≡ Menu

Penindasan Kejam Keatas Keluarga Faizzal Jinong Seorang Mualaf

Penindasan TUDM Keatas Keluarga Faizzal Jinong Seorang Mualaf

“Penindasan Di Palestin Kita ambil tahu , bagaimana pula dengan TUDM menindas keluarga Faizzal Jinong seorang Mualaf”

Jika di PALESTINA kita ambil tahu MENGENAI POLIS ISRAEL Menyiksa Satu keluarga di sana dengan kejamnya (Klik Disini) , mengapa di NEGARA KITA SENDIRI YG JUGA DI KATAKAN SEBUAH NEGARA ISLAM YG DI SEGANI dan menjadi CONTOH segala KEJAYAAN NEGARA KITA MALAYSIA KEPADA DUNIA , mengapa KEJADIAN 23.12.2008 DIMANA TENTERA KITA SENDIRI SANGGUP BERTINDAK SEPERTI ISRAEL JUGA TERHADAP KELUARGA MUALAF.

Yakni keluarga PESARA TUDM ( tentera udara di raja malaysia ) FAIZZAL JINONG BIN ABDULLAH , yakni Saya serta 6 orang anak kami ketika itu berumur 5 tahun hingga 17 tahun , di mana kami telah di kepong oleh ANGGOTA2 TUDM SIAP DENGAN SENJATA API , Anak saya yg terjatuh sanggup mereka menyeretnya tanpa belas ikhsan , kami di tangkap tanpa tahu apa kesalahan yg kami telah lakukan , kami kemudian di bawa kebalai POLIS di paksa oleh INSPEKTOR SAIFUL BIN MOHD MUSTAFA dari BALAI POLIS ONE STOP CENTRE KUCHING SARAWAK , untuk mengikut perintah serta arahan yang di berikan oleh PEGAWAI TUDM melalui panggilan HP INSPEKTOR SAIFUL BIN MOHD MUSTAFA ketika itu.

Tetapi oleh kerana saya enggan menurut perentah mereka walau pun di ugut untuk MENGAPA2KAN suami saya FAIZZAL JINONG BIN ABDULLAH yang mana sebelum mereka menangkap saya dan anak2 , mereka terlebih dahulu bersama INSPEKTOR SAIFUL BIN MOHD MUSTAFA telah menangkap suami saya tanpa di maklomkan apa kesalahan yg tlh di lakukan , serta tidak mengambil sebarang keterangan dia terus di masukan ke dalam LOKAP POLIS DI BALAI POLIS SG MAUNG KUCHING SARAWAK.

Pada hari yg sama iaitu 23.12.2008 . Bukan setakat untuk mengapa2kan suami saya yg di kurung di dalam lokap , malah mereka sanggup MEMBERI AMARAN AKAN MENYUSAHKAN SEGALA URUSAN PERSARAAN SUAMI SAYA YANG SEMEMANGNYA TELAH TIDAK DI BUAT DENGAN SEBAIKNYA OLEH KOMANDER PANGKALAN TUDM KUCHING SARAWAK , LET KOL SUHAIMI BIN ABDUL KADIR , juga di bantu oleh MEJ MAT NAWI BIN AWANG HAMAT pegawai Pentadbiran TUDM Pangkalan Udara Kuching Sarawak yang menjadi DALANG DALAM PERANCANGAN ” KOTOR ” ini .

Saya dan ank2 kemudiannya di bawa pula ke kuarts POLIS di Tabuan Jaya Kuching Sarawak , dan di kurung di buat seperti tebusan di rumah INSPEKTOR SAIFUL BIN MOHD MUSTAFA . Sebagai seorang Isteri , Ibu , Wanita , yang mana ketika itu juga saya sedang menanggung kesakitan ( Sememangnya saya telah ada tarikh Pembedahan keatas saya Pada 15.1.2009 yg akan di buat di HOSPITAL UMUM KUCHING SARAWAK ) puas merayu , menanggis meminta ikhsan dari INSPEKTOR SAIFUL BIN MOHD MUSTAFA , utk simpati pada keadaan ini , tetapi tidak di endahkan , malah sanggup mereka PERLAKUKAN SEDEMIKIAN RUPA !!.

Kini tahun 2011 kami maseh terbiar menanti pembelaan dan di biar hidup seperti pelarian dan penggemis di NEGARA SENDIRI MALAYSIA . PEHAK PDRM SARAWAK MASEH MENANTI JAWAPAN DARI PEJABAT PENDAKWARAYA NEGERI SARAWAK UTK TINDAKAN SELANJUTNYA , Ini telah di maklomkan kepada kami pada OKTOBER 2011 . Tetapi kehidupan kami sejak 2008 hingga sekarang seperti penggemis dan peminta bantuan dan ikhsan dari orang utk memeruskan kehidupan , pun begitu kami juga tidak boleh lari dari UMPAT KEJI DAN HINAAN , SERTA TOMAHAN DARI MEREKA2 YG TIDAK FAHAM DAN TIDAK PERCAYA AKAN SEGALA KEJADIAN YG MENIMPA KAMI . Jadi di sini di ruangan ini kongsilah bersama saya dan tanyalah kepada siapa sahaja adakah apa yg saya paparkan ini “SALAH DAN TIDAK BENAR ? ” ALLAHUAKHBAR 7 X.AMIN.

Wallahu’alam….

Kiriman Oleh: Cik Murni (Klik Disini)

HasnulHadiAhmad.Com

Artikel Berkaitan:

Akhbar Cina Dan Sinar Menyiarkan Kesusahan Bekas Pesara TUDM Faizzal Jinong Yang Dizalimi

Incoming search terms:
faizal jinong,kepala butuh la bn hidup kat malaysia ni da makin susah com,faizal jinong bin abdullah,faizzal jinong
{ 44 comments… add one }
  • abdul manan abu anas October 26, 2011, 1:25 pm

    salam…sy cadangkan buat laporan plis dan kemudian laporan ke suhakam sebab kes ni trlalu berat ianya satu penganiayaan.dan buat pengaduan ke biroa pengaduan PAS dan Prti Keadilan rakyat biar ada campurtangan politik tambahan pula pilihanraya hampir tiba.sy rasa dgn cara ini kerajaan akn cpt ambil tindakan.wassallam

    • cik murni October 26, 2011, 2:33 pm

      Tq . Memang Laporan polis sudah saya dan suami buat sesudah kami di hantar sehelai sepinggang ke semenanjung pada 24.12.2008 , laporan polis itu dpt di buat di IPD SEREMBAN PADA JAN 2009 DAN TAHUN AKHIR 2009 saya dapat menghubungi bekas ketua polis negara malaysia iaitu YAB TAN SRI MUSA HASSAN , barulah saya di hubungi semula olh pegawai penyiasat IPD SEREMBAN NEGERI 9. DAN FEB 2010 KETERANGAN KAMI BERDUA HANYA DAPAT DI BERI IPD JAWI NIBONG TEBAL SEBERANG PERAI SELATAN PULAU PINANG . DAN di hantar semula ke IPD KUCHING SARAWAK dan baru saja bulan OKTOBER 2011 Setelah SAYA BISING2 SEMULA KES INI lalu kami di MAKLOMKAN KERTAS SIASATAN KES TBUT TLH SIAP LENGKAP DAN BERADA SEMULA DI PEJABAT PENDAKWARAYA UTK TINDAKAN SETERUSNYA .itu saya faham , tetapi kerana tekanan dgn pgln2 ugut dll serta bermcm2 tohmahan serta tuduhan yg tidak berasas , lalu saya luahkan di dlm ruangan fb ni utk bersama membantu saya mencari keadilan dan bantu saya utk menegakkan kebenaran , kehidupan kami kini sudah ” musnah” Pehak TUDM sampai sekarang maseh belum menyelesaikan prosese persaraan suami saya , dgn keadaan ini kehidupan kami mjadi susah , ank2 seramai 6 org perlukan perlindungan dan segalanya utk mereka , apa salah dan apa dia kesalahan suami saya yg mereka TUDM tergamak buat seperti itu ? jika suami saya penjenayah , atau melakukan kesalahan kenapa tidak di tangkap dan di bawa ke mahkamah tentera ? mgapa TUDM mengunakan polis dlm isu ini utk menutup AIB MEREKA ? kenapa MENTERI PERTAHANAN PUN YG TELAH TAHU HAL INI BERDIAM DIRI ? Sedangkan INSPEKTOR SAIFUL BIN MOHD MUSTAFA MENYATAKAN MISI FAIZZAL JINONG BIN ABDULLAH ADALAH ADALAH DI ATUR OLEH BEKAS PAT , PTU ( PANGLIMA ANGKATAN TENTERA , PANGLIMA TENTERA UDARA DI RAJA MALAYSIA ) TAN SRI AZIZAN ARIFFIN . manakala PEGAWAI PENTADBIRAN TUDM DARI MINDEF PULA ADALAH AKS TADBIR TUDM BGD GEN DATO MOHD NOH BIN MOHD SAID .

      • johanjasril November 23, 2015, 6:13 am

        Salam.
        Kak murni cuba dapatkan juga khidmat guaman dari yayasan bantuan guaman kebangsaan dan juga legal aid service under bar council utk dpt kn perintah injunksi serta court order bersabit keselamatan akak sekeluarga.

  • Timah October 26, 2011, 2:32 pm

    mcm tu lah kerajaan Malaysia..klu hal2 mcm ni x amek berat langsong..melainkan dekat2 nak pilihan raya baru lah terhegeh2 nak tunjuk kata baik dan perihatin..tu pun kalu dah terdesak dengan kritikan dari pihak pembangkang..bagi cik murni…kamu sekeluarga bersabar…insyaAllah Allah akan tolong org2 yg terinaya….

  • cik murni October 26, 2011, 3:48 pm

    Saya kini di samping menanti tindakan dari phk yg akan sudi utk membantu di bgian undang2 , tapi kini kami amat2 mengharapkan bantuan dari segi kebajikan , ank saya yg sulung sedang belajar di kolej tahun 3 dan akan tamat pgajianya thn depan bulan ogos , yg kedua 19 thun terpaksa berkorban tidak terus belajar bantu saya menjual mcri kwangan keluarga , yg ketiga tingktn 4 , yang 4 tinktn 1 , yang ke 5 darjah 6 baru habis UPSR , dan kecil sekali ke 6 baru darjah 2 . kini kesehatan saya sudah tidak baik jadi kami terpaksa menamatkan pernigaan kami dan kini tidak ada lagi mata pencarian kami , suami saya juga sudah beratus kali dan dh banyak tawaran kerja dia dapat tapi tidak dapat pula kerana PEHAK PENTADBIRAN TUDM MASEH BELUM SELESAIKAN DOKUMEN2 PERSARAAN SUAMI SAYA , JADI DI MANA SAYA NAK PERGI MINTA SEDEKAH UTK MEMBANTU SEMENTARA MENUNGGU PHK TUDM DAPAT SELESAIKAN HAL INI ?

  • JAKA October 27, 2011, 10:25 am

    selain usaha secara rasmi dgn bantuan badan2 berkaitan kes ini, mohon juga kita semua berdoa supaya org yang zalim dibalas oleh Allah swt supaya kezaliman dapat dihentikan.

    mereka yang berkuasa kalau tidak beriman, maka rakyat akan susah.

    kepada pihak berkuasa, jangan tutup mata demi periuk nasi. kamu jg akan masuk neraka bersama org yang zalim.

    apakah kamu ingat pistol emas kamu itu tidak boleh menembak kepala kamu sendiri satu masa nanti jika dikehendaki Allah ?

    tunggulah saatnya.

  • cik murni October 27, 2011, 12:21 pm

    selama di ruangan ni cuba anda lihat ada sesiapa berani nak komen ? bagi mereka benda yg jauh tak sampai dek tangan itu yg mereka sibuk , paling mereka takut adalah ………….takut duit mereka tu kena bantu saya itu ja yg sebenar bukan sebab lain , tapi saya faham keadaan kita semua .Jika saya nak senaraikan nama , pejabat2 , pemimpin2 , Dtk Sri2 , Dato2 , datuk2 , YB2 , ADUN2 , KETUA2 PEMUDA PEMUDI ? mungkin semua org akan kata saya tipu dan sengaja letakkan nama dia org di sini utk kaitkan dgn kes kami ni .Pergi mengadu pada UMNO mereka kata ” Sori kat sini , BN DAN UMNO dah tak kuat lagi , tu PR yg handal pi minta kat depa tu ………..siap sebut nama “.kami pergi bawa bukti2 yg di perlu ceta sampai kering tekak , tahu apa dia jawab ?……..ini kes high profail ni , kena bagi kat dia ni “PEGUAM ………….” dia handal banyak kes dia buat dah .Di suruh pula kita pergi , kita pergi jumpa ckp dan ceta , akta dah ada tersedia , kita ckp kat dia ( PEGUAM ) boleh dia pun sama suruh suami saya pergi serah diri kat PEHAK TUDM ! baru kes ini boleh selesai katanya . ok saya kata mcmana pergi dengan TUAN? dah dia tak berani pula dan bagi berbagai alasan ,.kemudian di suruh pula talipon dan kami pergi jumpa org kuat ” KETUA PEMUDA ” kata mereka dia ni suara dia laku dan tindakan bijak dan cepat , kami pun pergi .ceta dan dgrlah dia punya ” GORENG ” dia pun panggil peguam dia lah , ckp2 tanya kita kenal tak org tu , org ni ? kemudian dia janji akan bereskan hal ni lah .bila kita phn tanya siap maki hamun kita pula seolah2 kita ni memaksa dia dan membebankan dia, siap suruh kami buat temujanji dgn ORG YG TERKENAL TU sebab dia nak klim budget utk bantu kami dlm banyak hal .kami dah buat buat temujanji dah jumpa dan sekarang sedang merasai semuanya itu satu sandiwara di arena politik dan permainan pemimpin di semua tempat .kami kini sedeh dan bersyukur pada ALLAH SWT yg memberi ujian ini , jika tdk kerana ujian ini kami pun tak akan lalui seperti mana kami lalui ini dan jumpa serta dpt kenal manusia2 yg kebanyakannya ” BERTANDUK “. kami Akan menanti PEHAK PDRM SARAWAK SELESAIKAN KES TBUT YG MANA TELAH DI MAKLOMKAN MASEH BERADA DI PEJABAT PENDAKWARAYA NEGERI SARAWAK . keadaan yg terpaksa susah dgn hilang mata pencarian ni pun nampaknya kami lah terpaksa berusaha cari utk menampung kehidupan , jika tak mampu juga saya pun dah tak tahu nak buat apa . Memang org ramai tanya mengapa PERSATUAN PELAJURIT , PERSATUAN PESARA TENTERA , PERSATUAN VETERAN TUDM , PBTM DAN JHEV TAK MEMBANTU ? dlm hal ni saya kah yang akan menjawab bagi pehak mereka2 ini? jadi saya harap cuba lah melihat dan cubalah berfikir kenapa TERGAMAK PEHAK PENTADBIRAN TUDM MEMBUAT PENYEKSAAN BEGINI KEPADA KAMI KHASNYA PADA ANAK2 KAMI YANG MASEH KECIL TU ?

  • cik murni October 29, 2011, 9:06 am

    mengapa sampai saat ini tidak ada yang dapat memahaminya apa yang terpaksa kami hadapi ? bayangkan jika saya sebagai seorg isteri yang tidak tahu apa2 , dan tidak pedulikan hal ini , mungkin sampai sekarang KES KEJADIAN KEZALIMAN TUDM ( TENTERA UDARA DI RAJA MALAYSIA ) yang telah ada LAPORAN POLIS ITU TERBIAR BEGITU SAHAJA. dan mereka yang menzalimi kami dan kini seluruh kehidupan kami musnah bebas dan seperti tidak bersalah membuat PENGANIAYAAN TERHADAP SAYA DAN 6 ORG ANAK SAYA YG KETIKA ITU MASEH BERUMUR 5 TAHUN HINGGA 17 TAHUN .Tetapi kini 2011 bila pehak pegawai penyiasat PDRM menyatakan kertas siasatan kes tbut sudah lengkap dan sudah berada di PEJABAT PENDAKWARAYA , kami maseh lagi berasa was-was kerana KES ni terlalu lama dan mengapa phk pendakwaraya maseh belum memberi apa- apa tindakan yang sewajarnya ? di manakah undang-undang yang memang telah tersedia ada ?

    • ibnu kiraman October 30, 2011, 5:49 am

      masyaallah…mudaha2an tuhan memberi ketabahan dan kekuatan buat cik murni dan kluarga bg mendapat pengadilan

  • secret November 3, 2011, 11:06 am

    sekarang c najib ada twitter n laman web khas najib kc tau 2 c najib ttg laporan ni… lau nda inform tv3.. lau nda kita hebohkan ni sempena mau pilihan raya ni..supaya puan dpt keadilan.! ni satu penganiayaan yg nda blh d terima..

  • Muslim November 3, 2011, 12:31 pm

    kerajaan mcm tu lah…klu sesuatu perkara buruk memihak sebelah dia….buat pekak badak jeee…..

  • cik murni November 11, 2011, 4:10 pm

    TQ kerana ketabahan lah saya terpaksa buat pekak dan biar ja org di luar sana mengumpat , menghina , menokok tambahkan ceta utk kepuasan meka . Dan saya juga tq pd laman fb ni , krn dpt juga saya keluarkan walau di katakan saya cuma buang masa dlm fb ni dan menyalak seperti anjing salak bukit , saya tak kesah utk kebajikan ank2 saya , jadi pemintak sedekah pun saya sanggup , tapi ALLAH SWT tlh memberi kita segala kekuatan maka cubalah berusaha , dan kini berkat dgn ketabahan , saya juga kini dapatlah bantuan dari org perseorgan utk meringgankan beban saya , pun begitu ada juga yg sanggup mempermainkan , bertanya guna nama ALLAH SWT tanya saya nk bantuan dari dia tak , bila kita kata terpulanglah asalkan tdk mjadi beban kpdnya , lalu di tempelaknya saya dgn ” O……sebut nk bantu cpt ja mahu ….ni kami pun susah tau kah ? tu org buta pun boleh jual tisu cari duit hang tak tau kah …? mcm tu lah . tapi saya tak kecil hati itu haknya . Syukur saya akan cuba bertahan dan letak sebelah akan sakit saya tu dan akan buka semula kedai mkn yg kami sewa tu yg terpaksa tutup krn kesehatan saya tak bagus . ni saya rasa ok dan ank saya yg berumur 19 tahun selama bercuti ni dia belajar masak dari saya , dari buku dan cuba sendiri dan saya rasa ” KAMI BOLEH beri kepercayaan pdnya di samping saya akan membimbing ank saya tu utk boleh terus uruskan utk salah satu perkerjaannya nanti .Tu saya kata ALLAH SWT benar2 menguji kami , dan utk semua saya harap berdoa lah semoga ALLAH SWT mempermudahkan urusan kita semua . PATUTLAH KES TBUT DI LAMBAT2KAN KRN……… xpa lah biarkan meka cuba utk melawan KUASA DARI YG ESA , saya juga berdoa ALLAH SWT memanjangkan umur meka yg terlibat dan meka yg teringgin utk terlibat semoga dpt berjumpa di muka penggadilan nanti INSYAALLAH .memang rupanya meka ni sedang berusaha utk lenyapkan terus kes ini dan berharap kami mjadi bisu utk berkata dan amat berharap tiada seorg pun yg akan bersama kami utk memperjuangkan HAK yg sebenar , mereka seolah2 lupa atau sifat itu membuat meka LUPA YG BERKUASA ITU SEBENARNYA DI MANA ? ALLAHHUAKHBAR 7X AMIN

  • Murni_dara@yahoo.com November 26, 2011, 9:17 pm

    Sedeh saya dimaklomkan olh pegawai penyiasat kes yg berlaku ini ditutup?!..mengapa apa alasan2 yg kes ni akan ditutup? Apakah kejadian jenayah yg saya cetakan ini ada bukti2 dan satu laporan polis lengkap kejadian2 dan siperlaku ada dlm laporan begitu juga semasa diambk keterangan,lalu kini diberitahu “kes ni ditutup”.3tahun sampai kini dimaklumkan ditutup dgn mudahnya.sdangkan kami yg menjadi mangsa sampai kini maseh menjadi mangsa dan dimangsakan.dan bila ada seorg yg bernama SALMAH RAHIM DLM FB JHEV ATM TLH MEMBERIKAN KOMENNYA DLM FB BERBUNYI ” saya dgr saudara fj sekeluarga pd 24.dis.08 diraikan di LABUAN ,ini dinyatakan olh fsjn yg mendapat arahan dari DATO AZIZOL CO LABUAN…”.lalu dijawab olh rakan fb jhev atm SURAYA NOR “TAHNIAH DIATAS KEJUJURAN PN SALMAH UTK BERTERUS TERANG,DATO AZIZOL TUU MY BOSS DULU,KEBETULAN DIA TURUN JOHOR NEXT WEEK ,MY HUBBY NAK BAWA DIA DINNER.SO BOLIHLA SAYA TANYA2.”.Kata2 ni dipetik dari keratan akhbr berita harian 2 nov 2011 yg disiar dlm fb jhev atm.bila komen ni “terkeluar smua komen2 sy dipadam dan sy pun dikeluarkan dari jd rakan difb ni.inilah kejadian yg memalukan dan mengaibkan jika ianya bjaya dibongkarkan ,kami pula tak henti2 kena pgln2 dan ugutan2 yg menginggatkan kami supaya berhenti paparkan di fb dan dimanä2 jika tdk kami akan mdpt “padahnya”.dato azizol adalah adik kpd bekas pang5 tudm,pang5 atm iaitu tan sri azizan arifin.YA ALLAH YA TUHAN KU ENGKAU TUNJUKANLAH KEKUASAAN MU PD MEKA YG MENGANIANYAI KAMI” sampai begini kejam dan zalim phk PDRM DGN SENANG CKP “KES DITUTUP”. Sedangkan 24.dis08 fj dlm lokap,sy dan ank2 dibuat tebusan dikuarts polis tabuan jaya srwk dikurung dlm rumah INSPEKTOR SAIFUL BIN MOHD MUSTAFA.kini meka myusahkan kami membuangkan kami kesemenanjung.dan insptr tu ditukar dgn sgera ke lawas,dan pgawai2 tudm kbykan dihtr ke MINDEF.jadi siapa kah yg berani dan mahu membela dan besama saya membuat pendedahan ini?dan tudm sampai skrng berdiam diri,begitu juga menteri pertahanan,panglima atm skrng,pang5 tudm skrng.dan ketua polis juga menteri di KDN.

  • adam m December 6, 2011, 4:00 pm

    padan muka suami dan keluarga awk…kenapa saya berkata demikian sebab saya tahu kisah sebenar suami awk…

    • Ramzies January 7, 2012, 2:07 am

      Padan Muka.. meraih simpati dari mereka yang tak tahu hujung pangkal cerita.. belajarlah muhasabah diri, jgn sentiasa menunding jari kepada kesalahan orang lain, salah sendiri tak mahu cerita..

    • siamang gagap January 17, 2012, 4:54 pm

      eNCIK ADAM..APA CERITA SEBENARNYA KELUARGA INI..CERCITER..SEMUA NAK TAHU NI..

  • Murni_dara@yahoo.com December 6, 2011, 9:32 pm

    Adam m,saya dgn nama ALLAH SWT mencabar anda jika benar awak tahu kisah sebenar suami saya,saya harap anda jgn hanya berani ckp di wall ni aja xada erti keluar di ruang luar sana dedahkan jgn sengaja nak ada2kan ceta utk membuat org jadi mcm2.atau anda jika berani tampil segera buat lapuran bg membela meka yg telah saya buat lapuran polis dan sedang disiasat tu.

  • ahmad TUDM December 9, 2011, 9:30 pm

    ..Salam Puan,trharu dgn crita Puan,klu dgr nama AKS tdbir la ni,smua org TUDM menyampah,trmasuk staff MTU_tdbir skalipun,siapa yg x pcaya…cuba tnya hati kecil Kol Trmizi skarang masih srvis lg d MTU Tadbir dan anak2 buahnya…apa kata PRU13 pn dh nk dkat ni..Puan majukan salinan dan jmpa direct dgn Brother Lim Guan Eng terus…krana Puan dn kluarga adalah rkyat P.pinang kini….ini adalah isu rkyat dn biar ia jd isu poltik,dmana kes puan ni pun,sy cmform yg menteri pertahanan masa tu pn x tahu crita ni,dn la ni MENTAH(mentri Pertahanan) tu dh jd PM slogan rakyat didahulukan pncapaian dutamakan kepala botak dia…..stakat org mcm adam m yg dok komen tu(itu adalah spy yg sdang follow puan n kluarga)jgn risau dgn adam m yg org pnang kata ini komen xdak tloq pnya komen…..k Puan,Jumpa CM penang,biar 1 dunia tau….k…sy still srvice dlm TUDM…assalamualaikum buat Faizal Jinong…sy cukup minat follow keadaan puan dn kluarga..salam..

  • cik murni December 9, 2011, 11:14 pm

    saya dan keluarga adalah mangsa kepada phk pentadbiran tudm ,sampai kini saya maseh berusaha dan ALLAH SWT tetap mengiringgi saya dan saya tahu juga tidak kesah dgn adam m tu yg bacul dan akan jadi kayu api utk membakar dirinya sendiri .salam buat anda ahmad jika mahu keteranggan lanjut pergi ke fb saya ” CIK MURNI ” sekali lagi tq

  • cik murni December 21, 2011, 6:54 pm

    hari ni 21.12.2011 anak2 saya semua berkata yang kesah kami memang tak ada sesiapa yang berani untuk membenarkan kami membuat pendedahan yang sebenar , hanya berlegar di fb ni sahaja , bukan tak ada di media ada , tapi semuanya telah berpusing dari ceta yg sebenar .tahun 2009 jan kami tersiar dalam utusan msia meminta phk jpn mempercepatkan permohonan mykad suami saya yg dapat kami buat di ngri 9 pada awal jan 2009 .Bukan jpn yg jawab sebaliknya AKS TADBIR TUDM BGD GEN DATO MOHD NOH BIN MOHD SAID ( DIA KINI SEDANG PERALIHAN NK BERSARA PADA MARCH 2012 NI )….dia telah memberi kenyataan seolah2 mykad tbut di proses olh phk tudm dan di mohon mengikut seperti pesara yg lain , alangkah bodohnya aks ni katanya tiada tangkapan berlaku dan tidak ada phk polis yg menangkap kami .HABIS SURAT KELUAR DARI LOKAP TU DATANGNYA DARI SIAPA ?….DAN DIA JUGA TELAH CUBA MEMBERI GAMBARAN YG BURUK PADA PARTI DAP IAITU DGN MENYATAKAN YG YB DARI AHLI PARLIMEN BANDAR KUCHING SRWK YG MEMBUAT LAPORAN P{OLIS TERHADAP KAMI ….kini PEGAWAI DPP YG DI KENALI SBAGAI CIK AZIZAH YG JUGA TAHU MENAHGU KES SERANGAN TUDM PADA 18.9.2008 TELAH MELETAKAN JAWATAN DAN BERKAHWIN DGN PEGAWAI POLIS DARI ONE STOP CENTRE KUCH SRWK ….DI SITU JUGALAH INSPEKTOR SAIFUL BIN MOHD MUSTAFA YG TELAH MENANGKAP FJ DAN JUGA MENGEPONG SAYA DAN 6 ORG ANK2 KAMI PADA 23.12.2008 BERTUGAS BARU 5 BLN KINI DIA TELAH DI TUKAR KE BALAI POLIS LAWAS SRWK BAGI MENGKABURI MATA SEMUA ORG .PEGAWAI JSJ IPD KUCH SRWK DGN MUDAH HTR SURAT DGN MENYATAKAN KES NI AKN DI TUTUP KERANA TIDAK ADA KESALAHAN YG BOLIH DI BUAT UTK PENDAKWAAN , apa kah dgn menangkap , menggurung kami buat kami tebusan dan menteksa kami yg tdk membuat apa2 kesalahan itu di katakan tidak salah ?….kini kami hidup dalam keadaan susah dan tertekan , saya terpaksa kuat utk tdk nampakj lemah , sedangkan saya sudah ada rasa kecewa dan putus harap dlm hal ni , sampai bila kami akn terpaksa hidup seperti ni ?….tinggal 4 org ank saya yg maseh bersekolah , kini saya terpaksa menjual kesemua brg2 dlm kedai mkn saya utk membayar hutang along yg selama ni saya terpaksa ambil utk menampong hidup .dan kedai tbut akn sayaserahkan semula kpd tuan punya kedai krn saya tak mampu lagi dan rasa tdk selamat dgn ugutan2 yg kami terima , ank2 saya tdk lagi rasa nk bersekolah utk tdk memberi beban kata mereka , tapi saya paksa meka dan berjanji akn cuba mencari bantuan lain utk kami , jika tdk krn PHK TUDM BUAT KAMI BEGINI , TENTU KINI KAMI TDK HIDUP BEGINI . saya sudah …rasa sesuatu bakal terjadi seandainya suami saya seorg mualaf berputus harap , tapi saya tetap berasa mungkin tdk akn terjd sampai begitu

  • cik murni January 2, 2012, 10:34 am

    kini peguam negara pula cakap yang terjadi keatas kami itu ada dalam tudm dan polis dan mereka bebas buat begitu ….jadi adilkah ?…dan ini tidak zalimkah ?

  • No Name January 10, 2012, 2:12 pm

    Memang ADIL, sbb kau org sendiri yang sengaja cari susah. Tak puas lagi ke menagih simpati rakyat Malaysia? Duit simpati dulu dh habis ke?

    • yusufadil January 10, 2012, 2:29 pm

      kezaliman tak kena pada anda…memang mudah nak cakap…suatu hari nnti jiga kezaliman tu terjadi pada anda keluarga anda..baru tahu langit tinggi ke rendah…mcm ni ke rakyat malaysia ygt budiman?…tak ubah mcm anjing2 Umno

  • No Name January 10, 2012, 8:31 pm

    yusufadil, kau tau ke cerita sebenar tentang dia? kalau kau rasa nak bantu itu terpulang pada kau, aku cuma nak nasihatkan supaya kau jgn terpedaya dgn cerita dia, siasat dulu. Kau cuba dapatkan maklumat dari pihak2 lain sama. Ramai dah yang bantu dia, tapi selepas bantu semua lari dan menyesal, kerana bukan dapat ucapan terima kasih tetapi maki hamun yang dapat. Kau tak nampak ke kenapa pihak2 yang sepatutnya menjaga kebajikan bekas tentera seperti JHEV, PBTM dan lain tidak tampil? Mereka ini sudah cuba membantu sedaya upaya tetapi keluarga ini tidak memberi kerjasama. Malah terus memaki hamun. Adakah anda berpendapat pihak peguam negara sengaja menolak semua laporan keluarga ini tanpa usul periksa? Berfikirlah secara rasional,

    • yusufadil January 18, 2012, 5:12 pm

      sekarang ni ape benda yg dok bawah kerajaan semua kena kata baik…sapa yang berani nak buruk2 kan TUDM..bagi tau..sape yg brani…semua anjing2 kerajaan…kuat ampu…tutup kes…x mau malukan kerajaan..macam tu lah..sape yg ada kuasa besar, dialah yg benar, yg lain semua salah….baru2 ni masuk MalasyiaKini ” Bekas sarjan TUDM mohon campur tangan Agong ” saya x mengharapkan kes ni akan sampai ketanggan agung….bertuahlah klu ada tindak balas dari atasan.Belum sampai lagi kat tangan Agung dah hilang kat tangan juak2 ajing kerajaan BN..klu perkara nak buruk2kan org memang mudah…nak bawak fitnah memang mudah..semua boleh dibeli jika ada kuasa…apa yg x boleh dibeli oleh kerajaan yg zalim??…jangan menipu diri sendiri, kerana nak jaga periuk nasik sendiri…

  • No Name January 10, 2012, 8:40 pm

    KEPADA PEMBACA BLOG NI LIHAT LAH LAKONAN NYA DAN BIN DIA PUN SAMA: INI DARI FB HJ MAKTAR HAJI SHAPEE pada 1hb November 2011 pukul 1.41 ptg ·
    Dikongsi 2 kali

    Haji Maktar Haji Shapee Saya telah mengikuti sebahagian besar keluhan dan laporan saudari. Begitu juga maklumat yang dberi oleh mereka yang saudari temui, mereka keliru apakah sebenarnya yang diminta atau diperlui oleh saudari. Tolong beri secara jelas Dan ringkas, no 1. Nak apa. No.2. Nak apa. No 3. Nak apa, supaya senang orang membantu. Jangan panjang-panjang kerana bukan semua orang mampu mendengar laporan-laporan. Tk
    pada 2hb November 2011 pukul 1.26 ptg · 1

    Cik Murni tq YB dahulu saya dan suami tlh berjumpa dgn YB dan YB sudah sedia maklum akan hal ni dan lagi pun org dari YB pun ada dtg kerumah kami baru ni dh kami terangkan kat dia dan YB sendiri pd peringkat awal dahulu dh tahu dh tgok bukti2 semua tu masa tu mykad pun FJ xterima lagi dan saya pula tlh beberapa kali menghubungi YB dan berckp dgn YB ( YG TOLONG CKP HJ WAN YB SEDANG MEMANDU ), kami dh pun jumpa dgn TKM PP baru2 ni . saya pun tak faham mgapa YB kata tak faham , sebab tu kami bawa masuk paper semula sebab pelek semua tak faham atau sengaja buat tak faham ( maaf jika terkasar bahasa ) kalau tulis pun memang tak faham baik beri saya luahkan sendiri pada mereka yg faham dan boleh ambil tindakan supaya hal ni tak berlanjutan , saya harap YB faham maaf tq
    pada 4hb November 2011 pukul 10.33 pagi

    Haji Maktar Haji Shapee Tolong beri secara jelas Dan ringkas : no 1. Nak apa. No.2. Nak apa. No 3. Nak apa, supaya senang orang membantu. Jangan panjang-panjang kerana bukan semua orang mampu mendengar laporan-laporan. Tk
    pada 4hb November 2011 pukul 5.30 ptg

    Cik Murni Ok .mcm ni ( 1)FJ KATA DIA NAK PEMBELAAN YG SEPATUTNYA SEBAGAI SEORG BEKAS TENTERA. ( 2) KINI DAH KAD PESARA TENTERA PHK TBUT TDK DAN MASEH BERDEGIL DAN BERMAIN TARIK TALI FJ AMAT BERHARAP PR DPT MEMBANTUNYA UTK MEMBANTU DARI SEGI KEBAJIKAN .( 3) YB TAN BENG HUAT DAH BERI BANTUAN RM1500.00 KAMI DH BYR SEWA KDAI RM750.00,API RM280.00. SEWA RUMAH RM350.00,SEWA RUMAH ANK YG BLJR KT KOLEJ RM200.00 ,BAKI KAMI BELI BRG2 KEPERLUAN HARIAN.JADI SAYA PUN XTAU NK MINTA APA? CUKUP SAYA NYATAKAN DISINI KAMI XJADI PULANGKAN SMULA KDAI 2 ,KRN IA TMPAT KAMI CRI REZEKI WALAU SY XSEHAT PUN XPA ,SY AKAN CUBA BERTAHAN KRN ITU SAJA TEMPAT KAMI YG BOLEH LAH KAMI MENUMPANG UTK CRI REZEKI.CUMA SKRNG SBB DAH LAMA CUTI MODALNYA TLH BYK HILANG ,SY HARAP YB FAHAM. Nt nk minta yb dah kata xada peruntukan tu yg xckp kt yb.lagi pun MASA JUMPA DGN TKM ,TKM DAH SURUH KAMI HANTAR NO AKAUN BANK FJ KAT TKM DATO MANSOR OTHMAN,TPI SAMPAI LA NI XADA PA LG PUN,kot TKM SIBUK DGN BANJIR KOT.

  • cik murni January 13, 2012, 6:24 pm

    BAGUS dan tahniah pada anda NO NAME SAYS …kenapa tak tampil nama sebenar ?..takut , bacul , gay atau tak dak batang butuh ?( maaf pada siapa yg baca ni sbb saya terpaksa guna perkataan ini ) .Apa kita sebagai org melayu ISLAM pula tu tak tahu malu kah ?…saya ingat saya tahu org ni sapa dia mungkin dari org2 PKR NIBONG TEBAL juga atau org2 PKR USTAZ MOKHTAR ATAU PENGGIKUT HJWANDAY MOHDKAMIL .maaf jika tidak tepat . tapi bila saya baca ni saya cuma dpt agak .saya sudah bercerita di fb TAN BENG HUAT MENGENAI KOMEN HJWANDAY NI begitu juga di fb JINGGA 13 PP .begini saya baru tiba semula di sg bkp stlh USTAZ MOHPKHTAR ( YB PKR SG BKP NI ) PELAWA SAYA PULANG DAN AKN MEMBANTU SAYA DLM KES YG SAYA CETA PDNYA .April 2009 .dia tlh masukan duit tambang bas dari ngri 9 blk sg bkp , dia htr CIK RAJI bawa ank2 beli baju sekolah ank2 saya di PARIT BUNTAR , dia juga beli brg2 dapur utk kami waktu itu , kami ke pjbtnya beberapa kali htr DOKUMEN2 BUKTI2 UTK DI LIHAT TAPI MELERET2 CETANYA BASGI CONTOH ORG ITU ORG INI JANDA ITU JASNDA INI DAN PEGAWAI TENTERA YG ADA KES DGN PEREMPUAN ( MAAF SAYA CETA LAGI YG TAK CETA NI ) DAH NK SAYA CETA KAN SAYA CETALAH , TIDAK SAYA CETA YG PENTING DAN JAGA AIB TAPI NO NAME SAYS NK SAYA BUKA SEMUA SAYA BUKA LAH NI .KATA YB CIK RAJI PEGUAM YG TERBAIK DIA BOLEH HANDLE KES TU , TAPI CIK RAJI PULA KATA DAN SURUH KAMI RUJUK KE BIRO BANTUAN GUAMAN SBB KAMI TAK ADA DUIT .MASA TU SUAMI SAYA MASEH BELUM ADA MYKAD DAN SEGALANYA .BILA RUJUK BIRO BANTUAN GUAMAN TUDM PERMAINKAN MEREKA .NASIB SAYA DPT HUBUNG DGN EN SELVAM TV 3 PP DIA TLH DTG DAN MULA 28.12.2009 HINGGA 15.1.2010 CETA KAMI TERSIAR DI TV 3 DLM BERITA 1.30tghari dan BULETIN 8.00 MLM .TQ TV 3 WALAU PUN CETANYA BERPUSING2 TAPI MYKAD PHK JPN PUTERAJAYA TERGESA2 DTG DARI KL UTK SERAHKAN DAN TDK MAHU BERSETONGKOL DGN TUDM MYKAD DI SERAHKAN DI JPN JAWI ..MASA TU KAMI BARU KELUAR DARI RUMAH YG KAMI TUMPANG DI DESA JAWI KE JAWI JAYA DI BERI SEWA OLEH SEBUAH KELUARGA CINA WALAU PUN KETIKA ITU FJ TDK BERKERJA .DGN BANTUAN ORG2 CINA DI SITU SAYA DPT MENJUAL NASI LEMAK DAN BUAT STOR OLEH SEORG KENALAN CINA HANYA DGN HARGA RM400.00 SHJ .MULA SAYA TANYA ORG MLYU ORG PKR LAH DIA NK RM1000.00 TAPI SIAPNYA TAK TENTU SBB DIA KERJA BANYAK , TAPI ORG CINA NI HANYA DUA HARI SIAP STOR TU DAN ADA SAMPAI SKRG .DAN USTAZ YB MOKHTAR TIDAK PERNAH HADIR PUN SAMPAI SAAT INI UTK MELIHAT APA YG SEBENAR KAMI LALUI …DAN KOMEN SAYA YG DI PAPARKAN OLH NO NAME SAYS TU DARI FB YB MOKHTAR TU ADALAH SETELAH BEBERAPA KALI ORG2 TANYA DIA DAN SETELAH SAYA PERGI KE AMK PP DI PERMATANG PAUH UTK BERJUMPA DGN EN AMIR KETUA AMK PP , ADA SMS SAYA YB NI JAWAB BILA SAYA TANYA ADA TAK EN AMIR CARI YB SETELAH SAYA PHN EN AMIR SEBELUM SAYA JUMPA .SEMUA SAYA DAN SUAMI YG URUS SEHINGGAKAN KE BANK DI EON BANK SG BKP JUMPA DGN EN MUHAMAD .MANA YG DI KATAKAN KAMI DI BANTU DLM KES NI SELAIN DARI BERI KWANGAN ??…APAKAH PKR SG BKP DAN NIBONG TEBAL NI INGAT DUIT TU BOLEH SELESAI SEMUA YG MENIMPA KAMI ???BODOH LAH JIKA KITA CUMA BCKP TAPI FAKTA DAN AKHTA NYA KITA TAK ADA OTAK ADA KAH NO NAME SAYS NI ? JIKA BENAR KATA PEGUAM NEGARA TU BEGITU MAKA MEREKA TELAH MEMBURUKAN NAMA TUDM DAN PDRM .AKAI ADA FIKIRLAH JGN JD NASI TAMBAH YG DH BASI TAPI MASEH NK DI HIDANGKAN PADA ORG UTK DI PAKSA MAKAN BODOH!!!!. MULANYA KEDAI TBUT TIDAK JADI DI PULANGKAN TETAPI LEPAS ADA ORG DPT TAHU TKM PP DATO MANSOR DAN YB DAP TAN BENG HUAT BANTU KAMI , KAMI MENERIMA UGUTAN2 YG TDK BAIK DI RUJUK DI BALAI POLIS DAN KAMI BOLEH MENGGUNAKAN LAPORAN KESELAMATAN UTK HAL2 YG TERJD JIKA KAMI MAHU NI NO NAME SAYS YG SIAR KOMEN DARI YB NI PUN BOLEH DI ARAH SIASAT .TAPI BUAT APA NANTI BUAT MALU PR DAN PKR HANYA KRN BEBERAPA ORG INDIVIDU DLM PKR YG PERANGGAI MCM CELAKA YG TAK SALAH TERSERET . SBB TU ORG2 MLYU SKRG KETINGGALAN KERJA LEMBAB YG TAHU CUCUK SANA SINI DAN CKP JA BESAR , ANGGAN2 TINGGI MELANGGIT .DPT SATU KEJAYAAN DH PECAH SATU KAMPONG .DIA NI TAK SEDAR KAH BAGAIMANA JIKA MENGANIAYAI KANAK2 DAN GOLONGAN MUALAF ITU PUN JIKA DIA NI TAHU TENTANG ISLAM…….SAYA JUGA BOLEH PERGI BAWA CETA NI PADA PUAK2 UMNO JIKA SAYA MAHU !!!!,TAPI SAYA BUKAN BEGITU . PERJUANGAN SAYA SEBAGAI ANK BANGSA MELAYU DAN ORG SG BKP ADALAH MENCARI INSAN YG BENAR2 BERANI BERJUANG DAN BUKAN KRN NAMA ATAU DUIT SERTA PANGKAT .MARUAH ITU ADALAH RAJA SEGALANYA DAN BAGI SAYA HANYA ALLAH SWT SHJ YG SAYA TAKUT .JIKA TIDAK DAH LAMA KAMI PERGI GEREJA AMBIL BANTUAN DARI SEGALANYA .MULANYA SAYA TDK MAHU JAWAB KOMEN YG BODOH DAN DARI ORG YG BODOH NI TAPI SAYA NK CETA SEBENARNYA TAPI BIARLAH SEDIKIT SHJ BUAT APA NK BUKA SEMUA …TUNGGU HARINYA BAKAL TIBA …..WAKTU TU SAYA TDK AKN MENARIK SEMULA APA YG SEDANG SAYA CETAKAN DAN DEDAHKAN KES INI DAN PERISTIWA2 SERTA PENGALAMAN SAYA BERJUMPA ORG2 DI SEKELILING SAYA .TERUS TERANG SAYA KATAKAN DI NIBONG TEBAL SG BKP TIDAK ADA SEORG MLYU PUN YG NAMPAK JD PEMIMPIN .CKP BESAR BELAGAK ITU ADA . MENGENAI PBTM PULA SAYA DH KE PJBT DATO HJ MAHMUD ZAKARIA SG ACHEH DI SITU DIA KENALKAN KAMI DGN YDP PBTM PP RUSLI ZINOL ( ADIKNYA KETUA PEMUDA UMNO NIBONG TEBAL ) DIA NI LAGI LAH CELAKA CKP JA BESAR DLM FB PBTM DATO MOHD GHANI DH KENA HENTAM DIA NI .DIA JANJI MCM2 , MCM YB MOKHTAR JUGA , TAPI DIA BAGI DUIT JUGA RM1000.00 BUKAN BANTUAN , TAPI SEBAGAI PINJAMAN DAN FJ TLH TANDA TANGAN UTK BAYAR SEMULA.

  • cik murni January 13, 2012, 6:44 pm

    ITU PBTM PP DI MAY 2009 DUIT TU KAMI CAMPUR DGN DUIT DATO ZAINOL ABIDIN UMNO NIBONG TEBAL BAGI BAYAR DEPOSIT RUMAH SEWA DAN BELI KELENGKAPAN TMPT TINGGAL .SBB TU SAYA SURUH MEREKA DTG TAPI TAK ADA SIAPA BERANI YG DTG , BARU2 NI ADA SEORG NAMA PAK YA KATANYA ORG YB MOKHTAR YG DI SURUH OLEH EN AZIZAN PKR PP JUGA SKRG PENGERUSI KERABAT PP . CKP MCM2 JUGA JANJI NK BAWA WARTAWAN HARAKAH , SIASAH DAN ORG2 BESAR DARI KERABAT DARI PKR AKN DTG . TAPI SAMPAI SKRG SAPA YG DTG ????NO NAME SAYS BACA SEMUA NI JGN MARAH SAYA NK CUBA CETA LAGI NI DAH HANG NAK SANGGAT KAN GASAK HANG LAH . NANTI HANG BOLEH LAH KATA KAMI MAKI HAMUN DAN TAK TAU TERIMA KASEH ORG BANTU .JHEV PULA ORG DIA DTG KERUMAH ABDULRAHMAN ZAKARIA JUGA MCM CELAKA DAN HARAM JADAH MINTA DIA MATI NANTI ALLAH SWT TOLONG LAH SELAMATKAN JASADNYA ….PBTM TAK BOLEH BANTU SBB TANPA KAD PERSARA TENTERA NK JD AHLI MCMANA ? TAK JD AHLI TAK BOLEH BANTU BODOH NO NAME SAYS .JHEV PULA TU ORG KERAJAAN ZAHID HAMIDI TU SAPA ? JADI OTAK ADA FIKIRLAH NO NAME SAYS .AKHIRNYA KINI KDAI TBUT KAMI DH PULANGKAN SEMULA PADA TUAN PUNYA KEDAI DAN BARANG2 DI DLM NYA KAMI JUAL UTK MEMBAYAR HUTANG ALONG NK PI MINTA KAT YB MOKHTAR DIA KATA DH TAK ADA DUIT DAN ” KAN….DULU DH BAGI ……” JADI DARI MINTA TERHEGEH2 DAN KENA MAKI DI BALAKANG NK BAGI MAKAN KAT ANK2 PUN TAK SUKA BAIK PINJAM AL:ONG . SKRG KEDAI DH TAK ADA ANK SAYA SEORG SAYA HTR PERGI KERJA , SAYA SEDANG BEREHAT SEKEJAP UTK URUS KAN KES NI DAN SENANG PERGERAKAN SAYA UTK HAL TBUT , ANK2 YG LAIN TAK DI BENARKAN KE SEKOLAH SEJAK 4.1.2012 SEHINGGA MEREKA2 YG TLIBAT DI BAWA KE MUKA PENGGADILAN . SUAMI SAYA TDK SEHAT SKRG KRN BILA DIA BACA NI DAN TAHU SEMUA NI DIA RASA AMAT KECEWA . ” KATANYA JIKA TAHULAH ORG2 PKR YB MOKHTAR MCM NI ORG KUAT AGAMA PULA TAPI MULUT MCM NI BAIK DIA BERPATAH …..”> SAYA SURUH DIA BERSABAR DAN BERTENANG , DIA MULANYA INGAT SEMUA YG DIA JUMPA MLYU2 KAT SG BKP TU BAGUS2 BELAKA SUKA DGR BILA DIA CETA TAPI SKRG BARU LAH TERBURAI SEMUA PERANGGAI2 MEREKA TU . MEMANG BENAR ORG YG BUKAN KENA SEPERTI KAMI TAK AKN FAHAM DAN JIKA KAMI TAK KUAT KAMI TAK AKN SAMPAI KE TAHAP NI . ORG MELAYU KITA NI SEBENARNYA MASEH BERRADA DI ZAMAN JAHILIAH SBB TU DUNIWI MEREKA TERKEJAR2 SAMPAI TERLUPA YG ADA DLM AL QURAN , BAGI MEREKA YG BERTUDUNG LITUP TU SAJA YG ISLAM DAN BOLEH BCKP BAB ISLAM DAN YG PAKAI JEANS TAK BOLEH !!!….TAHU KAH ANDA SEMUA SAYA TAK SUKA KEHIDUPAN BEGINI PAKAI BEGINI TAPI TERPAKSA UTK NAMPAK LAIN DAN CERGAS BERGERAK DAN SENANG SAYA MENJAGA KESELAMATAN KAMI YG SERING TERIMA ANCAMAN . INGAT SI BACUL NO NAME SAYS JGN JD NASI TAMBAH YG DH BASI OK

  • InsanPerihatin January 13, 2012, 8:30 pm

    Begitu jelas sekali cerita2 dari cik murni…insyaAllah suatu hari nnti kebenaran dipihak anda…bagi puak2 yg buta perot…sudah2lah dari buat2 cerita dan mengaibkan org…jangn main dengar dari mulut2 org2 yg membawa Virus fitnah…

  • cik murni January 14, 2012, 7:53 pm

    LEPAS ORG MEMBACA NI ADA PULA YG IN BOX SAYA SUPAYA DEDAHKAN APA YG TDK DPT DI BUAT OLH PHK PR DLM MEMBANTU KAMI DLM KES TBUT SELAIN DARI BERI BANTUAN DUIT UTK SEPERTI ORG LAIN PUN BUAT. MEREKA MENYARANKAN NYA …TETAPI SAYA FAHAM DAN TAHU APA YG PERLU SAYA BUAT SEBAGAI MANGSA DAN SETIAP KEJADIAN TLH SIAP DI LAPORAN POLIS JADI ITU TLH MENCUKUPI .JIKA PUN YG TERLIBAT TU SEPERTI AKS TADBIR TUDM BUAT KENYATAAN DI UTUSAN MALAYSIA PADA 2009 DI KUALA LUMPUR DLM KENYATAAN TBUT AKS TUDM BGE GEN DATO MOHD NOH BIN MOHD SAID ( MOHD NOH DAGU ) BERKATA TUDM TDK BUAT TANGKAPAN , TUDM TDK MENGGASARI ANK BINI PERSARA TUDM FAIZZAL JINONG BIN ABDULLAH ( JADI DI SINI NAMPAK JELAS MOHD NOH NK TUNJUK YG TANGKAP TU POLIS , YG TANGKAP SAYA DAN 6 ORG ANK2 SAYA ADALAH INSPEKTOR SAIFOL BIN MOHD MUSTAFFA , DAN BUAT KAMI SBAGAI TEBUSAN PUN SAIFOL DAN YG HANTAR KAMI KE LAPANGGAN TERBANG KUCHING DGN KERETA POLIS JUGA SAIFOL , DAN YG BODOH AMBIL RISIKO BAWA DOKUMEN SULIT PEMBERHENTIAN FSJN T 713943 FAIZZAL JINONG BIN ABDULLAH JUGA SAIFOL PADANYA DIA INGAT BENDA TBUT AKN DPT SEMULA …EM…SAMPAI SKRG PHK TUDM KATA KAT UTUSAN MSIA DOKUMEN TBUT TDK DPT DI TUTUP BUKAN SBB APA ? …SBB BENDA TU ADA DI MANA SKRG ?….DAN MASEH BELUM SIAP DI TANDA TANGGANI MCMANA DUIT PENCEN JHEV BOLEH URUSKAN SEDANGKAN DLM AKHTA ADA TBUT ….INI TAK KAN MR HANDAU TAK TAU KOT ?….) DAN AKS TUDM TU CKP LG LAPORAN POLIS TUDM TIDAK BUAT YG BUAT ADALAH AHLI PARLIMEN BANDAR KUCHING SRWK DARI PARTI DAP YB CHONG CHIEAN JIEAN , JD APAKAH DGN LAPORAN POLIS NI MEMBUATKAN FAIZZAL DAMN KAMI SEKELUARGA DI TANGKAP DI SEKSA ?….SEMAKIN LAMA BERJLN SEMAKIN NAMPAK TERSERKLAH SEGALANYA SEMOGA ALLAH SWT AKN MEMPERMUDAHKAN SEGALANYA .

  • No Name January 15, 2012, 12:21 am

    nak tanya cik murni semenjak kes ini tercetus dari 2009 hingga sekarang berapakah wang bantuan yg telah dapat, baik dari individu atau pun persatuan2. Awak memang org yg tak mengenang budi, setelah dapat wang , awak kata org2 tersebut macam pbtm sps, dato presiden dan yg lain2.Kata ada hutang along, dah selesai kah? bulan lepas dato pbtm beri RM2,000.00 anda buat apa dgn wang tersebut. Bulan ini minta org lain pula dgn alasan lain pula. Bulan lepas ugut nak jual peralatan perniagaan, so ada hamba allah bantu. Yang hairan pencen suamiRM 1400++ tak cukup ka? Sedangkan pencen saya RM1200 pun cukup, anak 2 org kat university. Taubat lah cik murni, jangan dok buat fitnah.

    • siamang gagap January 17, 2012, 4:59 pm

      Noname ..hg org mana?..hg mesti kenai keluarga ni kan..apa masalah keluarga ni weii..cerciterr…aku tak faham..

  • siamang gagap January 15, 2012, 10:36 pm

    salam cik murni..saya mengikuti prkmbngn diatas dan agak tertanya-tanya bagaimana perkara ini boleh berlaku sampai tahap mcm ni? seperti ada sesuatu perkara yg dilindungi oleh pihak tertentu (tudm) . Kalau tak keberatan bolehlah dikongsikan bersama pembaca apakah puncanya ? kalau salah dipihak keluarga puan pihak tudm mempunya saluran tertentu untuk mengadilinya. Apa yg dapat disimpulkan disini puan sekeluarga umpama mentimun ditengah2 durian atau pun umpama kancil untuk mengalahkan gajah. Puan sepatutnya menggunakan akal yg bijak untuk mendepani masalah birokrasi ini. Saya cadangkan disini kalau puan berani..berani untuk membela FJ iaitu suami puan..buatlah seperti saudara Datuk Seri Anwar Ibrahim..yang membuat roadshow untuk membela nasibnya. Dan nasibnya telah terbela..dan pengikutnya pun ramai. Saya rasa elok buat begitu dari kita menjaja cerita2 yang sama dan tak tentu hujung pangkal (maaf sampai skrg saya masih tak faham apa yg diperjuangkan oleh keluarga FJ) dan yang peliknya tu tuan badan (En Faizzal Jinong) sepatah haram pun tak pernah buat kenyataan tentang dirinya.. berlainan dengan DSAI…so fikir fikirlah..jangan dikutuk sangat bangsa melayu..kita kan berbangsa melayu..nasihat saya kalau kita perlu bantuan jangan melalut tak tentu fasal dan mengharapkan kes kita ini adalah yg paling besar sekali dalam dunia..banyak lagi kes2 yg tuk2 menteri, adun2, polis2 waima PM Najib nak fikirkan..so bersyukurlah seadanya dan bermuhasabah diri itu adalah penting..sekian wassalam

  • cik murni January 16, 2012, 4:15 am

    NO NAME MASEH TAK PUAS HATI SAYA DH DPT AGAK DIA NI DARI MANA

  • cik murni January 16, 2012, 6:06 am

    SIAMANG GAGAP saya sbb bukan dari org VIP SEPERTI DSAI jika tentu kes kami ni tak sampai begini . saya bukan penakut atau tdk berani , semasa wartawan2 dtg saya ceta yg sebenar tapi mereka tak berani nk siar , kami dh ke pjbt umno , pjbt perkasa pp , dll tapi di nasehatkan utamakan keselamatan bahaya ni kes high frofail dan kita ni mentimun depa tu durian , itu shj yg di beri pada kami .betul mcm anda ckp tudm ada saluranya tapi menggapa mereka berdiam diri sejak di awal kejadian ?…logik kah kerana bil elektrik kami di buat begitu ?….dlm laporan polis siap nama2 individu jika kami buat laporan polis fitnah , kenapa mereka2 ni berdiam diri ?…menggapa pula AKS TADBIR TUDM KATA TIADA TANGKAPAN DI BUAT DIA NYATAKAN INI DI UTUSAN MALAYSIA PADA JAN 2009 DI KUALA LUMPUR .habis surat keluar lokap tu mcmana?…AKS TADBIR TUDM BGD GEN DATO MOHD NOH BIN MOHD SAID JUGA TERLIBAT DLM KES INI DAN DLM KENYATAAN TBUT DIA JUGA CKP YG TUDM TAK BUAT TANGKAPAN DAN TAK BUAT REPORT POLIS , YG BUAT REPORT TBUT ADALAH AHLI PARLIMEN BANDAR KUCHING SRWK DARI PARTI DAP YB CHONG CHIEAN JIEAN .BANGSA MELAYU YG MELAYU ITU YG BACUL DAN PENIPU YG ISLAM ITU YG SEDANG BERJUANG TDK KIRA DI MANA DIA BERADA . TGOK SKRG SIAPA YG SERING BUAT KACAU BUKAN KAH MELAYU ?…FJ BUKAN BERDIAM DIRI DIA JUGA SEPERTI SAYA , TAPI SKRG DIA HAMPIR BOSAN BILA BACA SEPERTI YG ANDA TULIS NI ” TAK FAHAM , TAK NAMPAK APA YG SEBENAR KAMI MAHU …” JADI DARI DIA MELUAT BAIK DIA DIAM SAYA JUGA MANGSA DLM KES NI BEGITU JUGA DGN ANK2 KAMI JADI TAK SALAH JIKA SAYA BUAT , SAYA SUDAH BERSEDIA DARI DULU UTK TAMPIL MEMBUAT PENDEDAHAN INI TAPI SEPERTI SAYA KATA SAYA BUKAN DARI VIP SEPERTI DSAI , UMI HAMILTON , ATAU ADAM ADLI , SAYA JUGA SUDAH BERJUMPA BCKP DGN ORG2 YG PENTING DLM MSIA YG LANTANG BERSUARA DI PARLIMEN , tapi …mereka cuma kata ….jagalah keselamatan itu yg penting lupakanlah…senang mereka suruh lupakan …TURUN BENDERA PUN BUAT REPORT POLIS DAN BUAT CERAMAH SANA SINI , INI KAN PULA APA YG ANK2 SAYA DI BUAT >JADI MAAFKAN SAYA JIKA AGAK TERKASAR BAHASA BUAT ANDA

    • siamang gagap January 17, 2012, 5:03 pm

      cIk mURNI…KITA KAN ADA BIRO PENGADUAN mCA MAA..CUBA PI JUMPA..BAGI MASUK PAPER..SAYA SALUTE CIK MURNI SEBABB DAPAT MENGINGATI SEBIJIK2 NAMA2 ORG2 YANG TERLIBAT DALAM KONSPIRASI INI..MEREKA NI SEMUA KAYU..SANGGUP MELIHAT ORG LAIN TERAINAYA..anak cik murni yg kat kolej komuniti dah habis belajar belum..yg perempuan belajar mana?

  • Tuan Tanah Kedaung January 16, 2012, 7:34 pm

    Saya sokong perjuangan anda.. teruskan… semoga anda mendapat apa yang anda hajati.

  • Seekers January 16, 2012, 10:53 pm

    Siapa pula Umi Hamilton tu Cik Murni? saya tak pernah dengar pun nama tu.

  • cik murni January 17, 2012, 3:25 pm

    umi !! yg suka buat road show nk buka semua hal hal dsai dan nk terlanjangkan kesah2 dsai yg kita semua tak tahu tu!!

    • siamang gagap January 17, 2012, 4:48 pm

      cIK mURNI..uMI hAFILDA KOT..hAMILTON TU YG FORMULA ONE TU..DIA TAK TERLIBAT HEHE

  • cik murni January 17, 2012, 6:15 pm

    ya lah umi hafilda saja saya selalu suka panggil dia umihamilton …ha..ha….ha…janji ada nama jgn tak ada nama ok tq2

  • Seekers January 17, 2012, 8:55 pm

    Klau umi hafilda tu tau la.

  • cik murni January 25, 2012, 11:20 am

    Salam …mulanya malas saya nk menjawab komen2 di sini khasnya dari org yg penakut ” NO NAME ” shj di gunakan , tapi saya terpanggil utk kongsikan lagi penggalaman saya , bukan kah penggalamana lah yg menggajar kita erti sebuah kehidupan utk kita terus ke hadapan dan teruskan apa yg sedang kita buat kerana utk mendapatkan pembelaan dlm erti kata sebenar kita manusia biasa perlu menggalaminya ….semalam saya pergi ke fb YOB TUALANG SEKAH dan jumpa BLOG yg di buat myatakan ” FAIZZAL JINONG AKN MEMBAWA ANK2NYA MASUK KRISTIAN SEMULA ….begitulah lebih kurang .disitu mcm2 komen boleh di baca sebanyak 26 komen dan saya sudah print kan dan save begitu juga di JINGGA 13 PULAU PINANG DAN FB TAN BENG HUAT …di mana ada beberapa komen YG DTG DARI ORG KUAT YB HJ MAKHTAR PKR SG BKP DAN NIBONG TEBAL .dan jingga 13 pp ni tlh block saya …saya tak kesah memeng mereka tak boleh buat apa pun , buat kecoh boleh lah .di sini juga komen seperti NO NAME tu yg ambil KOMEN2 saya di fb YB HJ MAKHTAR tu jelaslah kita nampak ini kah peranggai sebenar PUAK2 PR YG BERSUARA MENGGALAHKAN PAK MENTERI SEMBANG KAT KEDAI KOPI MAKI HAMUN KERAJAAN MSIA , MAKI ORG2 umno dan tunjuk keburukan org2 umno , tapi cuba tgok PEKONG DI DADA SENDIRI PUN SAMPAI SANGGUP DI BUKA APA NI ?…inikah yg bakal jd ADUN DI TEMPAT SAYA ?..BAIK PILIH ORG LAIN LAH KALAU NK JUGA PR JAGA SG BKP DAN NIBONG TEBAL ….LAMA SAYA DH BERHUBUNG DGN YB HJ MAKHTAR DIA SENDIRI CKP DH BOLEH BANTU DARI PERUNDANGAN SERTA TAK BERANI NK HANDLE MASALLAH INI …INIKAH YG BAKAL JD WAKIL RAKYAT JIKA NK PILIH2 MASALAH DARI RAKYAT ?…kita kata org itu pembohong apa kurang nya kita ….kita ke masjid surau guna nama YB , ADUN JAGA KAWASAN BAGI KULIAH DAN USRAH , tapi ?????….bila saya rujuk KES YG MENIMPA KAMI KE TKM PP DATO MANSUR DAN BEBERAPA PEMIMPIN PR YG LAIN , BARU YB HJ MAKHTAR TANYA SAYA SEPERTI YG NO NAME COPI TU DAN SAYA JAWAB YG SEBENAR , APA ITU PUN NK JDKAN MODAL ITU BUAT ORG BENCIKAN KAMI?…BIAR ORG BENCI ASALKAN KITA TAHU KEBENARAN KITA DAN TAHU DUDUK BANGUN KITA , DARI ORG YG CUBA BUNUH DIRINYA SENDIRI SERTA BUNUH PERSENALITI YB HJ MAKHTAR .BUKAN SAYA YG BUAT BEGITU TANYA ORG KUAT HJ MAKHTAR , IA ITU HJWANDAY MOHDKAMIL ..APA DIA CKP DI WALL TAN BENG HUAT ?…SEDAP MULUTNYA SAMPAI KEDAI TU PUN DIA YG BANTU , HAL MYKAD KAT KEMENTERIAN PERTAHANAN PUN DIA YG BUAT DAN MCM2 LAGI YG DIA TAK BUAT TAPI SENANG MENGGAKU YG DIA BUAT !!!…BILA KITA MINTA HITAM PUTIH ATAS SEMUA YG DI UNGKIT TU TAK BERAN I PULA DIA NK BUAT ?..MENGGAPA ?….SBB SEMANGGAT UTK BERJUANG HANYA ADA DI MULUT DAN DI DADA SBB TU SOMBONG DAN BONGKAK TLH MENGHITAM KAN SEGALA PERBUATAN KITA FAHAM!!…memang patut pun saya kembalikan kedai tbut dari berniaga di situ ingat dpt DOA YG TERBAIK DARI ORG ALIM2 DLM PKR SG BKP DAN NT NI , TAPI RUPANYA SUKA MENGGUKIT DAN DAN SUKA BERBOHONG DAN FITNAH .HJWANDAY JIKA TAK PUAS HATI BUAT LAPORAN POLIS AJAK NO NAME SEKALI JGN TAK BUAT ASALKAN DPT APA YG ANDA MAHU….ni alang2 nk sanggat HJWANDAY …SAYA BUKAN SEPERTI ” ASMAWANI BT ISHAK ” YG KERJA TUKANG SAPU KAT DEWAN JAWI TU YG DOK KAT KG JAWI KINI DAH JD JANDA TU …DIA MEMANG LAMA DOK BAWA CETA MENGGENAI YB HJ MAKHTAR …KESAH YB KENA TANGKAP BASAH , MAIN DGN BINI ORG , YB MKN DUIT MANGSA BANJIR DAN SEBAGAINYA YG BURUK2 DI CETANYA ….tapi dia ni duit dari PKR SAPU , DUIT ANK nya yg YATIM dia sapu SEMUA TU DARI MANA?…DARI PKR KAN…jd adakah saya sekeluarga seperti dia???….jika saya percaya dan telan bulat2 apa dia dok ceta dulu2 tu…buat apa saya selalu pergi ke PJBT PKR SG BKP NK JUMPA YB HJ MAKHTAR ???…buat apa saya menaruh kepercayaan pada PR NIBONG TEBAL DAN SG BKP UTK MENGAMBIL KES YG MENIMPA KAMI?….tetapi kini sudah lah….
    kami sebagai rakyat biasa masyarakat setempat dgn yb hj makhtar , hjwanday …tetapi terpinggir dan masallah sebenar yg kami hadapi ni dh tak boleh nk buat nk handle …mcmana ni?…..MASALAH SAYA SKRG BILA SAYA BAWA USUL KES KAMI YG BELUM SELESAI KE TEMPAT ORG2 PR YG LAIN , MEREKA2 NI AKN BERTANYA PD SAYA ” menggapa tak pergi jumpa yb hj makhtar , mengapa2222222222!!!!…apa saya nk jawab ?…dahulu saya akn jawab ” XPA SAYA DH PERGI DI PERINGKAT AWAL LG PUN YB DH BANTU SAYA DAN FAMILI DAH BERI KWANGAN UTK SAYA PULANG KE SG BKP DAN TOLONG SAYA MENYEKOLAHKAN ANK2 SAYA SERTA BELI BRG2 ANK SEKOLAH ….”….tapi skrg apa pula saya nk jawab???bila kita phn atau sms mereka ingat kita nk minta duit , nk minta di bantu dgn duit dah tak boleh cari sendiri…tu dahulu saya menjual nasi lmk tolak kereta sorong cina yg bantu , cina yg buat ( XTAHU PARTI MANA )…tapi pi kat INDIVIDU PYOKONG KUAT PKR dan KINI DAP MLYU …nk samap RM1000.00 dan sia tak tentu sebulan atau lebih .ni bukan nk tlg nk BAGI MAMPOS.pi kat cina tu sekali sembang dia terus bantu buat dua hari saja dh boleh saya guna utk menjual nasi lmk …upah tak sampai pun RM500.00.Nanti saya akn menjual di tempat lama saya semula sbb itu tempat saya mula2 sampai ke jawi jaya , …biar pun ada org yg menjual di situ .dia ni pun HANTU DULU …menumpang kat saya letak kueh ..tapi buat hal , juga hari2 dtg ckp org tu org ni kata dan kutuk saya krn menjual di situ dan xboleh menjual mcm2 lah .NI SEKARANG DIA MENJUAL APA HAL ???……sebagai rakyat dan masyarakat di sg bkp dan nt saya sedeh tgok nasib org2 mlyu di sini ….apa yg ada di perbuat pembaharuan?…xada kedai buat kat sg bkp dari saya sekolah rendah hingga skrg mcm tu juga dah uzur pun ….kg2 mlyu dh xada , bangunan2 rumah kedai tempat perniagaan di buat tempat sarang burung …..berapa banyak org mlyu ada kedai di bangunan jawi jaya ?…boleh kira itu pun bagi jd ali baba dan bagi ” ORG SIAM , ORG PETANI BERNIAGA …lesen pun tak ada , ada cuma pas lawatan di gunaqkan utk berniaga .boleh kah?….mana kebajikan ORG2 mlyu di situ yg kini di bawah jagaan ORG2 KUAT PR KHASNYA YB HJ MAKHTAR DAN HJWANDAY ?…maaf jika hari ni saya kurang ajar dan bermulut celaka …sabar kita ada batasnya …kita juga manusia ada rasa dan segalanya …jgn berckp ikut sedap mulut …org yg tidak melalui seperti saya dan ank2 lalui juga suami saya seorg mualaf tak akan sama rasanya seperti kehidupan kami …..cita2 nk menjaga rakyat , dan berjuang nk tumbang regim umno , tapi bagaimana nasib dan kebajikan masyarakat setempat ?…ok cukup di sini sekali lg UTK SESEORG YG BUAT BLOG INI UTK SAYA MAAFKAN SAYA HARI NI KRN BEGINI …saya dah tak tahan lagi dgn kata nista mereka ….maafkan saya.

  • johanjasril November 23, 2015, 6:23 am

    Salam.
    P.s:khidmat guaman dri ybgk n legal aid service free kak.akak gi dpt kn court order n semakan kehakiman fr d sake of ir family security kak.

Leave a Comment

CommentLuv badge