka mata hati,ilmu membuka ijab,ilmu membuka alam jin,ilmu melihat alam gaib,kashaf mata,kebolehan jin ifrit,kebolehan melihat ghaib,kisah orang boleh nampak jin,kisah mata hijab,Kisah mata batin nabi muhammad,kisah jin ifrit dan nabi muhammad,kisah hijab mata,kenapa nampak jin,kenapa jin tak nampak,kenapa boleh tengok hantu,kelebihan manusia yang boleh nampak jin,kelebihan hijab mata,keistimewaan haiwan mengenai alam ghaib,keistimewa an surat al jin ayat 26 untuk membuka hizab goib,ilmu makrifat buka hijab,cara membuka hijab dalam islam,doa bacaan membuka hijab,cara membuka hijab ghaib,cara memanggil bunian islam,doa Al hijab,DOA BUKAK HIJAT DAK BERGADUH,Cara melihat wali allah dengan mata terbuka,doa agar bisa melihat dalam gelao,cara melihat syaitan,Doa buka tutup ilmu hijib,doa bisa liat dalam gelap,doa buka sesuatu yg tertutup,doa boleh melihat dalam gelap dalam rumi,cara membuka hijab alam ghaib,cara membuka hijab alam gaib,doa buka alam ghaib,cara membuka hijab dunia ghaib,doa buka h,Cara membuka dan menutup hijab,doa bisa melihat jin,cara membuka,cara melihat pandangan halus,Doa bvka hijab gaib,doa dapat liha,cara cara panggil jin dan benda halus,Cara cara nak nampak mahkluk halus,doa hijab,cara cara menutup hijab,cara cara membuka ijap mata com,doa hijab mata,cara cara bukak hijab,cara cara buka hijab,cara bukak hijab dengan perlahan,doa kashaf mata,doa khashaf,cara buka separuh hijab,cara combuka hijab,cara doauntuk melihat mahluk halus,cara mahu nampak hantu,doa dapat nampak malaika,cara melihat makhluk halus dengan mata,doa dibuka hijab,cara melihat makhluk gaib dengan mudah,cara melihat makhluk astral secara islam,doa gaib nabi sulaiman,doa hija,doa buka pintu raja jin,cara melihat jin,bagaimanakah bentuk hijab ghaib menurut islam,cara melenyapkan makhluk astral,cara mebuat kita nampak hantu,cara buka mata untuk nampak hantu,cara membuka ijap,cara untuk buka hijab,cara nak tengok makhluk halus,cara untuk membuka hijab mata,cara untuk membuka hijab mata islam malaysia,cara untuk nampak jin,cara nak tengok alam ghaib,cara nak scan makluk halus,cara nak paksa bukak hijab,cara untuk nampak makhluk halus,cara untuk nampak makluk halus,cara nak membuka hijab,cara untuk melihat jin,cara nak melihat makluk halus,cara nampak alam ghaib,cara nampak jin,cara nk buka hijab mata,cara tutup lihat benda halus,cara tutup hijab mata,Cara tutup alam batin,cara tengok benda halus,cara untuk melihat jin cara islam,cara scan makhluk halus,cara untuk membuka hijab,cara nk tgok makhluk halus,cara nk nampak makluk gaib,cara nk melihat makluk halus,cara nk ghaib diri,cara nk buka mata,cara nak melihat makhluk ghaib,cara nak melihat jin,cara nak bagi nampak benda halus,cara mudah tengok alam ghaib,Cara mudah bukak hijab,cara menutup mata batin,cara mengikat mahluk halus,cara menbuka hijab,cara memelihat mahluk halus oleh ijin alloh,cara membuka mata hati melihat jin dengan ilmu quran,cara membuka mata batin dengan sedikit ayat al quran,cqra melihat sesuatu yang tidak nampak,cara membuka mahluk gaib subhan allah,cara membuka lapisan mata satu,cari orang pandai buka hijap mata saya tengok jin,cara nak buka hijab mata islam,cara nak buka hijab sendiri,cara2 membuka dn tutup hijap,cara nak melihat bunian,cara nak melihat alam ghaib,cara2 membuka hijab,cara nak lihat jin,cara2 membuka hijap,cara2 mengetahui tahap hijab terbuka,caramembuka mata astral,cara nak bukak hijab dengan cara islam,cara nak bukak hijab,cara nak buka mata batin,cara nak buka hijap,cara membuka ijap mata,cara buka mata hijab,ayat quran untuk buka hijab,ayat memboleh membukak hijab mata,ayat melihat jin,ayat hendak membuka dan menutup hijab,ayat doa pembuka dan penutup untuk melihat benda gaib,ayat bukak hijab,ayat buka tutup batin,ayat buka ijab,ayat buka hjab,ayat buka batin,ayat buka,ayat alquran untuk memanggil bunian,ayat alquran untuk melihat makhluk gaib,ayat alquran untuk melihat alam gaib,ayat alquran melihat makhluk halus,ayat al quran yang boleh buka hijab,ayat membuka hijab mata dalam rumi,ayat membuka mata batin,ayat membula hijap mata,ayat pemmbuka hijab,ayat pembuka mata batin,ayat pembuka h,ayat pembuka dan penutup hijab mata,Ayat pembuka,ayat pembuja hijab,ayat nk tgk makhluk halus,ada berapa lapisan untuk melihat alam jin,Ayat nampak bende halus,ayat nampak,ayat nak scan makhluk halus,ayat nak scan hati manusia,ayat nak buka hijab,ayat mujarap pembuka mata hati,ayat mentera buka mata batin bukan muslim,ayat al quran untuk menutup hijab mata,ayat al quran untuk melihat makhluk gaib,ayat al quran untuk melihat jin,amalan melihat matahari,amalan lihat malaikat,amalan lihat hantu atau jin,amalan jampi membuka mata bathin,amalan dikir membuka hijab mata batin,Amalan cara agar terbuka hijab kepada allah swt,amalan buka mata batin surah al qaf,amalan buka hijab,amalan boleh melihat makhluk halus,amalamelihat makluk halus,amalam yang boleh melihat maklus halus,allah bagi keistimewaan mata halus,ahli buka mata ketiga,Agar jin nampak,adakah ayat atau doa untuk melihat ijn,Amalan membuka pagar 7 lapis,amalan pembuka hijab,amalan pembuka hijab ghaib,ayat al quran buka hijab,ayat al quran bagi membuka hijab,ayam boleh nampak jin,apa petua supaya nampak wali wali,apa doa pembuka alam jin dan ghaib,Apa arti buka ijab,apa arti buka hijab,amalkan surah hijab,amalan yang boleh membuka hijab,Amalan untuk membuka hijab mata agar bisa melihat hal gaib,amalan termudah buka mata batin,amalan surah jin,amalan rasulullah untuk berkomunikasi dengan gaib,amalan rasullah untuk membuka hijab,Amalan penghilang hijab,ada kah jin nampak malaikat,ayat quran yang membuka hijab,cara buka ijab mata yg mudah,bukak hijab,Buka pintu ijab alam gaib,buka pandangan hijab,buka pandangan,buka mata hijap,buka mata batin secaraislam,buka ijap mata kawan,buka hijap orang,buka hijab mata lapisan pertama,buka hijab mata cara islam,Buka hijab mata batin,buka hijab ku,buka dan tutup hijab,bolehkah orang yang dah terbuka hijab buka hijab orang lain,bolehkah kita membuka hijab?,bukakan hijab melihat diri,Bunian ayat alquran,bunian jin atau manusia ghaib,cara buka hizzab,cara buka hijap orang,cara buka hijab separuh,cara buka hijab penglihatan,cara buka hijab pandangan cara islam,cara buka hijab menurut islam,cara buka hijab mata dalam islam,cara buka hijab diri,cara buka hijab dan tutup,cara buka hijab com,cara buka hiab,cara buka dan tutup hijab,cara bacaan buka hijab sedikit,cara bacaan buka hijab,Cara agar tersingkap hijap Qorin,bolehkah hijab dibuka,bole ke buka hijab lepas tuh bole hantar makhluk halus,binatang yang boleh melihat jin,bacaan untuk melihat hantu,bacaan pembuka hijab,bacaan hijab sulaiman,bacaan buka hijap mata,baca surah kalau nampak makhluk halus,ayay pembuka hijab,ayay alquran melihat mahluk halus,ayat² mebuka ghaib mata,ayatAyat pembuka alam gaib,ayat-ayat untuk membuka hijab orang,Ayat utk nembuka hijab,ayat untuk nampak makhluk halus,ayat untuk lihat jin,ayat untuk ben,ayat tutup hijab,Bacaan untuk melihat mahluk halus para wali allah,bagai mana nak buka ijap mata orang,bagaimana cara membuka hijab,Binatang kelebihan mahluk gaib islam,benarkah ayat kursi bisa membuka mata batin,benarkah ada orang diberi kebolehan melihat kelakuan seseorang,belajar melihat jin,belajar ilmu meliahat alam malaikat,Bayi nampak benda gaib,batin dalam batin 7 lapis,baiat ilmu buka hijab,bagi bolih tengok jin,bagaimanakah manusia boleh lihat malaikat,bagaimanakah cara hendak melihat bunian,bagaimana setengah orang nampak hantu,bagaimana nak melihat jin,bagaimana nak lihat benda halus,bagaimana hijab boleh terbuka,ayat rumi ayat memanggil hantu

{ 11 comments… add one }

  • mat phero-x August 24, 2012, 7:32 pm

    ada orang awam yg boleh lihat makhluk tersebut di merata-rata tempat tu bagaimana pula?

    • Hasnul Hadi Ahmad August 26, 2012, 11:57 am

      Ya, ada sesetengah orang yang boleh melihat jin, tetapi bukan dalam bentuknya yang asal, dalam erti kata boleh melihat jin jika ia menukarkan bentuknya, bagi siapa yang boleh melihat jin, itu adalah satu kurniaan Allah Ta’ala kepadanya….

  • cg.sheikh malek October 14, 2013, 9:11 am

    Mcm mne dgn org yg dpt tafsir kelakuan seseorg?

  • Shahnizam December 14, 2013, 10:18 am

    saya belajar ilmu perubatan islam..
    saya ceritakan sedikit tentang hijab mata ni.
    kesemua manusia ada mata hijab..
    ada 7 lapis pada mata batin / hijab :

    lapisan 1 & 2 – hanya diberikan pd manusia (yg terpilih / diberi izin allah)

    lapisan 3 – terdapat pada wali-wali Allah

    lapisan 4 – dimiliki raja & ketua wali Allah iaitu Syeikh Abdul Kadir Al-Jalaini..

    lapisan 5 – Saidina Ali sahabat Nabi S.A.W.. sbb itu beliau digelar *gedung ilmu*

    lapisan 6 – hanya dicapai pada golongan Nabi-Nabi

    Dan Lapisan 7 – Hanya dimiliki oleh baginda NABI MUHAMMAD S.A.W..kekasih ALLAH..Manusia teragung.. tiada manusia yg sanggup terbuka hijab sampai ke tahap 7..sbb itu baginda blh melihat 7 petala langit, 7 petala bumi..melihat neraka dan syuraga..manusia pertama dpt naik ke langit (isyrak-mikraj)..dan nabi pernah berkata “JIKA KAMU SEMUA NAMPAK APA YANG AKU NAMPAK, NESCAYA BANYAKLAH KAMU MENANGIS DARI KAMU KETAWA” Subhanallah

  • julia January 23, 2014, 10:24 pm

    saya ingin bertnya adakah manusia biasa ada kelebihan boleh melihat amalan orang lain..

    • Tentera Allah 313 April 1, 2015, 3:29 pm

      boleh jika ia Ihklas pada Allah…masuklah berlajar dengan guru ilmu Makrifat….tak boleh jika dia jauh dari Allah disebabkn dosa2

  • amran March 4, 2014, 4:57 am

    please info more.. boleh ke saya dapatkan secara batiniah..

  • waheeda March 17, 2014, 5:00 pm

    Assalamualaikum wbt.. sy ingin meminya pendapat, sy mula merasa kadang2 melihat mkluk2 sejak bgku sekolah, tmbahan jika sy demam mkin byak sy lihat belegar2 diruang sekeliling.. tp kini sy dah 22 tahun.. sy merasa apabila sy pejamkan mata sy dpat melihat lembaga atau mkluk2 tsebut di belakang seseorang ataupn di sekitar.. tp jika sy x nk bg diri sy tengok bnda2 tesebut tp sy dapat merasanya khadiran. apa yang harus sy lakukan, apa yg blku kpda diri sy ni adalah kashaf? mohon bantu sy.. adakah sy harus mbiarkan atau berkumpa ustaz untuk menutupinya. terima kasih. wasalam

    • Tentera Allah 313 April 1, 2015, 3:25 pm

      kepada waheda…ilmu yg ada tu semua ingin mencari…cara hanya perlu niat atau bakar je tu dengan ayat terakhir ayatul Kursi,,Al BBuruuj ayat 10,,,ad Dukhan 40 to 49 salah satu hafal lebih baik semua….ayat tu ikut jin tak semua terbakar… atau ..beli 99 nama Allah kemudian dalam tu ada khasiatnya…amalkan…

  • norlida November 6, 2014, 10:13 pm

    Waheeda mgkn ada jin saka. N u c w .the djin’s eyes. Pls get help. Saya merwt juga.

  • adam haikal August 17, 2015, 11:26 pm

    Sy memerlukan perubatan yg blh mbawa sy bersama pgubat kealam yg dikatakan buka hijab….

    Utk diri sendiri yg x pernah habis masalah buang dtg2…. Sy perlukan utk kesana utk menanyakan sendiri, melihat, mebgetahui Dr sapa n atas tujuan APA…

    Mana saya blh dptkan ….

    Minta jasa baik.

Leave a Comment

CommentLuv badge