≡ Menu

Kisah Benar Di Bilik Mayat

Kisah ini diceritakan oleh seorang ustaz yang bertugas memandikan mayat orang Islam di hospital.

Lebih kurang jam 3.30 pagi, saya menerima panggilan dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, Selangor untuk menguruskan jenazah lelaki yang sudah seminggu tidak dituntut. Di luar bilik mayat itu cukup dingin dan gelap serta sunyi dan hening.

Hanya saya dan seorang penjaga bilik tersebut yang berada dalam bilik berkenaan. Saya membuka dengan hati-hati penutup muka jenazah. Kulitnya putih,badannya kecil dan berusia awal 20-an. Allah Maha Berkuasa.

Tiba-tiba saya lihat muka jenazah itu sedikit demi sedikit bertukar menjadi hitam. Mulanya saya tidak menganggap ia sebagai aneh, namun apabila semakin lama semakin hitam, hati saya mula bertanya-tanya. Saya terus menatap perubahan itu dengan teliti, sambil di hati tidak berhenti-henti membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Detik demi detik berlalu, wajah jenazah semakin hitam.

Selepas lima minit berlalu,barulah ia berhenti bertukar warna. Ketika itu wajah mayat berkenaan tidak lagi putih seperti warna asalnya,tetapi hitam seperti terbakar. Saya keluar dari bilik berkenaan dan duduk termenung memikirkan kejadian aneh yang berlaku itu. Pelbagai pertanyaan timbul di kepala saya; apakah yang sebenarnya telah terjadi? Siapakah pemuda itu? Mengapa wajahnya bertukar hitam? Persoalan demi persoalan muncul di fikiran saya.

Sedang saya termenung tiba-tiba saya dapati ada seorang wanita berjalan menuju ke arah saya. Satu lagi pertanyaan timbul, siapa pula wanita ini yang berjalan seorang diri di bilik mayat pada pukul 4.00 pagi. Semakin lama dia semakin hampir, dan tidak lama kemudian berdiri di hadapan saya. Dia berusia 60-an dan memakai baju kurung.” Ustaz,” kata wanita itu. “Saya dengar anak saya meninggal dunia dan sudah seminggu mayatnya tidak dituntut. Jadi saya nak tengok jenazahnya.” kata wanita berkenaan dengan lembut.

Walaupun hati saya ada sedikit tanda tanya,namun saya membawa juga wanita itu ke tempat jenazah tersebut. Saya tarik laci 313 dan buka kain penutup wajahnya. “Betulkah ini mayat anak mak cik?”tanya saya. “Mak cik rasa betul… tapi kulitnya putih.” “Makcik lihatlah betul-betul.” kata saya. Selepas ditelitinya jenazah berkenaan, wanita itu begitu yakin yang mayat itu adalah anaknya. Saya tutup kembali kain penutup mayat dan menolak kembali lacinya ke dalam dan membawa wanita itu keluar dari bilik mayat.

Tiba di luar saya bertanya kepadanya. “Mak cik, ceritakanlah kepada saya apa sebenarnya yang berlaku sampai wajah anak mak cik bertukar jadi hitam?” tanya saya. Wanita itu tidak mahu menjawab sebaliknya menangis teresak-esak. Saya ulangi pertanyaan tetapi ia masih enggan menjawab. Dia seperti menyembunyikan sesuatu.”Baiklah, kalau mak cik tidak mahu beritahu,saya tak mahu uruskan jenazah anak mak cik ini. ” kata saya untuk menggertaknya. Bila saya berkata demikian, barulah wanita itu membuka mulutnya. Sambil mengesat airmata, dia berkata, “Ustaz, anak saya ni memang baik, patuh dan taat kepada saya. Jika dikejutkan di waktu malam atau pagi supaya buat sesuatu kerja, dia akan bangun dan buat kerja itu tanpa membantah sepatahpun. Dia memang anak yang baik. Tapi…” tambah wanita itu lagi “apabila makcik kejutkan dia untuk bangun sembahyang, Subuh misalnya, dia mengamuk marahkan mak cik. Kejutlah dia, suruhlah dia pergi ke kedai, dalam hujan lebat pun dia akan pergi, tapi kalau dikejutkan supaya bangun sembahyang,anak makcik ini akan terus naik angin. Itulah yang mak cik kesalkan.” kata wanita tersebut. Jawapannya itu memeranjatkan saya.

Teringat saya kepada hadis nabi bahawa barang siapa yang tidak sembahyang, maka akan ditarik cahaya iman dari wajahnya. Mungkin itulah yang berlaku. Wajah pemuda itu bukan sahaja ditarik cahaya keimanannya, malah diaibkan dengan warna yang hitam.Selepas menceritakan perangai anaknya, wanita tersebut meminta diri untuk pulang.Dia berjalan dengan pantas dan hilang dalam persekitaran yang gelap.Kemudian saya pun memandikan, mengapankan dan menyembahyangkannya.

Selesai urusan itu, saya kembali ke rumah semula. Saya perlu balik secepat mungkin kerana perlu bertugas keesokan harinya sebagai imam di Masjid Sultan Sallehuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam. Selang dua tiga hari kemudian, entah kenapa hati saya begitu tergerak untuk menghubungi waris mayat pemuda tersebut. Melalui nombor telefon yang diberikan oleh Hospital Tengku Ampuan Rahimah, saya hubungi saudara Allahyarham yang agak jauh pertalian persaudaraannya. Selepas memperkenalkan diri, saya berkata, “Encik, kenapa encik biarkan orang tua itu datang ke hospital seorang diri di pagi-pagi hari. Rasanya lebih elok kalau encik dan keluarga encik yang datang sebab encik tinggal di Kuala Lumpur lebih dekat dengan Klang.”

Pertanyaan saya itu menyebabkan dia terkejut, “Orang tua mana pula?” katanya. Saya ceritakan tentang wanita berkenaan, tentang bentuk badannya, wajahnya,tuturannya serta pakaiannya. “Kalau wanita itu yang ustaz katakan, perempuan itu adalah emaknya, tapi…. emaknya dah meninggal lima tahun lalu!” Saya terpaku, tidak tahu apa yang hendak dikatakan lagi. Jadi ‘apakah’ yang datang menemui saya pagi itu? Walau siapa pun wanita itu dalam erti kata sebenarnya, saya yakin ia adalah ‘sesuatu’ yang Allah turunkan untuk memberitahu kita apa yang sebenarnya telah berlaku hingga menyebabkan wajah pemuda berkenaan bertukar hitam. Peristiwa tersebut telah terjadi lebih setahun lalu, tapi masih segar dalam ingatan saya.

Ia mengingatkan saya kepada sebuah hadis nabi, yang bermaksud bahawa jika seseorang itu meninggalkan sembahyang satu waktu dengan sengaja,dia akan ditempatkan di neraka selama 80,000 tahun. Bayangkanlah seksaan yang akan dilalui kerana satu hari di akhirat bersamaan dengan seribu tahun di dunia. Kalau 80,000 tahun?

Wallahu’alam….

Incoming search terms:
cerita rogol,rogol mayat,cerita rogol mayat,kisah rogol,kisah benar rogol,Cerita kena rogol,kisah kena rogol,kisah rogol mayat,mayat kena rogol,Mayat Di Rogol Free Video,rogol makcik,misteri bilik mayat,bilik mayat,cerita lucah perempuan rogol lelaki,merogol mayat,rogol mayat di hospital,kisah benar rogol mayat,Cerita lucah rogol mayat,kisah benar kena rogol,citer benar goda mak saudara,kisah benar dirogol,kisah benar dirogol liwat,bilik mayat wanita,Cerita kene rogol,cerita lucah kena rogol,cerita lucah rogol ibu,cerita melayu bilik mayat,cerita rogol ganas,doktor rogol mayat,gambar orang rogol dalam bilik,kisah benar di bilik mayat,kisah benar penjaga bilik mayat,kisah penjaga rumah mayat,cerita lucah hospital,cerita lucah mak saudara,cerita orang putih kena rogol,cerita perempuan kena rogol,gambar gadis kena rogol,gambar rogol mayat,kene rogol,kisah benar rogol anak,kisah benar seram,kisah emak dirogol,kisah rogol com,kisah rogol makcik,kisah seram di hospital tengku ampuan afzan,kisah seram penjaga bilik mayat,kisah seram ustaz di bilik mayat,rogol orang mati,anak raba mak,bilik mayat hospital klang,cerita amput,cerita amput mak tdo,cerita anak rogol ibu,Cerita benar,cerita benar gadis melayu kena rogol,cerita benar lucah,cerita d rogol,cerita lucah bilik mayat,cerita lucah mayat,cerita lucah melayu mak saudara,cerita perempuan dirogol,cerita rogol mak saudara,cerita rogol melayu,cerita rogol perempuan,cerita seram di hospital,cerita seram kena rogol,detik 12 malam petugas bilik mayat,doktor merogol mayat,gambar awek kena rogol ganas,gambar bilik mayat di hospital htar,gambar orang mati kena rogol,gmbar org putih amput org iban,hantu hospital klang,hantu rogol perempuan bogel,kena liwat,kena main dengan mak,kisah benar d liwat,Kisah gadis kena rogol,kisah rogol anak,kisah rogol ibu,kisah seorang penjaga mayat di hospital,kisah seram hospital tengku ampuan afzan,mak kena rogol anak lucah,mak saudara dirogol,makcik kena rogol,mayat wanita dirogol,melayu kena liwat,penjaga rumah mayat,rogol anak cik yan,rogol anak orang putih,rogol jenazah,video wanita kena rogol,amput,amput macik,amput mak,amput makcik,amput orang putih semasa jadi gaid,anak ganas rogol mak,anak rogol ibu,Anak Rogol Ibu Artikel lucah,apasih merogol mayat itu,awek kena rogor dalam bilik mayat,carita kena rogol,cerita amput anak,cerita amput gadis,cerita amput ibu,cerita amput sama mayat,cerita benar dirogol,cerita benar rogol,cerita bergambar rogol ganas,cerita betul kena rogol,cerita bilik mayat,cerita di rogol,cerita di rogol dan gambar,cerita di rogol hantu,cerita di rogol yang betul,cerita dipaksa rogol dengan ganas,cerita dirogol,cerita dirogol ganas,cerita dirogol iman,cerita dirogol lelaki iban,cerita doctor rogol mayat,cerita emak dirogol,cerita gadis di raba,cerita gadis kena raba,cerita gadis kenak gorol,cerita gadis yang dirogol,cerita hantu lucah,cerita hantu melayu mati kena rogol,cerita ibu dirogol orang melayu,cerita kana rogol,cerita kena liwat,cerita kena liwat dn rogol,cerita kena raba,cerita kena rogol dengan ank,cerita kisah benar,cerita kisah benar dirogol,cerita lelaki raba perempuan,cerita liwat,cerita lucah anak rogol mak,cerita lucah dengan mayat,cerita lucah di bilik mayat,cerita lucah di blk mayat,cerita lucah di mastika,cerita lucah di rogol india,cerita lucah emak dan anak,cerita lucah emak dirogol,cerita lucah gadis melayu rogol lelaki,cerita lucah hantu,cerita lucah jenazah,cerita lucah kat bilik,cerita lucah kisah benar,cerita lucah liwat gadis,cerita lucah mak,cerita lucah mak sedara,cerita lucah melayu dipaksa rogol,cerita lucah penjaga bayi,cerita lucah ridzuan,Cerita lucah rogol anak,cerita lucah rogol ganas,cerita lucah rogol mak saudara,cerita lucah romen denga mayat,cerita luncah main di bilik mayat,cerita mak rogol anak,cerita mak rogol anak com,cerita makcik kena rogol,cerita makcik kene rogol,cerita melayu perkosa,cerita melayu rumah mayat,cerita merogol,cerita orang kena raba,cerita perempuan kana,cerita perempuan mati dirogol,cerita perempuan rogol lelaki,Cerita rogol benar,cerita rogol doktor,cerita rogol gadis melayu,cerita rogol lelaki,cerita rogol makcik,cerita rogol perempuan di hutam,cerita seram di hospital tengku ampuan rahimah,cerita seram kisah rogol,cerita seram lucah,cerita seram yang benar,cerita tiba-tiba kena rogol,Cerita wanita kena rogol,ceritalucahrogol anak,ceritaperempuan kena rogol,ceritarogo,ceritarogol,cerite di raba,cerite hantu kene rogol,cerite kene rogol,ceritq orang rogol,Cerpen cerita hantu di hospital,cerpen kenapa tengku,Cerpen kenapa tengku perkosa saya,cerpen nak rogol tengku,cerpen rogol,ceta ampuut,citer hantu yg merogol,crita doktor rogol anak orang,crita rgol mnyat,di liwat penjual kain,doktor merogol mayat wanita,emak kena rogol,foto kena raba,foto kena rogol,foto lelaki amput perempuan,foto mati kena rogol,gadis di bilik mayat di perkosa,gadis kene liwat,gadis rogol ustaz,Gambar awek kene rogol,gambar bilak hantu,gambar bilik mayat,gambar bilik mayat di hospital,gambar bogel gadis di bilik mayat,gambar gadis kena cabul,gambar kena rogol ganas,gambar kisah benar,gambar lelaki kena rogol oleh wanita,gambar lelaki merogol wanita dari pagi hingga malam,gambar mati hospita,gambar orang kena rogol,gambar orang mati di hospital,gambar perempuan di amput,gambar perempuan kena rogol di dalam bilik,gambar perempuan kene rogol dgn doktor,gambar perempuan tua india,gambar rumah mayat hospital kuala lumpur,gmbar rogol di bilik mayat,gmbr dn crite org kne rgol,gmbr dn crta kisah org kne rgol,hantu rogol,hukum merogol mayat perempuan,ibu kena jolok anak,kain solat rogol,kena bogel,Kena jolok dlm bilik mayat,kena liwat cerita,kena raba dan kena rogol,kena rogol dgn ganas,Kena rogol di bilek gelap,kenapa perempuan mati kena rogol,kisa benar mayat wanita di rogor,kisah amput mayat,kisah anak dirogol,kisah benar anak main mak,kisah benar dirogol mati,kisah benar gadis kena rogol,kisah benar kena rogol suami orang,kisah benar mak main dgn anak,kisah benar mayat,Kisah benar seram detik 12 malam,Kisah benar seram dihospital,kisah cerita rogol,kisah ckg knk rogol d srwk,kisah ibu rogol anaknya,kisah kena raba,kisah kena rogol anak rogol mak d bilik,kisah kene rogol,kisah kene romen,kisah lelaki dirogol perempuan,kisah lelaki merogol mayat dan duyung,kisah mak cik dirogol com,kisah mayat dirogol,kisah melayu di rogol ganas,kisah merogol,kisah orang tua kene rogol,kisah pahit kena rogol lelaki ganas,kisah perempuan kena rogol,kisah perempuan kena rohol,kisah perempuan rogol lelaki,kisah rogol mastika,Kisah seram benar dari penjaga bilik mayat,kisah seram bilik mayat 18sx,kisah seram di hospital,kisah wanita tua dirogol,kisahrogol,lelaki kena liwat,lelaki rogol mayat,Lelaki yang menceritakan kisahnya kena rogol dengan perempuan,liwat mak,liwat makcik,Liwat makcik cina penjual bunga,logor anak gambar,logor wanita,lucahrumahmayat,main dengan mayat,mak dan anak kena liwat,mak dirogol,mak dirogol anak,Mak saudara kena rogol,mak sedara kena raba,makcik dan anak saudara cerita,makcik dirogol,makcik kena rogol photo,manusia rogol mayat,mastika kisah ilmu hitam,Mati kena rogol,mayat gadis rogol photo,mayat kena rogol video,melayu videos kena rogol,Meliwat makcik penjual kain,memperkosa mayat dibilik mayat,merogol makcik,merogol mayat wanita,novel lucah di hospital,novel lucah main dengan india hitam,novel lucah mak saudara,orang kena rogol di bilik,orang melayu kena rogol,pempuan orang putih di logor seorang lelaki video,perempuan rogol lelaki cerita lucah,raba mak,raba mak saudara,rogol budak#,rogol maiyat,rogol mayat dibilik mayat,rogol mayat gadis,rogol mayat gadis sunti,rogol mk cik,rogol orang yang mati,rogol wanita di bilak,rogol wenita di bilak,saudara kena rogol,tengku ampuan afzan hantu,ustaz rogol lucah,video doktor rogol mayat,video gadis perempuam ke rogol,video kene raba,video kisah benar orang kena rogol,video mak cik kena rogol,video merogol mayat,video rogol mayat,www cerita dirogol,www cerita rogol,www cerpen doktor rogol budak perempuan di hospital waktu malam com my
{ 6 comments… add one }
  • Mohd Hairudi November 26, 2011, 9:37 am

    Sahal bin Saad RA menceritakan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW bersabda : ‘Berilah berita gembira kepada mereka yang selalu pergi ke masjid pada waktu malam yang gelita kerana mereka akan mendapat cahaya yang sempurna pada hari kiamat kelak”.
    Semuga apa yang baik dapat amal dan sampaikan.

  • bunga December 20, 2011, 8:27 am

    perkongsian yang bermanfaat

  • mohd ridzuan December 28, 2011, 11:00 pm

    ni bukan kisah Ustaz Kamal Ashari kan?

  • siti nurrachmini achdiat kurnadi February 13, 2012, 1:35 pm

    ameen insya Allah

  • Dunia Maklumat February 21, 2012, 4:22 pm

    Kisah yang amat bermanfaat bagi kita semua…
    Dunia Maklumat recently posted..Dahulukan Perkahwinan Jika Takut Lakukan Maksiat – Khutbah JumaatMy Profile

  • Achmad Ubaidillah June 16, 2012, 10:03 pm

    Kisah yang bagus untuk diteruskan kepada banyak orang.
    Mohon idzin untuk share, trimakasih
    Achmad Ubaidillah recently posted..Kisah Ketua Paderi Kristian Masuk IslamMy Profile

Leave a Comment

CommentLuv badge