≡ Menu

Kisah Benar Di Bilik Mayat

Kisah ini diceritakan oleh seorang ustaz yang bertugas memandikan mayat orang Islam di hospital.

Lebih kurang jam 3.30 pagi, saya menerima panggilan dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, Selangor untuk menguruskan jenazah lelaki yang sudah seminggu tidak dituntut. Di luar bilik mayat itu cukup dingin dan gelap serta sunyi dan hening.

Hanya saya dan seorang penjaga bilik tersebut yang berada dalam bilik berkenaan. Saya membuka dengan hati-hati penutup muka jenazah. Kulitnya putih,badannya kecil dan berusia awal 20-an. Allah Maha Berkuasa.

Tiba-tiba saya lihat muka jenazah itu sedikit demi sedikit bertukar menjadi hitam. Mulanya saya tidak menganggap ia sebagai aneh, namun apabila semakin lama semakin hitam, hati saya mula bertanya-tanya. Saya terus menatap perubahan itu dengan teliti, sambil di hati tidak berhenti-henti membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Detik demi detik berlalu, wajah jenazah semakin hitam.

Selepas lima minit berlalu,barulah ia berhenti bertukar warna. Ketika itu wajah mayat berkenaan tidak lagi putih seperti warna asalnya,tetapi hitam seperti terbakar. Saya keluar dari bilik berkenaan dan duduk termenung memikirkan kejadian aneh yang berlaku itu. Pelbagai pertanyaan timbul di kepala saya; apakah yang sebenarnya telah terjadi? Siapakah pemuda itu? Mengapa wajahnya bertukar hitam? Persoalan demi persoalan muncul di fikiran saya.

Sedang saya termenung tiba-tiba saya dapati ada seorang wanita berjalan menuju ke arah saya. Satu lagi pertanyaan timbul, siapa pula wanita ini yang berjalan seorang diri di bilik mayat pada pukul 4.00 pagi. Semakin lama dia semakin hampir, dan tidak lama kemudian berdiri di hadapan saya. Dia berusia 60-an dan memakai baju kurung.” Ustaz,” kata wanita itu. “Saya dengar anak saya meninggal dunia dan sudah seminggu mayatnya tidak dituntut. Jadi saya nak tengok jenazahnya.” kata wanita berkenaan dengan lembut.

Walaupun hati saya ada sedikit tanda tanya,namun saya membawa juga wanita itu ke tempat jenazah tersebut. Saya tarik laci 313 dan buka kain penutup wajahnya. “Betulkah ini mayat anak mak cik?”tanya saya. “Mak cik rasa betul… tapi kulitnya putih.” “Makcik lihatlah betul-betul.” kata saya. Selepas ditelitinya jenazah berkenaan, wanita itu begitu yakin yang mayat itu adalah anaknya. Saya tutup kembali kain penutup mayat dan menolak kembali lacinya ke dalam dan membawa wanita itu keluar dari bilik mayat.

Tiba di luar saya bertanya kepadanya. “Mak cik, ceritakanlah kepada saya apa sebenarnya yang berlaku sampai wajah anak mak cik bertukar jadi hitam?” tanya saya. Wanita itu tidak mahu menjawab sebaliknya menangis teresak-esak. Saya ulangi pertanyaan tetapi ia masih enggan menjawab. Dia seperti menyembunyikan sesuatu.”Baiklah, kalau mak cik tidak mahu beritahu,saya tak mahu uruskan jenazah anak mak cik ini. ” kata saya untuk menggertaknya. Bila saya berkata demikian, barulah wanita itu membuka mulutnya. Sambil mengesat airmata, dia berkata, “Ustaz, anak saya ni memang baik, patuh dan taat kepada saya. Jika dikejutkan di waktu malam atau pagi supaya buat sesuatu kerja, dia akan bangun dan buat kerja itu tanpa membantah sepatahpun. Dia memang anak yang baik. Tapi…” tambah wanita itu lagi “apabila makcik kejutkan dia untuk bangun sembahyang, Subuh misalnya, dia mengamuk marahkan mak cik. Kejutlah dia, suruhlah dia pergi ke kedai, dalam hujan lebat pun dia akan pergi, tapi kalau dikejutkan supaya bangun sembahyang,anak makcik ini akan terus naik angin. Itulah yang mak cik kesalkan.” kata wanita tersebut. Jawapannya itu memeranjatkan saya.

Teringat saya kepada hadis nabi bahawa barang siapa yang tidak sembahyang, maka akan ditarik cahaya iman dari wajahnya. Mungkin itulah yang berlaku. Wajah pemuda itu bukan sahaja ditarik cahaya keimanannya, malah diaibkan dengan warna yang hitam.Selepas menceritakan perangai anaknya, wanita tersebut meminta diri untuk pulang.Dia berjalan dengan pantas dan hilang dalam persekitaran yang gelap.Kemudian saya pun memandikan, mengapankan dan menyembahyangkannya.

Selesai urusan itu, saya kembali ke rumah semula. Saya perlu balik secepat mungkin kerana perlu bertugas keesokan harinya sebagai imam di Masjid Sultan Sallehuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam. Selang dua tiga hari kemudian, entah kenapa hati saya begitu tergerak untuk menghubungi waris mayat pemuda tersebut. Melalui nombor telefon yang diberikan oleh Hospital Tengku Ampuan Rahimah, saya hubungi saudara Allahyarham yang agak jauh pertalian persaudaraannya. Selepas memperkenalkan diri, saya berkata, “Encik, kenapa encik biarkan orang tua itu datang ke hospital seorang diri di pagi-pagi hari. Rasanya lebih elok kalau encik dan keluarga encik yang datang sebab encik tinggal di Kuala Lumpur lebih dekat dengan Klang.”

Pertanyaan saya itu menyebabkan dia terkejut, “Orang tua mana pula?” katanya. Saya ceritakan tentang wanita berkenaan, tentang bentuk badannya, wajahnya,tuturannya serta pakaiannya. “Kalau wanita itu yang ustaz katakan, perempuan itu adalah emaknya, tapi…. emaknya dah meninggal lima tahun lalu!” Saya terpaku, tidak tahu apa yang hendak dikatakan lagi. Jadi ‘apakah’ yang datang menemui saya pagi itu? Walau siapa pun wanita itu dalam erti kata sebenarnya, saya yakin ia adalah ‘sesuatu’ yang Allah turunkan untuk memberitahu kita apa yang sebenarnya telah berlaku hingga menyebabkan wajah pemuda berkenaan bertukar hitam. Peristiwa tersebut telah terjadi lebih setahun lalu, tapi masih segar dalam ingatan saya.

Ia mengingatkan saya kepada sebuah hadis nabi, yang bermaksud bahawa jika seseorang itu meninggalkan sembahyang satu waktu dengan sengaja,dia akan ditempatkan di neraka selama 80,000 tahun. Bayangkanlah seksaan yang akan dilalui kerana satu hari di akhirat bersamaan dengan seribu tahun di dunia. Kalau 80,000 tahun?

Wallahu’alam….

Incoming search terms:
cerita rogol,rogol mayat,kisah rogol,cerita rogol mayat,Cerita kena rogol,kisah benar rogol,kisah kena rogol,kisah rogol mayat,mayat kena rogol,Mayat Di Rogol Free Video,rogol makcik,cerita lucah perempuan rogol lelaki,misteri bilik mayat,bilik mayat,merogol mayat,rogol mayat di hospital,Cerita lucah rogol mayat,cerita lucah kena rogol,kisah benar kena rogol,Cerita kene rogol,bilik mayat wanita,cerita lucah hospital,citer benar goda mak saudara,kisah benar dirogol,kisah benar dirogol liwat,makcik kena rogol,cerita lucah rogol ibu,cerita melayu bilik mayat,cerita perempuan rogol lelaki,cerita rogol ganas,cerita rogol melayu,doktor rogol mayat,gambar orang rogol dalam bilik,kisah benar di bilik mayat,kisah penjaga rumah mayat,cerita amput,cerita dirogol,cerita lucah bilik mayat,cerita lucah liwat,cerita lucah mak saudara,cerita lucah mak sedara,cerita lucah rogol budak,cerita lucah wanita rogol lelaki,cerita orang putih kena rogol,cerita perempuan kena rogol,cerita rogol budak melayu,gambar cerita lucah,gambar gadis kena rogol,gambar rogol mayat,kisah benar rogol anak,kisah benar seram,kisah rogol anak,kisah rogol com,kisah rogol makcik,kisah rogol paksa,kisah seram penjaga bilik mayat,kisah seram ustaz di bilik mayat,meliwat budak iban,anak raba mak,bilik mayat hospital klang,cerita amput mak tdo,cerita anak rogol ibu,Cerita benar,cerita benar gadis melayu kena rogol,cerita benar lucah,cerita d rogol,cerita lucah anak gadis,cerita lucah dengan mayat,cerita lucah di bilik mayat,cerita lucah emak dirogol,cerita lucah mayat,cerita lucah melayu kena rogol,cerita lucah melayu mak saudara,cerita lucah rahimah,cerita mak paksa anak rogol com,cerita orang kena rogol,cerita pak cik tua kene rogol,cerita perempuan dirogol,cerita rogol mak saudara,cerita rogol makcik,cerita rogol perempuan,cerita seram di hospital,cerita seram kena rogol,doktor merogol mayat,gambar awek kena rogol ganas,gambar demi gambar permpuan kena main,hantu hospital klang,hantu rogol perempuan bogel,kena liwat,kena main dengan mak,kisah benar seram di hospital,Kisah gadis kena rogol,kisah kena liwat,kisah lucah rogol mak saudara,kisah rogol ibu,kisah rogol perempuan,kisah seram lucah,liwat budak iban,liwat gadis melayu,mak kena rogol anak lucah,mayat wanita dirogol,melayu kena liwat,novel lucah liwat,novel lucah saudara,penjaga rumah mayat,rogol anak cik yan,rogol jenazah,rogol mayat gadis sunti,rogolmak,video wanita kena rogol,18sx cerita budak lelaki dirogol,amput,amput macik,amput mak,amput makcik,amput orang putih semasa jadi gaid,anak ganas rogol mak,Anak Rogol Ibu Artikel lucah,apasih merogol mayat itu,AWEK KENA LIWAT,awek kena rogor dalam bilik mayat,awek kene rogol,awek mati kena jolok,awek melayu kena rogol paksa dengan orabg hindu,carita amput,carita kena rogol,carits rogol,cerita 18sx kisah benar,cerita amput anak,cerita amput ibu,cerita amput sama mayat,cerita benar rogol,cerita bergambar rogol ganas,cerita betul rogol,cerita blue mak rogol anak terbaru,cerita blue-anak paksa mak,cerita di rogol dan gambar,cerita dipaksa rogol dengan ganas,cerita dirogol dengan ganas,cerita dirogol lelaki iban,cerita doctor dirogol,cerita doctor rogol mayat,cerita emak dirogol,cerita gadis di raba,cerita gadis di rogol org tua,cerita gadis kena raba,cerita gadis kenak gorol,cerita hantu benar,cerita hantu lucah,cerita iban kena amput,cerita ibu dirogol orang melayu,cerita kana rogol,cerita kena liwat dn rogol,cerita kena raba,cerita kisah benar,cerita lelaki raba perempuan,cerita liwat,cerita luca d rogol,Cerita lucah amput mayat gadis,cerita lucah anak rogol mak,cerita lucah dan gambar ganas,cerita lucah di blk mayat,cerita lucah di rogol india,cerita lucah dirogol hantu,cerita lucah emak dan anak,cerita lucah gadis melayu rogol lelaki,cerita lucah gadis sunti terbaru,cerita lucah hantu,cerita lucah ibu dikongkek india,cerita lucah india,cerita lucah kat bilik,cerita lucah kena logor,cerita lucah kene rogol,cerita lucah kisah benar,cerita lucah liwat gadis,cerita lucah liwat makcik,cerita lucah main dengan makcik makcik,cerita lucah mak,Cerita lucah mak cik,cerita lucah mak cik sedara,cerita lucah mak di paksa,cerita lucah makcik baju kurung,cerita lucah melayu dipaksa rogol,cerita lucah melayu ibu di rogol anak,cerita lucah melayu rogol,cerita lucah melayu rogol awek,cerita lucah org putih,cerita lucah penjaga bayi,cerita lucah ridzuan,cerita lucah rogol ganas,Cerita lucah rogol mak,Cerita lucah rogol perempuan,cerita lucah romen denga mayat,cerita lucah terok kisah gadis sunti kena rogol,cerita lucah wanita india,cerita lucahku doktor perempuan,cerita lucak budak kene cabul,cerita luncah main di bilik mayat,cerita makcik kene rogol,cerita melayu anak rogol mak,cerita melayu di paksa di liwat,cerita melayu dirogol,cerita melayu kena rogol,cerita melayu perkosa,cerita melayu rumah mayat,cerita meliwat awek,cerita merogol,Cerita perempuan di rogol,cerita perempuan kana,cerita perempuan melayu dirogol,cerita perempuan melayu kena rogol,cerita perkosa rogol,cerita rogol 18 sx,cerita rogol : rogol perempuan india,cerita rogol anak,Cerita rogol benar,cerita rogol budak perempuan,cerita rogol doktor,cerita rogol gadis melayu,cerita rogol lelaki,cerita rogol lucah,cerita rogol mak di bilik,cerita rogol paksa,cerita rogol perempuan di hutam,Cerita rogol perkosa,cerita seram kisah rogol,cerita seram lucah,cerita tiba-tiba kena rogol,Cerita wanita kena rogol,cerita wanita melayu kene rogol,cerita2 dirogol,CeritaLucah Dipaksa Ganas,ceritalucahrogol anak,ceritaperempuan kena rogol,ceritarogol,ceritarogolmelayu,cerite awek kene rogol,cerite di raba,cerite hantu kene rogol,cerite kene rogol,ceritq orang rogol,cerpen dirogol oleh tengku,cerpen kenapa tengku,Cerpen kenapa tengku perkosa saya,cerpen lucah makcik,cerpen nak rogol tengku,cerpen rogol,ceta ampuut,citer hantu yg merogol,crita doktor rogol anak orang,di liwat penjual kain,di paksa rogol mak cerita,di rogol ganas,di rogol orang putih,dirogol dalam bilik mayat,dirogol orang tua,doktor merogol mayat wanita,foto kena raba,foto kena rogol,foto lelaki amput perempuan,gadis baju kurung dirogol,gadis di bilik mayat di perkosa,gadis kene liwat,gadis melayu raba dan rogol india,gadis rogol ustaz,gambar awek kena raba,Gambar awek kene rogol,gambar baju kurung kena jolok,gambar bilak hantu,gambar bilik mayat,gambar bilik mayat di hospital,gambar bogel gadis di bilik mayat,gambar gadis kena cabul,Gambar gadis kene rogol pampai mati,gambar gadis melayu dirogol,gambar kena rogol ganas,gambar kisah benar,gambar lelaki kena rogol oleh wanita,gambar lelaki merogol wanita dari pagi hingga malam,gambar mati hospita,gambar orang mati di hospital,gambar orang putih kena rogor,gambar pempuan kena rogor,gambar perempuan di amput,gambar perempuan kena rogol di dalam bilik,gambar perempuan kene rogol dgn doktor,gambar perempuan tua india,gambar rumah mayat hospital kuala lumpur,gambar wanita melayu di rogol,gmbar rogol di bilik mayat,hantu rogol,hukum merogol mayat perempuan,ibu kena jolok anak,kain solat rogol,kena bogel,Kena jolok dlm bilik mayat,kena raba dan kena rogol,Kena rogol di bilek gelap,kena rogol hantu,kenapa perempuan mati kena rogol,kisa benar mayat wanita di rogor,kisah amput mayat,kisah anak dirogol,kisah awek kene rogol,kisah benar awek kena rogol dsandakn,kisah benar dirogol mati,kisah benar gadis kena rogol,kisah benar kena rogol suami orang,kisah benar mak main dgn anak,Kisah benar seram detik 12 malam,Kisah benar seram dihospital,Kisah benar video rogol,Kisah benar-rogol,kisah cerita lucah ibu mak anak,kisah cerita rogol,kisah duyung kena rogol,kisah ibu rogol anaknya,kisah kena main,kisah kena raba,kisah kena rogo,kisah kene rogol,kisah kene romen,kisah kisah kena rogol,kisah lelaki dirogol perempuan,kisah lelaki merogol mayat dan duyung,kisah lucah ibu dan anak,kisah lucah liwat,kisah mak cik dirogol com,kisah mayat dirogol,kisah melayu di rogol ganas,kisah merogol,kisah orang tua kene rogol,kisah perempuan kena rogol,kisah perempuan kena rohol,kisah perkosa melayu,kisah rogol dan liwat,kisah romen dengan mayat,Kisah seram benar dari penjaga bilik mayat,kisah seram bilik mayat 18sx,kisah wanita tua dirogol,kisahrogol,lelaki dirogol 18sx,lelaki rogol mayat,Lelaki yang menceritakan kisahnya kena rogol dengan perempuan,liwat makcik,Liwat makcik cina penjual bunga,liwat perempuan,logor wanita,lucah perkosa,main dengan mayat,main dengan perempuan iban,mak dan anak kena liwat,mak dirogol,mak dirogol anak,mak romen anak,mak sedara kena raba,makcik dan anak saudara cerita,makcik dirogol,makcik kena rogol photo,manusia rogol mayat,mastika kisah ilmu hitam,Mati kena rogol,mayat gadis rogol photo,melayu rogol amput,melayu videos kena rogol,meliwat makcik,Meliwat makcik penjual kain,memperkosa mayat dibilik mayat,merogol makcik,novel cerita lucah,novel cerita rogol budak,novel lucah di hospital,Novel lucah di rumah mayat,novel lucah main dengan india hitam,novel lucah main dengang mak sedara,novel lucah mak saudara,novel rogol paksa,orang kena rogol di bilik,orang kena rogor,orang melayu kena rogol,pempuan orang putih di logor seorang lelaki video,perempuan kene rogol,perempuan mati dirogol,perempuan rogol lelaki cerita lucah,raba mak,raba mak saudara,rogol com,rogol ganas,rogol liwat cerita,rogol mayat dibilik mayat,rogol mayat makcik,rogol wanita di bilak,rogol wenita di bilak,saudara kena rogol,tengku ampuan afzan hantu,ustaz rogol lucah,video doktor rogol mayat,video gadis kena rogol,video gadis perempuam ke rogol,video kene raba,video kisah benar orang kena rogol,video melayu di rogol,video merogol mayat,video rogol mayat,video rogol melayu,www benar rogol xvideo com,www cerita dirogol,www cerpen doktor rogol budak perempuan di hospital waktu malam com my
{ 6 comments… add one }
  • Mohd Hairudi November 26, 2011, 9:37 am

    Sahal bin Saad RA menceritakan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW bersabda : ‘Berilah berita gembira kepada mereka yang selalu pergi ke masjid pada waktu malam yang gelita kerana mereka akan mendapat cahaya yang sempurna pada hari kiamat kelak”.
    Semuga apa yang baik dapat amal dan sampaikan.

  • bunga December 20, 2011, 8:27 am

    perkongsian yang bermanfaat

  • mohd ridzuan December 28, 2011, 11:00 pm

    ni bukan kisah Ustaz Kamal Ashari kan?

  • siti nurrachmini achdiat kurnadi February 13, 2012, 1:35 pm

    ameen insya Allah

  • Dunia Maklumat February 21, 2012, 4:22 pm

    Kisah yang amat bermanfaat bagi kita semua…
    Dunia Maklumat recently posted..Dahulukan Perkahwinan Jika Takut Lakukan Maksiat – Khutbah JumaatMy Profile

  • Achmad Ubaidillah June 16, 2012, 10:03 pm

    Kisah yang bagus untuk diteruskan kepada banyak orang.
    Mohon idzin untuk share, trimakasih
    Achmad Ubaidillah recently posted..Kisah Ketua Paderi Kristian Masuk IslamMy Profile

Leave a Comment

CommentLuv badge