≡ Menu

Kisah Benar Di Bilik Mayat

Kisah ini diceritakan oleh seorang ustaz yang bertugas memandikan mayat orang Islam di hospital.

Lebih kurang jam 3.30 pagi, saya menerima panggilan dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, Selangor untuk menguruskan jenazah lelaki yang sudah seminggu tidak dituntut. Di luar bilik mayat itu cukup dingin dan gelap serta sunyi dan hening.

Hanya saya dan seorang penjaga bilik tersebut yang berada dalam bilik berkenaan. Saya membuka dengan hati-hati penutup muka jenazah. Kulitnya putih,badannya kecil dan berusia awal 20-an. Allah Maha Berkuasa.

Tiba-tiba saya lihat muka jenazah itu sedikit demi sedikit bertukar menjadi hitam. Mulanya saya tidak menganggap ia sebagai aneh, namun apabila semakin lama semakin hitam, hati saya mula bertanya-tanya. Saya terus menatap perubahan itu dengan teliti, sambil di hati tidak berhenti-henti membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Detik demi detik berlalu, wajah jenazah semakin hitam.

Selepas lima minit berlalu,barulah ia berhenti bertukar warna. Ketika itu wajah mayat berkenaan tidak lagi putih seperti warna asalnya,tetapi hitam seperti terbakar. Saya keluar dari bilik berkenaan dan duduk termenung memikirkan kejadian aneh yang berlaku itu. Pelbagai pertanyaan timbul di kepala saya; apakah yang sebenarnya telah terjadi? Siapakah pemuda itu? Mengapa wajahnya bertukar hitam? Persoalan demi persoalan muncul di fikiran saya.

Sedang saya termenung tiba-tiba saya dapati ada seorang wanita berjalan menuju ke arah saya. Satu lagi pertanyaan timbul, siapa pula wanita ini yang berjalan seorang diri di bilik mayat pada pukul 4.00 pagi. Semakin lama dia semakin hampir, dan tidak lama kemudian berdiri di hadapan saya. Dia berusia 60-an dan memakai baju kurung.” Ustaz,” kata wanita itu. “Saya dengar anak saya meninggal dunia dan sudah seminggu mayatnya tidak dituntut. Jadi saya nak tengok jenazahnya.” kata wanita berkenaan dengan lembut.

Walaupun hati saya ada sedikit tanda tanya,namun saya membawa juga wanita itu ke tempat jenazah tersebut. Saya tarik laci 313 dan buka kain penutup wajahnya. “Betulkah ini mayat anak mak cik?”tanya saya. “Mak cik rasa betul… tapi kulitnya putih.” “Makcik lihatlah betul-betul.” kata saya. Selepas ditelitinya jenazah berkenaan, wanita itu begitu yakin yang mayat itu adalah anaknya. Saya tutup kembali kain penutup mayat dan menolak kembali lacinya ke dalam dan membawa wanita itu keluar dari bilik mayat.

Tiba di luar saya bertanya kepadanya. “Mak cik, ceritakanlah kepada saya apa sebenarnya yang berlaku sampai wajah anak mak cik bertukar jadi hitam?” tanya saya. Wanita itu tidak mahu menjawab sebaliknya menangis teresak-esak. Saya ulangi pertanyaan tetapi ia masih enggan menjawab. Dia seperti menyembunyikan sesuatu.”Baiklah, kalau mak cik tidak mahu beritahu,saya tak mahu uruskan jenazah anak mak cik ini. ” kata saya untuk menggertaknya. Bila saya berkata demikian, barulah wanita itu membuka mulutnya. Sambil mengesat airmata, dia berkata, “Ustaz, anak saya ni memang baik, patuh dan taat kepada saya. Jika dikejutkan di waktu malam atau pagi supaya buat sesuatu kerja, dia akan bangun dan buat kerja itu tanpa membantah sepatahpun. Dia memang anak yang baik. Tapi…” tambah wanita itu lagi “apabila makcik kejutkan dia untuk bangun sembahyang, Subuh misalnya, dia mengamuk marahkan mak cik. Kejutlah dia, suruhlah dia pergi ke kedai, dalam hujan lebat pun dia akan pergi, tapi kalau dikejutkan supaya bangun sembahyang,anak makcik ini akan terus naik angin. Itulah yang mak cik kesalkan.” kata wanita tersebut. Jawapannya itu memeranjatkan saya.

Teringat saya kepada hadis nabi bahawa barang siapa yang tidak sembahyang, maka akan ditarik cahaya iman dari wajahnya. Mungkin itulah yang berlaku. Wajah pemuda itu bukan sahaja ditarik cahaya keimanannya, malah diaibkan dengan warna yang hitam.Selepas menceritakan perangai anaknya, wanita tersebut meminta diri untuk pulang.Dia berjalan dengan pantas dan hilang dalam persekitaran yang gelap.Kemudian saya pun memandikan, mengapankan dan menyembahyangkannya.

Selesai urusan itu, saya kembali ke rumah semula. Saya perlu balik secepat mungkin kerana perlu bertugas keesokan harinya sebagai imam di Masjid Sultan Sallehuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam. Selang dua tiga hari kemudian, entah kenapa hati saya begitu tergerak untuk menghubungi waris mayat pemuda tersebut. Melalui nombor telefon yang diberikan oleh Hospital Tengku Ampuan Rahimah, saya hubungi saudara Allahyarham yang agak jauh pertalian persaudaraannya. Selepas memperkenalkan diri, saya berkata, “Encik, kenapa encik biarkan orang tua itu datang ke hospital seorang diri di pagi-pagi hari. Rasanya lebih elok kalau encik dan keluarga encik yang datang sebab encik tinggal di Kuala Lumpur lebih dekat dengan Klang.”

Pertanyaan saya itu menyebabkan dia terkejut, “Orang tua mana pula?” katanya. Saya ceritakan tentang wanita berkenaan, tentang bentuk badannya, wajahnya,tuturannya serta pakaiannya. “Kalau wanita itu yang ustaz katakan, perempuan itu adalah emaknya, tapi…. emaknya dah meninggal lima tahun lalu!” Saya terpaku, tidak tahu apa yang hendak dikatakan lagi. Jadi ‘apakah’ yang datang menemui saya pagi itu? Walau siapa pun wanita itu dalam erti kata sebenarnya, saya yakin ia adalah ‘sesuatu’ yang Allah turunkan untuk memberitahu kita apa yang sebenarnya telah berlaku hingga menyebabkan wajah pemuda berkenaan bertukar hitam. Peristiwa tersebut telah terjadi lebih setahun lalu, tapi masih segar dalam ingatan saya.

Ia mengingatkan saya kepada sebuah hadis nabi, yang bermaksud bahawa jika seseorang itu meninggalkan sembahyang satu waktu dengan sengaja,dia akan ditempatkan di neraka selama 80,000 tahun. Bayangkanlah seksaan yang akan dilalui kerana satu hari di akhirat bersamaan dengan seribu tahun di dunia. Kalau 80,000 tahun?

Wallahu’alam….

Incoming search terms:
cerita rogol,rogol mayat,kisah rogol,cerita rogol mayat,Cerita kena rogol,kisah benar rogol,kisah kena rogol,kisah rogol mayat,mayat kena rogol,rogol makcik,Mayat Di Rogol Free Video,cerita amput,cerita lucah perempuan rogol lelaki,cerita lucah kena rogol,misteri bilik mayat,bilik mayat,cerita lucah rogol budak,cerita rogol paksa,rogol mayat di hospital,cerita lucah kena paksa,Cerita lucah rogol,Cerita lucah rogol mayat,cerita rogol ganas,bilik mayat wanita,kisah benar dirogol,kisah rogol paksa,Cerita kene rogol,cerita lucah benar,cerita lucah paksa,cerita rogol melayu,doktor rogol mayat,cerita dirogol,cerita lucah hospital,cerita lucah india,cerita lucah rogol ganas,cerita rogol budak,gambar orang rogol dalam bilik,amput paksa,cerita lucah bilik mayat,cerita lucah liwat,cerita lucah mak sedara,cerita perempuan rogol lelaki,cerita rogol anak,cerita liwat,cerita lucah di bilik mayat,cerita lucah emak dirogol,CERITA LUCAH MAK SAUDARA,cerita lucah makcik india,Cerita lucah rogol mak,Cerita lucah rogol perempuan,cerita lucah wanita rogol lelaki,cerita Lunch porkosa mayat budak,cerita merogol,cerita orang kena rogol,cerita rogol budak melayu,cerita rogol com,cerita rogol ibu,cerita rogol liwat,cerita rogol mak,cerita rogol mak saudara,cerita rogol makcik,cerita seram di hospital,gambar cerita lucah,kena rogol paksa,kisah benar lucah,kisah kena liwat,kisah lucah kena rogol,kisah lucah mak,kisah rogol anak,kisah rogol budak,meliwat budak iban,novel rogol,www 18sx Percuma Cerita Melayu Com,www cerita rogol budak c,amput gadis sunti,cerita amput melayu,cerita awek kena rogol,cerita benar,cerita gadis india kena romen,cerita ibuku main degan anak,cerita kena liwat,cerita lucah aku seks dengan mayat lelaki dihospital,cerita lucah anak buah main dengan makcik,cerita lucah anak gadis,cerita lucah dengan mak saudara,cerita lucah dengan mayat,cerita lucah emak,cerita lucah hantu,cerita lucah mak,cerita lucah mak anak,cerita lucah makcik,cerita lucah mayat di rogol,cerita lucah melayu kena rogol,cerita lucah melayu rogol awek,cerita lucah perempuan india,cerita lucah rogol anak,cerita lucah wanita di liwat,cerita lucak wanita cina,cerita luncah ank dirogil dibilik,cerita luncah penjaga rogol,cerita mak paksa anak rogol com,cerita melayu ibu main dengan india,cerita melayu kena rogol,cerita melayu rogol,cerita melayu rogol emak,cerita pak cik tua kene rogol,cerita rahimah dirogol,cerita rogor com,cerita seks lucah rogol,ceritakena rogol di keluarga,ceritalucahrogol paksa,ceritarogol,cerite lucahku,Di rogol dengan ganas,gambar dan cerita lucah,gambar demi gambar permpuan kena main,kisah lucah rogol mak saudara,kisah rogol perempuan,Kisah rogol sedara perempuan,kisah seram lucah,kisah-kisah lucah,liwat budak iban,liwat gadis melayu,liwat makcik,main dengan perempuan iban,main dengan perempuan tua india,main rogol rogol budak,novel lucah liwat,novel lucah mak saudara,novel lucah saudara,novel rogol budak melayu,novel rogol paksa,novel rogol perempuan orang putih,penjaga bilik mayat main dengan mayat perempuan,perempuan rogol lelaki cerita lucah,rogol emak,rogol emak saudara,rogol makku cerita lucah,rogol mayat gadis sunti,rogolmak,xvideos sudah mati kena rogol,18sx cerita budak lelaki dirogol,amput cerita,amput hantu,anak rogol mak bogel,awek kena rogol,awek melayu kena rogol paksa,awek melayu kena rogol paksa dengan orabg hindu,budak dipaksa rogol video free,budak iban amput melayu,budak kena main paksa,carita amput,carita benar kena amput,carita luca drogol,carits rogol,ceirita lucah paksa,cerita 18sx benar,cerita 18sx emak,cerita 18sx kisah benar,cerita amput cina,cerita amput ibu dan anak,cerita amput org putih,cerita anakgadis main jubur mak/melayu,cerita awek berahi kena anal,cerita awek emak,cerita awek kena romen,cerita awek melayu dirogol,cerita benar lucah melayu,cerita blue gadis melayu,cerita blue mak rogol anak terbaru,cerita blue paksa melayu,cerita blue-anak paksa mak,cerita budak dipaksa liwat,cerita budak kena rogol com,cerita cerita rogol emak,cerita dirogol dengan ganas,cerita doctor dirogol,cerita dunia lucah,cerita gadis di rogol org tua,CERITA GADIS MELAYU DI PERKOSA WARGA INDIA,cerita hantu benar,cerita iban kena amput,cerita ibu amput anak,cerita ibu kena rogol anak,cerita india main,cerita kena paksa main,cerita kena rogol dgn ganas,cerita kena rogol perempuan,Cerita kisah kena intai dan perkosa,cerita lelaki kena paksa liwat,cerita lelaki melayu dirogol,cerita logor,cerita luca d rogol,cerita luca kena rogol,cerita luca makcik,Cerita lucah amput mayat gadis,cerita lucah anak dengan mak,cerita lucah anal mak cik,cerita lucah awek india,cerita lucah awek kena main paksa,cerita lucah budak dirogol,cerita lucah budak india,cerita lucah dengan aunty india,cerita lucah dengan makcik india,cerita lucah di rogol,cerita lucah dikongkek anak,cerita lucah dipaksa liwat,cerita lucah diperkosa pakcik,cerita lucah dirogol dengan ganas,cerita lucah dirogol hantu,cerita lucah dirogol perempuan,cerita lucah doktor,cerita lucah emak rogol,cerita lucah emak terbaru,cerita lucah Gadis india,cerita lucah gadis sunti,cerita lucah gadis sunti terbaru,cerita lucah ganas,cerita lucah ibu di hospital,cerita lucah ibu dikongkek india,cerita lucah jubur makcik india,cerita lucah kena logor,cerita lucah kena raba,cerita lucah kene rogol,cerita lucah liwat awek,cerita lucah liwat gadis sunti,cerita lucah liwat makcik,cerita lucah liwat paksa,cerita lucah main ank saudara makcik,cerita lucah main dengan makcik,cerita lucah main dengan makcik makcik,cerita lucah main dengan makcik tua,cerita lucah main dengan maksaudara,cerita lucah main dengan perempuan india,cerita lucah main dgn mak sedara melayu,cerita lucah main kat hospital,cerita lucah main paksa,Cerita lucah mak cik,cerita lucah mak di paksa,cerita lucah makcik baju kurung,cerita lucah makcik dirogol budak india,cerita lucah makcik kena main,cerita lucah makcik melayu,cerita lucah maksaudara,cerita lucah mati dirogol,cerita lucah melayu - raba,cerita lucah melayu d amput com,cerita lucah melayu ibu di rogol anak,cerita lucah melayu main dengan india gambar,cerita lucah melayu rogol,cerita lucah melayu rogol budak,cerita lucah melayu rogol doktor,cerita lucah melayu rogol sampai mati,cerita lucah meliwat,cerita lucah org putih,cerita lucah paksa makcik,cerita lucah paksa rogol ganas,cerita lucah paksa terbaru,cerita lucah perkosa,cerita lucah perogol,Cerita lucah raba saudara,cerita lucah rogol dan liwat,cerita lucah rogol keluarga,cerita lucah rogol lelaki,cerita lucah rogol makcik,cerita lucah rogol nenek dekat hospital,Cerita lucah rogol paksa,cerita lucah rogol paksa makcik,cerita lucah seks paksa melayu,cerita lucah terkini emak,cerita lucah terok kisah gadis sunti kena rogol,cerita lucah tiba,cerita lucah wanita india,cerita lucah- rogol,cerita lucahku dirogol terbaru,cerita lucahku doktor perempuan,cerita lucak budak kene cabul,cerita luncah dirogol penjaga,cerita luncah main dengan mayat,cerita luncah paksa,cerita Lunch ibu porkosa mayat,cerita Lunch mayat pun jadi la,cerita Lunch porkosa mayat,cerita Lunch porkosa mayat cantik,cerita Lunch porkosa mayat tua,cerita main dengan awek india,cerita main dengan perogol,cerita mak dirogol anak,cerita mak main dgn anak,cerita makcik kena main,cerita melayu di paksa di liwat,cerita melayu dipaksa seks,cerita meliwat awek,cerita paksa rogor,Cerita perempuan di rogol,cerita perempuan melayu dirogol,cerita perempuan melayu kena rogol,cerita perkosa rogol,cerita rogol 18 sx,cerita rogol : rogol perempuan india,cerita rogol awek,cerita rogol budak india,cerita rogol dan liwat,cerita rogol gadis,cerita rogol ganas 18,cerita rogol lucah,cerita rogol luncah,cerita rogol main paksa budak,cerita rogol mak di bilik,cerita rogol mayat cantik,cerita rogol mayat perempuan cantik,Cerita rogol perkosa,cerita seks anak buah dengan aunty,cerita seks d rogol,cerita seks emak,cerita seks ibu dirogol,cerita seks lelaki kena rogol,cerita seks maksaudara da anak saudara,cerita seks melayu main wanita tua,cerita seks melayu-rogol awek,cerita seks paksa ganas,cerita seks paksa terbaru,cerita seks rogol budak melayu,cerita seks rogol india perempuan,cerita seks rogol main paksa,cerita seks rogol mayat,cerita seks rogol paksa,cerita togol paksa,cerita wanita melayu kene rogol,cerita18sx rogol,cerita2 kena intai,cerita2 lucah benar,cerita2 lucah di bilik mayat,ceritalucah budak darjah enam,CeritaLucah Dipaksa Ganas,ceritalucahliwat,ceritarogolmelayu,cerite awek kene rogol,cerite lucah main ngan perengpuan india,cerpen diperkosa paksa melayu,cerpen dirogol,cerpen dirogol oleh tengku,cerpen luca,cerpen luca jadi ustaza,cerpen lucah makcik,cerpen lucah makcik ngan budak di malaysia,cerpen rogol,cerpen rogol ganas,cerpen seks malaysia rogol dan ganas,cerpen seram lucah mayat gadis drogol,certa2 berahi gadis sunti,ceta lucah di paksa main,cina romen india,di paksa rogol mak cerita,di rogol ganas,di rogol orang putih,dirogol dalam bilik mayat,Dirogol ganas,dirogol india,dirogol orang tua,Duyung rogol lelaki,emak cerita lucah,emak di rogol lelaki india,Emak sunyi hujan lebat cerita seks,foto bogel orang sudah tua di hospital,free cerita tutuh anak saudara,gadis berbaju kurung mangsa rogol dan diliwat paksa,gadis melayu di liwat,Gadis melayu kena rogol,gadis melayu raba dan rogol india,gadisku dirogol dengan ganas,gambar awek kena rogol,gambar awek melayu dirogol,gambar baju kurung kena jolok,Gambar gadis kene rogol pampai mati,gambar gadis melayu dirogol,gambar mak cik kna rgol,gambar makcik kena main,gambar pempuan kena rogor,gambar perempuan kena rogol,gambar wanita melayu di rogol,http//ceritta lucah rogol makcik,ibu cina main dengan budak melayu,kena raba,kena rogol dengan ganas,kena rogol hantu,kena rogol lucah melayu com,kena rogol paksa dengan pak cik,kene rogol,kesah benar raba makcik,kisa benar rogol,kisah anak gadis lucah,kisah anak mak cik kena rogol paksa,kisah awek kene rogol,kisah benar bontot mak saudara,kisah benar cabul budak,kisah benar cerita lucah baru,kisah benar di rogol dengan ganas,kisah benar dirogol cerita seks,kisah benar dirogol mak saudara,kisah benar hantu,Kisah benar kena rogol ganas,kisah benar mak kena rogol,kisah benar seks dengan india,kisah benar seks melayu,Kisah benar video rogol,kisah benar xvideo,Kisah benar-rogol,kisah budak kena rogol,Kisah cerita anak kena rogol,kisah cerita lucah ibu mak anak,kisah duyung kena rogol,kisah keluarga di rogol,kisah kena main,Kisah kena paksa,kisah kena rogo,kisah kisah kena rogol,kisah lucah benar,kisah lucah di hospital,kisah lucah ibu,kisah lucah ibu cina,kisah lucah ibu dan anak,kisah lucah ibu dirogol,kisah lucah liwat,kisah lucah mak dan anak terbaru,kisah lucah mak saudara,Kisah Lucah Makcik,kisah lucah rogol,kisah lucah rogol paksa,kisah lucah sedara,kisah main paksa,kisah makcik dirogol,kisah makcik kantin kena rogol,kisah makcik kena main,kisah perkosa melayu,kisah rogol dan liwat,kisah rogol gadis,kisah rogol liwat makcik,kisah rogol melayu,kisah rogolmayat,kisah romen dengan mayat,kisah seks anak gadis melayu,kisah seks kena rogol,kisahrogol,koleksi cerita lucah hospital,lelaki dirogol 18sx,lelaki rogol lelaki xvideos com,liwat mak cik,liwat paksa cerita,liwat perempuan,luca rogol,lucah iban com,lucah liwat,lucah rogol,lucah rogol ibu,main dengan macik,main dengan mak menakan,mak kena liwat,mak kena rogol,Mak rogol anak,mak romen anak,makcik lucah video,makcikkenarogol,melayu kena rogol video,meliwat emak orang,meliwat makcik,meliwat makcik secara paksa,novel cerita lucah,novel kisah seks rogol makcik,novel liwatawek,novel lucah awek main dalam hospital,novel lucah dekat hospital,novel lucah di hospital,Novel lucah di rumah mayat,novel lucah hospital,novel lucah iban,novel lucah kena paksa,novel lucah kene paksa,novel lucah main dengang mak sedara,novel lucah mati,Novel lucah melayu pakcik,novel lucah melayu rogol india,novel lucah rogol,novel lucah rogol anak,novel lucah rogol mati,Novel lucah rogol paksa,novel luncah,novel luncah tengku,novel seks dengan mak saudara,orang putih kena rogol,paksa main cerita,paksa makcik cerita,perempuan di rogol mati jadi hantu,perempuan india dirogol cerpen,perempuan kene rogol,perempuan mati dirogol,perempuan merogol laki cerita lucah,perkosa makcik,photo mak cik kena rogol,raba dan rogol cerita,rogol awek india,rogol com,rogol emak cerita,rogol ganas,rogol liwat cerita,rogol paksa mak emak,rogol paksa mak sedara,Rogol paksa makcik dalam kebun,rogol sampai mati cerita,romen dengan mayat,rusia anak liwat mak,tetang kenak rogol,video awek melayu dirogol,video gadis kena rogol,video kisah benar,Video main anal di muka umum,video main rogol,video melayu di rogol,video rogol com,video rogol melayu,videomelayu rogol awek,vidoes rogol anak com,wanita india gersang kesah benar,wanita mati kena rogol antu,www benar rogol xvideo com,www cerita lucah makcik di liwat,www cerita lucah makcik diliwat paksa,Www cerita lucah rogal budak india com,www cerita lucah rogol makcik dengan paksa,www cerita mai makcik2,www ceritarogol,www video emak kena main dengan anak com,xvideo mati kena rogol
{ 6 comments… add one }
  • Mohd Hairudi November 26, 2011, 9:37 am

    Sahal bin Saad RA menceritakan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW bersabda : ‘Berilah berita gembira kepada mereka yang selalu pergi ke masjid pada waktu malam yang gelita kerana mereka akan mendapat cahaya yang sempurna pada hari kiamat kelak”.
    Semuga apa yang baik dapat amal dan sampaikan.

  • bunga December 20, 2011, 8:27 am

    perkongsian yang bermanfaat

  • mohd ridzuan December 28, 2011, 11:00 pm

    ni bukan kisah Ustaz Kamal Ashari kan?

  • siti nurrachmini achdiat kurnadi February 13, 2012, 1:35 pm

    ameen insya Allah

  • Dunia Maklumat February 21, 2012, 4:22 pm

    Kisah yang amat bermanfaat bagi kita semua…
    Dunia Maklumat recently posted..Dahulukan Perkahwinan Jika Takut Lakukan Maksiat – Khutbah JumaatMy Profile

  • Achmad Ubaidillah June 16, 2012, 10:03 pm

    Kisah yang bagus untuk diteruskan kepada banyak orang.
    Mohon idzin untuk share, trimakasih
    Achmad Ubaidillah recently posted..Kisah Ketua Paderi Kristian Masuk IslamMy Profile

Leave a Comment

CommentLuv badge