≡ Menu

Video Detik-Detik Kematian Muammar Gaddafi

Muammar Gaddafi yang memerintah Libya sejak 1969 itu mati selepas ditangkap oleh kumpulan para pejuang yang menentang kepimpinannya.

“Jangan bunuh saya, anak saya.”  Rayuan Gaddafi, Beliau masih hidup ketika ditangkap tetapi meninggal dunia sejam kemudian.

Saksikan Video Detik-Detik Kematian Muammar Gaddafi yang memerintah negara utara Afrika selama 42 tahun.

Video Detik-Detik Kematian Muammar Gaddafi

Wallahu’alam….
HasnulHadiAhmad.Com

Artikel Berkaitan: VIDEO Mayat Muamar Gaddafi Diheret Dan Dikasari

Advertise Here

{ 11 comments… add one }

  • Nuzhah Al-muthaqin October 23, 2011, 1:11 pm

    Islam tidak ajar kita buat mcm tu terhadap mayat,walaupon mayat itu bukan islam (mayat kafir) tetap kita kena menghormati…mcm mna rasulullah menghormati mayat orang2 kafir,sehinggakan para sahabat terkejut apa bila rasulullah saw bangun berdiri menghormati mayat org kafir ketika dibawa lalu untuk dekebumikan,perbuatan tersebut di tegur oleh para sahabat,dan rasulullah menjawap bagaimana hidupnya ketika dahulu kita hormat,begitu juga ketika ia mati hendaklah dihormati walaupon mayat itu orang kafir,ini menunjukkan kepada kita ajaran ISLAM tidak pernah mengajar kita berbuat demikian keatas mayat walaupun mayat itu bukan islam…

  • NurIslam October 23, 2011, 8:17 pm

    QATAR – Salah seorang ulama yang cukup dikenal di dunia, Yusuf Al Qaradawi, pada hari Jumat (21/10/2011) memperkirakan bahwa presiden Suriah dan Yaman, Bashar Al Assad dan Ali Abdullah Saleh, akan menemui nasib mengerikan seperti yang dialami oleh pemimpin terusir Libya, Muammar Gaddafi.

    Gaddafi tewas pada hari Kamis (20/10) saat para pejuang kubu revolusioner Libya, yang dicemooh Gaddafi sebagai tikus pengerat di negaranya di awal pemberontakan meletus, menyerbu benteng terakhir Gaddafi di Sirte.

    Mengomentari insiden tersebut selama khutbah shalat Jumat di Qatar, Syaikh Al Qaradhawi mengatakan Gaddafi lebih merasa dirinya sebagai Tuhan daripada manusia, itulah ia ditimpa malapetaka yang mengerikan itu. Syaikh Al Qaradawi pun berspekulasi bahwa Al-Assad dan Saleh, yang diprotes atas kediktatoran mereka oleh rakyatnya sendiri selama berbulan-bulan, keduanya bisa saja dibunuh dengan cara yang sama.

    “Ini adalah apa yang bulan lalu saya katakan akan terjadi, dan akhirnya menjadi kenyataan,” Al-Qaradawi, dikutip Ahram Online. “Siapapun yang menembakkan peluru pada orang-orang sendiri harus mati. Para tiran Yaman dan Suriah juga akan segera mati.”

    Al-Assad dan Saleh telah memerintahkan pasukan keamanan untuk menggunakan amunisi dan artileri bahkan senjata kelas berat terhadap para demonstran yang memberontak atas kebijakan tangan besi mereka.

  • Cendawan October 23, 2011, 9:30 pm

    Syaikh Al Qaradhawi mengatakan “Gaddafi lebih merasa dirinya sebagai Tuhan daripada manusia, itulah ia ditimpa malapetaka yang mengerikan itu” “Ini adalah apa yang bulan lalu saya katakan akan terjadi, dan akhirnya menjadi kenyataan,” “Siapapun yang menembakkan peluru pada orang-orang sendiri harus mati” *** Video ini sebagai peringatan buat pemimpin yang Zalim yang Allah tunjukkan kepada manusia azab Allah didunia lagi….jadi beringat2 lah…buat rakyat Libya jangan terlalu ikutkan perasaan marah anda…kami tahu penderitaan anda yang teramat sangat…Tetapi janganlah menyeksa mayat,kerna islam melarang perbuatan tersebut..cukuplah semasa ia hidup..sesudah mati serahkan kepada Tuhan yang mengadili….

  • azrul October 24, 2011, 12:17 am

    Saya rasa malu dengan puak penentang Gaddafi nie.Melaungkan takbir disaat melakukan kezaliman terhadap seseorang lebih2 lagi orang Islam.Tak kisah la Islam ke kafir ke,tidak sepatutnya melayan seorang yang menyerah kalah dengan demikian rupa.Bagaimana orang kafir nak tertarik dengan Islam sekiranya beginilah yang ditunjukkan oleh orang2 Islam.

    Seorang sahabat tidak membunuh musuhnya kerana meludah dimuka beliau walaupun beliau marah.Membunuh kerana marah untuk kepentingan diri sudah lari daripada niat berperang kerana Allah.Wallahu`alam.

  • faizal October 25, 2011, 10:21 am

    woi barua2 dan anjing2 zionis laknat..hanya itu saja panggilan yg layak utk kamu..kamu akan dibalasi dgn apa yg kamu telah lakukan..

  • musafir October 29, 2011, 10:33 am

    Jika dilhat memang mengaibkan pemimpin Islam dan rakyat Islam diLibya…Sedih, kesian serta simpati…Tetapi itulah didikan arwah Gadaffi sebagai pemimpin terhadap rakyatnya. Kita tdak boleh salahkn rakyat yg membunuh,menghina dan mengasari mayat arwah gadaffi sebab puncanya ialah pendidikan dan cara pemerintahannya sendiri terhadap rakyatnya…
    islam itu akhlak…dan penuh dgn adabiah…

  • NZ Diaz November 2, 2011, 2:49 am

    tak tahu nak cakap macam mana. sebab tak tahu cerita sebenar. tapi memang tak patut menghina orang yang dah mati

  • secret November 3, 2011, 11:19 am

    astqfirullahalazimm…seburuk mana pun manusia apabila da mati hnya tggal jasadnya sja..jd jan la seksa jasad yg nda b,nyawa da… islam nda pnah ajar kita b,laku buruk pada c mati.. malahan skalipun si mati kejam sewaktu hidup, apa la hak kita mau hukum si mati? hnya allah saja yg berhak m,hukum… blum tau lg nasib mcmna bla kita mati nnt,,, allahualam

  • Muslim November 3, 2011, 12:26 pm

    entah lah…macam2 zaman sekarang ni…ermmm….

  • Vinod November 9, 2011, 2:34 pm

    Everyone knows how cruel Gaddafi was to his people so I cannot pass a judgment against Libyans.

    However, my humble opinion is that we must always be the change we want to see. So if Libyans would want to see a more democratic and peaceful country, probably they should have let Gaddafi live and offer him a fair trial. Let the laws punish him, not by the hands of men.

  • IsaSamat November 12, 2011, 10:49 am

    Cuba kita tengok apa yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Mua’mar Al Qaddafi:

    1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing. Tak payah nak tuntut royalti dah! Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

    2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%;

    3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah/ riba’;

    4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah;

    5.Di Libya tidak ada rumah yang dipajak;

    6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma;

    7. Tidak ada bil elektrik di Libya;

    8. Pendidikan adalah percumn;

    9. Kemudahan perubatan adalah percuma;

    10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000-00 dinar daripada Kerajaan;

    11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 cents per liter;

    12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah;

    13. satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar;

    14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.

    15 Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.

    16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi;

    17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%);

    18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/ tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;

    19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan,

    Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamaddun dan cengkaman Barat dan Yahudi zionis la’natullah. Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk na’am kepada kafir harbi dan musuh-musuh Islam. Qaddafi boleh membuatkan Barat ketar lutut kepada kekuatan ekonomi negaranya!

    Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la’natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas
    yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja.

    Maka Amerika, Barat dan Yahudi la’natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi. Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!

    Begitulah peranan yang dimainkan oleh kaum kafir harbi la’natullah, sentiasa tidak redho dengan umat Islam, dan sentiasa mencari-cari jalan untuk menghancurkan umat Islam. Dan mereka akan sentiasa mencari jalan memperkudakan segelintir umat Islam untuk melakukan khianat terhadap agama dan bangsanya sendiri.

    Amat malang apabila ada umat Islam yang rela diperkudakan, malahan sanggup mati demi untuk kafir harbi! Na’zubillah min zalik.

Leave a Comment

CommentLuv badge