≡ Menu

Cara Pelik Orang Syiah Solat (18 Gambar)

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat  1

Cara Orang Syiah Solat

Syiah mengamalkan ajaran yang lari dari ajaran Ahli Sunnah dan jauh dari wahyu, golongan ini mereka-reka hukum dan mengadakan perkara bid’ah yang sesat dan menyesatkan, moga-moga kita dijauhi daripada golongan Syiah ini yang merosakkan akhidah umat Islam.

Sejak berlakunya revolusi Syria barulah kita mengetahui tentang niat mereka sebenarnya, mereka cukup membenci kaum Ahli Sunnah sehingga mereka menghalalkan darah ahli sunnah. Dan kita sebagai Umat Islam janganlah membenarkan mereka ( Syiah ) daripada berpijak di bumi tercinta ini.

Di bawah ini antara gambar-gambar cara ibadah orang Syiah yang bercanggah dengan Islam:

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 2.0

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 2.1

Imam sembahyang mereka, sembahyang di depan tapi berada dalam satu lubang separas lutut (tempat yang lebih rendah dari makmum).

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 3

Pengikut Syiah tidak meyakini kesahihan solat Jumaat (tidak solat Jumaat) kecuali bersama Imam yang ma’sum atau wakilnya sahaja.

Banyak pihak mengatakan bahwa orang Syiah melakukan solat sama seperti orang-orang Islam namun hanya untuk sekadar taqiyyah (berpura-pura). Taqiyyah merupakan konsep atau ciri penting yang tidak dapat dipisahkan dari ajaran Syiah. Taqiyyah pada hakikatnya adalah “berdusta dan berbohong”. Pentingnya taqiyyah disisi Syiah banyak terdapat di dalam kitab-kitab utama mereka.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 4

Mereka sujud di atas seketul batu yang bulat leper atau empat segi. Ertinya dahi dan hidung tidak kena lantai. Batu itu disediakan dalam masjid atau mereka bawa sendiri ke mana mereka pergi. Batu yang paling suci pada mereka ialah diambil di Karbala kemudian Masyad dan di Qom. Kalau tidak dapat juga boleh juga gunakan batu-batu di tempat lain.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 5

Satu lagi cara sujud mereka puak-puak syiah ini, Kalau tidak ada batu, mereka akan gunakan apa-apa yang tumbuh dari bumi sebagai tempat sujud (letak dahi). Paling tidak, sujud atas tapak tangan. Tujuan mereka buat begitu kerana kata mereka manusia jadi dari pada tanah. Apa jenis sujud pun kita tidak tahu.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 6

Inilah contoh ajaran Syiah yang menyimpang jauh dari ajaran Islam yang sebenar. Mereka bersembang waktu tengah solat. inilah Ulamak Syiah yang diagung-agungkan mereka solat sambil berborak.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 7

Syiah soalat bukan dengan tatacara solat yang diajarkan oleh Rasulullah s.a.w. Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam yang dikenali kaum Muslimin, tetapi dengan memukul kedua pahanya beberapa kali.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 8

Para pengikut Syiah sedang Solat/Sujud di ruang sama (di masjid mereka). Mereka menghadap ke arah mana ketika bersujud?, kenapa tidak kearah kiblat sepertimana yang diperintahkan dalam Al-Quran.

Kaum Syiah Menyembah Selain Allah

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 9

Para penganut Syiah menyembah manusia!!. Menyembah selain daripada Allah Ta’ala, orang Islamkah mereka?. Lelaki dan wanita syiah sedang bersujud di perkuburan syiah (Sujud di kubur ulamak mereka) dan sujud di depan gambar ulamak mereka di permakaman, sangat bercanggah dengan ajaran Islam, jauhilah diri kita dari golongan yang sesat ini.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 10.0

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 10.1

Solat/Sujud menghadap ke kubur dan I’tikaf (duduk di masjid) bersalahan arah kiblat menghadap ke kubur, kenapa tidak kearah kiblat sepertimana yang diperintahkan oleh Rasulullah s.a.w. siapa yang mereka sembah?

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 11

Kubur Khumaeni ditawaf tiap-tiap hari dan diberkati dengan bermacam-macam amalan taghut, ini adalah satu ibadah mereka jauh tersimpang dari ajaran Islam yang sebenar, ini mengambarkan kesesatan Syiah yang nyata.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 12

Puak-Puak Syiah membina Kaabah sendiri di bandar Najaf, mereka akan tawaf sebagaimana tawaf di Batullah Makkah. sesat dan amat menyesatkan.

Akhir zaman Yahudi akan jadi kawan baik mereka (Syiah)

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 13

Pemimpin negara Syiah berpelukkan dan beramah mesra dengan pemimpin Yahudi menunjukkan hubungan baik diantara mereka, Syiah adalah sekutu Yahudi untuk menjatuhkan Islam. Tidak kiralah pemimpin-pemimpin golongan Yahudi yang anti zionis atau yang pro zionis, apa yang umat Islam perlu tahu mereka (Syiah dan Yahudi) ini bersahabat baik, sedangkan umat Islam (Ahli Sunnah) mereka bunuh dan bermusuhan. berjaga-jagalah dengan golongan ini, mereka penuh dengan tipudaya, pembohongan dan  kepura-puraan (Taqiyyah) .

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 14

Pemimpin negara Syiah membuat perjumpaan dengan pemimpin Yahudi. apakah tujuan sebenar mereka?. Sedangkan Syiah boleh berbaik-baik dengan golongan Yahudi tetapi bermusuhan dengan Ahli Sunnah, mengapa mereka membenci Ahli Sunnah sebegitu rupa?. Syiah bagaikan musuh dalam selimut umat Islam. Mereka mengaku Islam tetapi diam-diam menusuk dari belakang.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 15

Ahmad Niejad, pemimpin negara Syiah, menunjukkan pasportnya yang terlis namanya sebagai nama Yahudi nama dalam Yahudi ialah ” SABURJIAN ” sebagaima yang tercatat dalam akhbar Britain ” Daily Teleghraph ”.

Perngai Ulamak Syiah 16

Dan yang terakhir, paling teruk sekali ialah perangai ulamak Syiah. Depan nampak anti kuffar, belakang cium tangan perempuan mereka. Itulah kepura-puraan (Taqiyyah) puak Syiah yang perlu kita tahu.

Tersangatlah sesat gologan ni ! Tolong umat Islam jangan keliru ! berpegang lah pada Al-Quran dan Hadis.

Jom sebarkan! jangan biarkan Syiah menyesatkan umat Islam dan meratah daging umat Islam. Sebarluaskan risalah ini jika anda prihatin terhadap ancaman yang melanda akidah umat Islam.

Wallahu’alam….
Semoga di kreditkan kembali artikel ini ke hasnulhadiahmad.com

Advertise Here
Incoming search terms:
cara pelik orang syiah solat,syiah ajaran sesat,cara syiah,gambar aliran sesat,kenapa imam syiah solat dalam lubang,syiah,puak syiah,poto wajah pemimpin2 dunia kapir dan yahudi,gambar solat orang syiah,gambar peli samah itel,gambar lucu tp bermakna,foto orang syiah,ciri ciri orang syiah,cara sembahyang orang syiah,ajaran sesat

{ 59 comments… add one }

  • lalulalang August 10, 2013, 9:58 am

    apa punya bagang la puak2 syiah ni, memang bagang tahap gaban lah, lawak tengok diaorg solat.. Nape tak korek dlm 7 kaki.. Habis solat, terus kambus tok imam tu…

  • bodohsyiah August 10, 2013, 10:00 am

    bodoh, lucu, tambah2 ulamak syiah tu, x padan ngn ulamak, syokkk jaaa dok cium tangan org kafirrr…bahalol sunguh, ulamak dalam semak…

  • khalif August 10, 2013, 10:08 am

    y paling lawak, imam solat, mcm dlm lubang kubur, ps tu y paling bodoh ulama mrka gatai x sudah2, y paling rase nk penampo y nyembang dlm sembahyang

  • ibnu August 10, 2013, 10:19 am

    Tok Imam awal2 dah masuk kubur…

  • yazid ali August 10, 2013, 10:41 am

    kalau kita jumpa kat malaysia ada orang solat dalam lubang mcm tu, pakat ramai2 kambus terusss….tngok majlis agama Islam nak buat keluar fatwa apa..

  • mherlin lhalluess August 10, 2013, 10:44 am

    macem2 caren tau smbhyang,,,,tau wah aran,,,

  • haziq August 10, 2013, 11:21 am

    lucu memang lucu,, ada kah mcm tu,, ndak kah terlintas difikaran mereka,, awal2 dah nak masuk kubur imam nya,,, lepas tu tak lama g pengikut dia ,, hah ambik tu..

  • idd August 10, 2013, 12:32 pm

    nila namenya dh mula kembali ke zaman jahiliyah, di mana ajaran yg betul disimpang oleh golongan manusia yg sesat… dunia akhir zaman

  • abgAjie August 10, 2013, 4:36 pm

    Yang gambar Ahmad Niejad peluk Yahudi tu yahudi yang menentang Zionis la bro..yahudi ada jugakyang baik. ko cer tengok name tag yahudi tu pangkah bendera israel. apa pun,Syiah tu tetap sesat jugak..

    • fahmi August 10, 2013, 5:35 pm

      astaqfirullah…perkataan yahudi, Allah ulang dalam alquran punya lah banyak, dalam fatiah tiap2 hari dok baca dalam solat, mana golongan yang dimurkai Allah dan yang mana golongan yang sesat, tapi masih x dapat kita menilainya, semoga Allah menjaga akhidah kita semua. jangan terpedaya dengan tipudaya Yahudi, semua itu RETORIK & PEMBOHONGAN semata2.

      • ain January 1, 2014, 6:25 am

        sye sokong komen fahmi…

      • Muhammad January 11, 2014, 6:13 am

        This is the proper ISLAM DI INDONESIA TERBESAR DI DUNIA Qalbunsalima’s Blog blog for annyoe who wants to attempt out out roughly this content. You asking so some its most effortful to fence with you (not that I real would want…HaHa). You definitely put a new stunting on a theme thats been scripted almost for period. Good lug, just outstanding!

  • Mr.Capi August 10, 2013, 5:13 pm

    Pantaulah anak-anak kita yg menghadiri kuliah agama yg tertutup dan kenali guru-guru mereka.
    cara guru-guru mereka berpakaian dan perkara-perkara yg telah diajarkan kpd anak-anak kita.
    lagipun tidak salah jika kita mengenali guru-guru yg mengajar anak-anak kita. itu hak kita sebagai penjaga.

  • mien August 10, 2013, 6:58 pm

    Sat2 .. gambaq yang nombot 3 tuh , ada lelaki yang x sujud , adakah beliau pemimpin hamas ? rupanya seakan-akan sama .. Ismail Haniyeh ? betulkan kalau saya tersilap ..

  • Mhazim sobri August 10, 2013, 9:03 pm

    orang gile sahaja yang mengikut syiah……………bodoh betul

  • hajar August 10, 2013, 10:29 pm
  • muhammad naim August 10, 2013, 11:00 pm

    Penularan syiah di Malaysia makin hebat dan berani..

    http://pemudattbc.blogspot.com/2013/08/ustaz-muhammad-nazmi-karim-sebulan.html
    muhammad naim recently posted..Ramai Membujang Kerana Hantaran MahalMy Profile

    • 5-sal August 11, 2013, 6:19 pm

      siasat dulu betul ke semua ni…takut semua benda ni kerja yahudi…yang dari zaman-berzaman nak memecah belahkan islam….

      • Ibnu August 11, 2013, 8:44 pm

        cubalah baca sikit pandagan2 ulamak2 dunia seperti syekh yusuf Qardhawi mengenai syiah, apa yg syiah lakukan kepada umat Islam di siria dan apa hubungn pemimpin2 Syiah dengan Yahudi, dan bayak lagi kesesatan2 yang mereka lakukan. Kalau dah tak yakin sangan buka web JAKIM atau e-fatwa, apa pandangan dan fatwa mengenai syiah, Astaqfirullah, moga2 Allah memberi kefahaman kepada yang masih tidak faham….aminnn…

        • ain January 1, 2014, 6:29 am

          sokong ibnu.. aamiin..

  • muda August 11, 2013, 6:36 pm

    tlong selamat akidah umat islam di malaysia……ikutlah ajaran islam yg sebenar

  • hendri suhatman August 12, 2013, 12:31 am

    Kalian kalian yang telah mngaku diri kalian paling benar,JIKA SAYA BERTANYA PADA KALIAN,APAKAH ADA LISENSI ATAU TANDA BAGI KALIAN ,BAHWA YANG KALIAN SAMPAIKAN ITU BENAR?APA BUKTI DARI UCAPAN KALIAN ITU TENTANG KEBENARAN?JIKA TIDAK ADA JANGAN LAH KALIAN MENGATAKAN ORANG SESAT ATAU MENGKAFIRKAN ORANg,JIKA KALIAN INGIN MENYAMPAIKAN,SAMPAIKAN SAJA KEBENARAN ITU TAPI JANGAN MENGKAFIRKAN ORANG,SEBAB KALIAN PUN BELUM TENTU BENAR,DAN SAMPAI KAPAN PUN KALIAN TAKKAN PERNAH PUNYA PIAGAM KEBENARAN ITU,KARENA DARI ITU KALIAN HANYA BISA MENYAMPAIKAN,TAPI TAKKAN PERNAH BISA MENUDING ORANG………..goblok………..

    • antisyiah August 12, 2013, 8:34 am

      khas kpd hendri suhatman,

      andalah yg goblok dan kufur lg fasik kepala otak sewel krn apa yg dipaparkan bersalahan dgn solat yg Rasulullah SAW ajarkan, apa lg yg mahu dipertikai? bukti2 apa lg wahai munafik? tak kafir apa lagi? kalau yg sudah jelas inipun kau tidak mahu menyatakan sbg sesat dan kafir maka kaulah yg kafir krn mempertahankan perkara dan manusia kafir.

    • syiah munafik September 12, 2013, 12:59 pm

      Adakah kamu syiah?

      memang jelas amalan syiah bertentangan dengan ajaran dan cara nabi beribadah. Ajaran siapakah yang syiah ikut untuk semua amalan mereka, adakah dari imam 12 yang mereka sembah itu? Sedangkan Allah telah utuskan para nabi kepada umat manusia mengajar tentang ajaran islam dan tertulis dalam al-quran. Kenapa perlu ikut ajaran yang bercanggah oleh imam dan ulamak syiah tersebut sedangkan nabi lebih mulia dari mereka. Walaupun nabi utusan Allah dan muia disisi Allah, tapi umat islam wajib hanya menyembah Allah sahaja, takkah kamu sedar wahai syiah!
      al-quran dan Rasulullah saw pun tidak menghina dan membenci para sahabat, tapi kenapa golongan syiah benci dan merendahkan para sahabat nabi.

      Syiah ini seperti ajaran dicipta oleh golongan munafik, segalanya penuh kepura-puraan dan bertentangan dengan al-quran.

    • al ikhwan October 29, 2013, 5:53 am

      pandai je ko kate org goblok.. ingat dy pandai sngat la ye??? ko kata ‘jangan kafirkan org’. pastu dalam syiah yang maki hamun, mencaci, mghina para sahabat rasulullah tu ap???

      cakap x serupa bikin. ketiak betul la…. (=___=”)

  • nik August 12, 2013, 10:56 am

    Nak betulkan fakta sikit

    Yg part yahudi tu, bukan pemimpin2 israel, tapi golongan yahudi2 yg anti zionis

    • salam August 12, 2013, 12:29 pm

      bila masa dalam part tu sebut pemimpin2 Israel, tengok betul2, yg disebutkan pemimpin2 Yahudi, tak kira lah pemimpin2 golongan Yahudi yg anti zionis ke, yg pro zionis ke, apa yg umat Islam perlu tahu mereka puak2 syiah ni bersahabat baik dngn yahudi, sedangkan umat Islam ( Ahli Sunnah) mereka bunuh dan bermusuhan. berjaga2lah dengn puak yahudi dan syiah, mereka ni penuh dngn tipudaya,pembohongan dan kepura2an.

    • abdullah September 22, 2013, 3:06 pm

      gambar itu bermaksud syiah ini bersekongkol dengan tabliq yahudi faham ke

  • din August 12, 2013, 12:39 pm

    tok imam pirate anak buah lanun . bodoh punya syiah

  • Umar August 13, 2013, 12:57 am

    tu pun ramai melayu yang kurang didikan agama masuk syiah. bodoh betul melayu. aku mula sangsi dengan kegagalan pas, mungkin next pru aku akan pangkah bn.

    • ya August 13, 2013, 10:44 am

      saya akan pangkah pas nnt…bn penipu besar, ckp syiah menyeleweng tp muhyiddin ke iran hr tu.. tb3 suku & utusex pon ckp mujahiddin sbg pengganas sedangkan mujahiddin yg membela org islam syria….janji Allah itu pasti…kita tunggu kjp lg tentera islam akan tawan syria….musnahkan syiah sesat..

    • ruziah August 13, 2013, 10:59 am

      setuju umar ramai melayu kurang didikan agama masuk syiah menunjukkan kegagalan kerajaan membenteras syiah sesat…oleh itu aku akan pangkah pas utk pru seterusnya…be end mmg parti cari mkn pro yahudi & syiah…muhyiddin br balik melawat iran minggu lepas, bravo be end…hebat umngok bertaqiyyah…kononnya syiah ajaran menyeleweng tp dlm masa sama tb3 suku &utusex label mujahiddin sbg pengganas sedangkan mujahiddin yg membela rakyat islam suriah…kembangkan otakmu wahai umar yg kurang berakal…

      • hantars August 14, 2013, 2:01 pm

        haha..die p atas tiket status die… xda la plak die kata die p sbb die syiah..ngko memandai jer… udah2 la tu..hj hadi pun kata org syiah pun leh join pas..sbb apa?xda hal sbb pas adelah pertubuhan politik kat sini……ruziah..ko yg penuh ngan akal pun perlu upgrade ” intel i7″..

      • adief August 16, 2013, 5:05 pm

        ruziah idola ko mat sabun tu ape kurang nye..ekekeke

  • panglima August 13, 2013, 9:03 am

    pendokong yahudi dan pengikut dajjal

  • nita August 13, 2013, 10:48 am

    betul tu perangi umngok parti utk melayu bodoh spt umar ;-)

  • Hakimah August 13, 2013, 2:50 pm

    Masya-Allah. Semoga kita diberi perlindungan oleh Allah SWT daripada ajaran Syiah,, Banyak sangat dah terpesong tu dari ajaran ISLAM yang sebenarnya…

  • zulk afle August 15, 2013, 4:14 am

    jika ditinjau dari sejarah perkembangan Islam bahwa golongan syiah itu adalah salahsatu dari puluhan agenda yahudi untuk menghacurkan agama Islam itu sendiri.agenda ini telah dirangka cipta dari sejak zaman pemerintahan Khalifah AlRasyiden dimana ianya dijunjung lalu menular keras ke daerah utara jazira Arab.agenda ini juga mudah diterima oleh pemaustautin didaerah itu demi berlatabelakangkan rencatan perkembangan politik serta faktor hubungan antara dua ras parsi dan yahudi . pengiftirafan secara total dari dunia Islam bahwa syiah ini bukanlah dari firqahnya adalah amat-amat perlu sekali sebagai penunjuk sempadan kepada fahaman dan ajaran Islam itu sendiri, demi kemurnian dan fitnah dewasa kini .

  • zeu August 15, 2013, 11:41 am

    syiah@shitee ni memang shit.

  • HARI INI KAMI MENANGIS... August 18, 2013, 1:23 pm

    Patut la ramai org putih panggil orang Arab terrorist…

    Ntah2 yg terrorist tu puak syiah….. abih yg bukan syiah tu jadi mangsa… mana adil!!! Habis la….

  • humairah August 19, 2013, 10:47 pm

    Klu di perhatikan kedudukn imam tu lebih rendah drpd makmum seolah2 menyuruh makmum sujud dan ruku’ kt dia(imam) ..astgfirullahalazim

  • wan August 20, 2013, 7:14 pm

    ishhhh2..
    wan recently posted..Peminjam PTPTN ingkar disenarai dalam CCRISMy Profile

  • Rina August 25, 2013, 9:37 am

    Mereka sudah benar2 berada di luar jalur keIslaman, semoga Allah SWT memberikan akidah dan hidayah pada kaum Syiah agar kembali ke jalan Allah SWT
    Rina recently posted..Best List of Free Download Responsive Premium Blogger TemplatesMy Profile

  • syiah munafik September 12, 2013, 1:35 pm

    Sepatutnya syiah tak dikaitkan dengan islam. Syiah boleh dianggap agama lain atau dikenali dengan agama syiah. Islam tetap satu selagi berpegang pada ajaran islam yang telah diwahyukan kepada Rasulullah.
    Perkataan golongan islam syiah itu hanya untuk memperdayakan kita dengan perkataan ‘islam’ sedangan ajaran dan amalan jauh berbeza. Sepatutnya kita masukkan mereka dalam golongan bukan islam.
    Kerana agama lain kita tidak sebut sebagai islam kerana berbeza kepercayaan dan amalan. Sebelum ramai terpedaya, baik kita letakkan mereka sebagai bukan islam.

    • semalu December 27, 2013, 12:53 pm

      betul..setuju sangat2

  • al ikhwan October 29, 2013, 5:35 am

    ya allah… ramai nya org komen.. macm2 pndapat ada… yg masuk bab politik pon ada.. x pa lah… masing2 ada pendapat sndiri, tapi yg pentg kita tau syiah itu sesat… sangat2 nyata kebatilannya. moga Allah melindungi dangn kuatkan akidah kita daripada tepesong.. dengan izin Allah

  • bunga citra November 12, 2013, 12:07 am

    kenapa mcm uh . bodohnya la . dah tahu . syiah ni kejam . mengamalkan kekerasan . tp org melayu tetap leh terpedaya . bangang orang yg mcm nie . tak pike ! tak dak otak .

  • durrah December 8, 2013, 4:30 pm

    Syiah samalh sprti wahabi, cetusan asal dri Yahudi utk pecah belah umat islam. Ramai org Islam di M’sia kerna keturunan, jadi rasa dah ckup dgn ‘keislaman’ yg sedia ada. Bimbang tengok generasi muda kita kini, mereka adlh target utama Yahudi utk d rosakkn. Ya Allah dtgknlh segra seorg pembela, pemimpin utk satukn islam seluruhnya.

  • syiah pukimak January 3, 2014, 10:40 pm

    Syiah itu puki….Sekian terima kasih.

  • www.anukuat.com March 21, 2014, 10:59 am

    memang betul2 sesat ni…

  • apapun July 22, 2014, 10:48 am

    di zaman Rasulullah puak syiah ini memang wujud namun tersasar jauh di zaman revolusi iran.. bermakna ada baiknya jika ada sultan iran yang memerintah ketika itu Sultan Mohammad Reza Pahlavi . Maka itu Sultan Melayu harus kita taat setia..

  • Muhammad Shukri July 25, 2014, 10:47 pm

    Assalamualaikum semua,

    X semua orang Syiah itu kafir. Dalam mazhab Syiah, ada yg masih islam dan ada mazhab yg dh murtad. Yg islam tu kaedah fiqh mereka salah n x sah kalau kita mjd makmum dlm solat. Tp mereka ni masih islam. Diaorg ni mcm org islam sunni yg x solat, berzina dan xpuasa.. tp kita xblh kata mereka ni kafir

  • Muhammad Shukri July 25, 2014, 10:50 pm

    Mcm rosmah bini najib @ bini mahathir dia x bertudung tp adakah di kira kafir..

  • ramlimuhd September 5, 2014, 2:07 am

    apa la punya syiah ni.. memalukan je guna nama islam je.. btol2 sesat

Leave a Comment

CommentLuv badge