≡ Menu

Kisah Benar Di Bilik Mayat

Kisah ini diceritakan oleh seorang ustaz yang bertugas memandikan mayat orang Islam di hospital.

Lebih kurang jam 3.30 pagi, saya menerima panggilan dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, Selangor untuk menguruskan jenazah lelaki yang sudah seminggu tidak dituntut. Di luar bilik mayat itu cukup dingin dan gelap serta sunyi dan hening.

Hanya saya dan seorang penjaga bilik tersebut yang berada dalam bilik berkenaan. Saya membuka dengan hati-hati penutup muka jenazah. Kulitnya putih,badannya kecil dan berusia awal 20-an. Allah Maha Berkuasa.

Tiba-tiba saya lihat muka jenazah itu sedikit demi sedikit bertukar menjadi hitam. Mulanya saya tidak menganggap ia sebagai aneh, namun apabila semakin lama semakin hitam, hati saya mula bertanya-tanya. Saya terus menatap perubahan itu dengan teliti, sambil di hati tidak berhenti-henti membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Detik demi detik berlalu, wajah jenazah semakin hitam.

Selepas lima minit berlalu,barulah ia berhenti bertukar warna. Ketika itu wajah mayat berkenaan tidak lagi putih seperti warna asalnya,tetapi hitam seperti terbakar. Saya keluar dari bilik berkenaan dan duduk termenung memikirkan kejadian aneh yang berlaku itu. Pelbagai pertanyaan timbul di kepala saya; apakah yang sebenarnya telah terjadi? Siapakah pemuda itu? Mengapa wajahnya bertukar hitam? Persoalan demi persoalan muncul di fikiran saya.

Sedang saya termenung tiba-tiba saya dapati ada seorang wanita berjalan menuju ke arah saya. Satu lagi pertanyaan timbul, siapa pula wanita ini yang berjalan seorang diri di bilik mayat pada pukul 4.00 pagi. Semakin lama dia semakin hampir, dan tidak lama kemudian berdiri di hadapan saya. Dia berusia 60-an dan memakai baju kurung.” Ustaz,” kata wanita itu. “Saya dengar anak saya meninggal dunia dan sudah seminggu mayatnya tidak dituntut. Jadi saya nak tengok jenazahnya.” kata wanita berkenaan dengan lembut.

Walaupun hati saya ada sedikit tanda tanya,namun saya membawa juga wanita itu ke tempat jenazah tersebut. Saya tarik laci 313 dan buka kain penutup wajahnya. “Betulkah ini mayat anak mak cik?”tanya saya. “Mak cik rasa betul… tapi kulitnya putih.” “Makcik lihatlah betul-betul.” kata saya. Selepas ditelitinya jenazah berkenaan, wanita itu begitu yakin yang mayat itu adalah anaknya. Saya tutup kembali kain penutup mayat dan menolak kembali lacinya ke dalam dan membawa wanita itu keluar dari bilik mayat.

Tiba di luar saya bertanya kepadanya. “Mak cik, ceritakanlah kepada saya apa sebenarnya yang berlaku sampai wajah anak mak cik bertukar jadi hitam?” tanya saya. Wanita itu tidak mahu menjawab sebaliknya menangis teresak-esak. Saya ulangi pertanyaan tetapi ia masih enggan menjawab. Dia seperti menyembunyikan sesuatu.”Baiklah, kalau mak cik tidak mahu beritahu,saya tak mahu uruskan jenazah anak mak cik ini. ” kata saya untuk menggertaknya. Bila saya berkata demikian, barulah wanita itu membuka mulutnya. Sambil mengesat airmata, dia berkata, “Ustaz, anak saya ni memang baik, patuh dan taat kepada saya. Jika dikejutkan di waktu malam atau pagi supaya buat sesuatu kerja, dia akan bangun dan buat kerja itu tanpa membantah sepatahpun. Dia memang anak yang baik. Tapi…” tambah wanita itu lagi “apabila makcik kejutkan dia untuk bangun sembahyang, Subuh misalnya, dia mengamuk marahkan mak cik. Kejutlah dia, suruhlah dia pergi ke kedai, dalam hujan lebat pun dia akan pergi, tapi kalau dikejutkan supaya bangun sembahyang,anak makcik ini akan terus naik angin. Itulah yang mak cik kesalkan.” kata wanita tersebut. Jawapannya itu memeranjatkan saya.

Teringat saya kepada hadis nabi bahawa barang siapa yang tidak sembahyang, maka akan ditarik cahaya iman dari wajahnya. Mungkin itulah yang berlaku. Wajah pemuda itu bukan sahaja ditarik cahaya keimanannya, malah diaibkan dengan warna yang hitam.Selepas menceritakan perangai anaknya, wanita tersebut meminta diri untuk pulang.Dia berjalan dengan pantas dan hilang dalam persekitaran yang gelap.Kemudian saya pun memandikan, mengapankan dan menyembahyangkannya.

Selesai urusan itu, saya kembali ke rumah semula. Saya perlu balik secepat mungkin kerana perlu bertugas keesokan harinya sebagai imam di Masjid Sultan Sallehuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam. Selang dua tiga hari kemudian, entah kenapa hati saya begitu tergerak untuk menghubungi waris mayat pemuda tersebut. Melalui nombor telefon yang diberikan oleh Hospital Tengku Ampuan Rahimah, saya hubungi saudara Allahyarham yang agak jauh pertalian persaudaraannya. Selepas memperkenalkan diri, saya berkata, “Encik, kenapa encik biarkan orang tua itu datang ke hospital seorang diri di pagi-pagi hari. Rasanya lebih elok kalau encik dan keluarga encik yang datang sebab encik tinggal di Kuala Lumpur lebih dekat dengan Klang.”

Pertanyaan saya itu menyebabkan dia terkejut, “Orang tua mana pula?” katanya. Saya ceritakan tentang wanita berkenaan, tentang bentuk badannya, wajahnya,tuturannya serta pakaiannya. “Kalau wanita itu yang ustaz katakan, perempuan itu adalah emaknya, tapi…. emaknya dah meninggal lima tahun lalu!” Saya terpaku, tidak tahu apa yang hendak dikatakan lagi. Jadi ‘apakah’ yang datang menemui saya pagi itu? Walau siapa pun wanita itu dalam erti kata sebenarnya, saya yakin ia adalah ‘sesuatu’ yang Allah turunkan untuk memberitahu kita apa yang sebenarnya telah berlaku hingga menyebabkan wajah pemuda berkenaan bertukar hitam. Peristiwa tersebut telah terjadi lebih setahun lalu, tapi masih segar dalam ingatan saya.

Ia mengingatkan saya kepada sebuah hadis nabi, yang bermaksud bahawa jika seseorang itu meninggalkan sembahyang satu waktu dengan sengaja,dia akan ditempatkan di neraka selama 80,000 tahun. Bayangkanlah seksaan yang akan dilalui kerana satu hari di akhirat bersamaan dengan seribu tahun di dunia. Kalau 80,000 tahun?

Wallahu’alam….

Incoming search terms:
cerita rogol,rogol mayat,cerita rogol mayat,kisah rogol,kisah benar rogol,Cerita kena rogol,kisah rogol mayat,mayat kena rogol,Mayat Di Rogol Free Video,kisah kena rogol,rogol makcik,misteri bilik mayat,bilik mayat,kisah benar rogol mayat,merogol mayat,rogol mayat di hospital,Cerita lucah rogol mayat,kisah benar kena rogol,bilik mayat wanita,Cerita kene rogol,cerita lucah perempuan rogol lelaki,doktor rogol mayat perempuan,kisah benar dirogol,kisah benar penjaga bilik mayat,kisah penjaga rumah mayat,cerita lucah hospital,cerita lucah mak saudara,doktor rogol mayat,gambar orang rogol dalam bilik,kene rogol,kisah benar rogol anak,kisah emak dirogol,kisah seram di hospital tengku ampuan afzan,kisah seram penjaga bilik mayat,rogol orang mati,anak raba mak,bilik mayat hospital klang,cerita anak rogol ibu,Cerita benar,cerita benar gadis melayu kena rogol,cerita d rogol,Cerita Kena Rogol com,cerita lucah bilik mayat,cerita merogol,cerita perempuan kena rogol,cerita rogol ganas,cerita rogol mayat dibilik mayat,cerita rogol perempuan,detik 12 malam petugas bilik mayat,foto rogoll,gambar bilik mayat di hospital htar,gambar blik mayat,gambar gadis kena rogol,gambar mati kena rogol,gambar orang mati kena rogol,gambar rogol mayat,gmbar org putih amput org iban,hantu hospital klang,hantu rogol perempuan bogel,kisah benar d liwat,kisah benar di bilik mayat,kisah Di rogol,kisah rogol anak,kisah rogol com,kisah rogol makcik,kisah seorang penjaga mayat di hospital,kisah seram hospital tengku ampuan afzan,mak kena rogol anak lucah,mak saudara dirogol,mak sedara kena rogol,makcik kena rogol,mayat kena main,mayat perempuan dirogol,mayat wanita dirogol,rogol anak cik yan,rogol anak orang putih,Rogol gadis hospital,rogol jenazah,video wanita kena rogol,aci india tua dirogol ganas,amput macik,amput mak,amput makcik,anak rogol ibu,Anak Rogol Ibu Artikel lucah,apasih merogol mayat itu,cerita amput anak,cerità amput dirofol,cerita amput gadis,cerita amput ibu,cerita amput mak cik,cerita benar dirogol,cerita benar rogol,cerita betul kena rogol,cerita bilik mayat,cerita detik 12malam,cerita di rogol,cerita di rogol dan gambar,cerita di rogol hantu,cerita di rogol yang betul,cerita dipaksa rogol dengan ganas,cerita dirogol doktor,cerita dirogol ganas,cerita dirogol iman,cerita dirogol lelaki iban,cerita dirogol orang tua,cerita gadis di raba,cerita gadis kena raba,cerita gadis yang dirogol,cerita hantu melayu mati kena rogol,cerita ibu dirogol orang melayu,cerita kena liwat,cerita kena liwat dn rogol,cerita kena rogol dengan ank,cerita kena rogol dengan mak saudara,cerita kena rogoll,cerita kisah benar dirogol,cerita kisah benar perempuan kena rogol,cerita kisah di rogol,cerita lelaki raba perempuan,cerita lucah anak rogol mak,cerita lucah dengan mayat,cerita lucah di blk mayat,cerita lucah di mastika,cerita lucah emak dirogol,cerita lucah hantu,cerita lucah jenazah,cerita lucah kat bilik,cerita lucah kena rogol,cerita lucah mak,cerita lucah mak sedara,cerita lucah mayat,Cerita lucah rogol anak,cerita lucah rogol mak saudara,cerita mak rogol anak,cerita mak rogol anak com,cerita makcik kena rogol,cerita melayu perkosa,cerita orang kena raba,cerita perempuan dirogol,cerita perempuan kana,cerita perempuan mati dirogol,cerita prampuan kena amput,cerita rogol gadis melayu,cerita rogol mak saudara,cerita rogol makcik,Cerita rogol orang,cerita rogol perempuan di hutam,cerita seram di hospital,cerita seram di hospital tengku ampuan rahimah,cerita seram kisah benar,cerita seram yang benar,cerita te tang rogol,ceritakene rogol,ceritaperempuan kena rogol,ceritarogo,ceritarogol,cerite merogol,ceritq orang rogol,Cerpen cerita hantu di hospital,cerpen i rogol ustaz,cerpen nak rogol tengku,cerpen rogol,ceta ampuut,citer hantu yg merogol,crita doktor rogol anak orang,crita rgol mnyat,dirogol mak cik,Dirogol ustad,doktor merogol mayat,emak dirogol,emak kena rogol,foto kena raba,foto lelaki amput perempuan,foto mati kena rogol,free cerita mak rogol anak,gadis di bilik mayat di perkosa,gadis kene liwat,gambar bilik mayat,gambar bilik mayat di hospital,gambar bogel gadis di bilik mayat,gambar gambar rogol perempuan yang betul,gambar kena rogol,gambar kena rogol ganas,gambar mati hospita,gambar mayat kena rogol,gambar orang kena rogol,gambar orang mati di hospital,gambar perempuan di amput,gambar perempuan kena rogol di dalam bilik,gambar perempuan kene rogol dgn doktor,gambar rumah mayat hospital kuala lumpur,Gmbar rahimah,gmbr dn crite org kne rgol,gmbr dn crta kisah org kne rgol,hantu di bilik darjah,hantu rogol,hukum merogol mayat perempuan,kain solat rogol,kena liwat cerita,kena rogol dgn ganas,Kena rogol di bilek gelap,kenapa perempuan mati kena rogol,kisah amput mayat,kisah anak dirogol,kisah benar alam di rogol orang,kisah benar anak main mak,kisah benar cerita kena logor,kisah benar dirogol mati,kisah benar kena rogol suami orang,kisah benar mak main dgn anak,kisah benar mayat,kisah benar perempuan merogol,Kisah benar seram detik 12 malam,kisah benar seram di hospital,kisah ckg knk rogol d srwk,kisah kena raba,kisah kena rogol anak rogol mak d bilik,kisah kene rogol,kisah kene romen,kisah lelaki dirogol perempuan,kisah lelaki kena liwat,kisah mak cik dirogol com,kisah makcik di liwat,kisah melayu di rogol ganas,kisah merogol,kisah orang tua kene rogol,kisah pahit kena rogol lelaki ganas,kisah pekosah anak,kisah perempuan kena raba dalam gelap,kisah perempuan kena rohol,kisah perempuan rogol lelaki,kisah rogol mastika,kisah rogol mayat di bilik mayat,kisah seram benar orang iban,kisah seram di hospital,kisah wanita tua dirogol,lelaki kena liwat,lelaki rogol mayat,Lelaki yang menceritakan kisahnya kena rogol dengan perempuan,liwat mak,liwat makcik,Liwat makcik cina penjual bunga,logor anak gambar,logor wanita,lucahrumahmayat,mak dirogol anak,Mak saudara kena rogol,mak sedara kena raba,makcik dan anak saudara cerita,makcik dirogol,Mati kena rogol,mayat gadis rogol photo,mayat kena rogol video,mayat kene rogol,mayat perampuan d amput,Meliwat makcik penjual kain,memperkosa mayat dibilik mayat,merogol makcik,merogol mayat wanita,misteri rogol mayat,Nombor talifon bilik penjaga mayat,orang kena rogol di bilik,orang melayu kena rogol,penjaga mayat rogol mayat,raba di hospital,rogol anak perempun imam,rogol budak#,rogol jenazah amal ilmu hitam,rogol maiyat,Rogol mayat dekat bilik mayat,rogol mayat gadis,rogol mayat gadis sunti,rogol mk cik,rogol orang yang mati,rogol wanita di bilak,rogol wenita di bilak,saudara kena rogol,tengku ampuan afzan hantu,ustaz rogol lucah,video doktor rogol mayat,video gadis mati dirogol,video gadis perempuam ke rogol,video mak cik kena rogol,video merogol mayat,video wanita mati di rogol,videos orang rogol mayat,wanita kne liwat,www cerita rogol,www kisah benar
{ 6 comments… add one }
  • Mohd Hairudi November 26, 2011, 9:37 am

    Sahal bin Saad RA menceritakan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW bersabda : ‘Berilah berita gembira kepada mereka yang selalu pergi ke masjid pada waktu malam yang gelita kerana mereka akan mendapat cahaya yang sempurna pada hari kiamat kelak”.
    Semuga apa yang baik dapat amal dan sampaikan.

  • bunga December 20, 2011, 8:27 am

    perkongsian yang bermanfaat

  • mohd ridzuan December 28, 2011, 11:00 pm

    ni bukan kisah Ustaz Kamal Ashari kan?

  • siti nurrachmini achdiat kurnadi February 13, 2012, 1:35 pm

    ameen insya Allah

  • Dunia Maklumat February 21, 2012, 4:22 pm

    Kisah yang amat bermanfaat bagi kita semua…
    Dunia Maklumat recently posted..Dahulukan Perkahwinan Jika Takut Lakukan Maksiat – Khutbah JumaatMy Profile

  • Achmad Ubaidillah June 16, 2012, 10:03 pm

    Kisah yang bagus untuk diteruskan kepada banyak orang.
    Mohon idzin untuk share, trimakasih
    Achmad Ubaidillah recently posted..Kisah Ketua Paderi Kristian Masuk IslamMy Profile

Leave a Comment

CommentLuv badge